رسالت مطبوعات در اطلاع ‏رسانى و هدایت مردم‏ در دیدار امام با مسئولان موسسه اطلاعات

مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند تا مردم را از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمایند، و به صورتى شایسته از انحرافات جلوگیرى کنند، و اگر کسى انحرافى دید با آرامش در رفع آن بکوشد. بطور کلى مطبوعات باید یک بنگاه هدایت باشند، یعنى به صورتى که اگر دست مردم بیفتد مردم هدایت شوند

کد : 50842 | تاریخ : 26/05/1393

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی، نماینده امام و سرپرست موسسه اطلاعات و اعضای شورای سرپرستی این موسسه در روز 26 مرداد سال 1362 به دیدار امام خمینی در جماران رفتند. حضرت امام(س) در این دیدار و در بیاناتی کوتاه اطلاع رسانی صحیح را مهمترین رسالت مطبوعات برشمردند. متن سخنان امام در ذیل آورده شده است:                       

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

من با آقاى «دعایى» «1» سابقه طولانى دارم، خدمت ‏هایى که ایشان در عراق و ایران کرده‏اند نباید فراموش کرد. امیدوارم خداوند تعالى به همه شما توفیق دهد تا در آنجا به خدمتتان ادامه دهید. من نباید از شما تشکر کنم، امیدوارم خداوند تبارک و تعالى از همه شما تقدیر کند.

وضع کشور را در گذشته دیدید که چگونه بود، تمام چیزها در جهت اسلام ‏زدایى بود، خصوصاً مطبوعات که وضعى داشتند که اگر مهلت پیدا مى ‏کردند طولى نمى ‏کشید که همه چیز را از بین مى ‏بردند. امیدوارم با همت آقایان همه آن انحرافات از بین برود.

مطبوعات باید یک مدرسه سیار باشند تا مردم را از همه مسائل بخصوص مسائل روز آگاه نمایند، و به صورتى شایسته از انحرافات جلوگیرى کنند، و اگر کسى انحرافى دید با آرامش در رفع آن بکوشد. بطور کلى مطبوعات باید یک بنگاه هدایت باشند، یعنى به صورتى که اگر دست مردم بیفتد مردم هدایت شوند، بخصوص روزنامه‏ هایى مثل اطلاعات و کیهان و جمهورى اسلامى و آزادگان، باز تکرار مى ‏کنم دنبال این نباشید که من از شما تشکر کنم، تقدیر و تشکر من فانى است و از بین مى ‏رود. آنچه که باید همگى در نظر بگیریم رضاى حق تعالى است، و آنچه وظیفه من است دعاست. امیدوارم موفق و مؤید باشید.

و السلام علیکم و رحمة اللَّه‏

(1) آقاى سید محمود دعایى نماینده مردم تهران در مجلس شوراى اسلامى و نماینده امام و سرپرست روزنامه اطلاعات‏

(صحیفه امام، ج‏18، ص: 61)                        

انتهای پیام /*