جشنواره «آفتاب» تجدید میثاق با آرمان های امام(س) است

محسن شاکری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان که با نام «آفتاب» در استان مرکزی برگزار خواهد شد، تجدید میثاق با آرمان های امام راحل است.

کد : 50848 | تاریخ : 26/05/1393

نشست خبری پنجاهمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان با عنوان «آفتاب» با حضور محسن شاکری، مدیرکل ارشاد استان مرکزی، سعید عبدالحمیدی مدیر استان مرکزی انجمن سینمای جوانان و حبیب ایل بیگی مدیرعامل انجمن سینمای جوان امروز 26 مرداد در محل انجمن برگزار شد.

در ابتدای این جلسه شاکری دبیر جشنواره گفت: این رویداد سینمایی که در سه بخش فیلم، عکس و فیلمنامه، دوم تا پنجم شهریور در اراک و خمین برگزار می‌شود با هدف تجدید میثاق با آرمان‌های حضرت امام(س) برگزار خواهد شد، به ویژه این‌که زادگاه امام راحل میزبان این رویداد سینمایی است، بنابراین نام گذاری آفتاب برای جشنواره فیلم و عکس جوان نیز اقدامی درخور و به معنای بیعت هنرمندان این ناحیه با اندیشه‏‌ها و آرمان‏‌های حضرت امام(س) است.

وی افزود: استان مرکزی از ظرفیت‌های قومی و فرهنگی بسیاری بالایی برخوردار است و تقریبا یک چهارم مشاهیر ادبی و فرهنگی کشور متعلق به استان مرکزی است و جوانان فعلی نیز مدام در حوزه‌های مختلف هنری خوش می‌درخشند.
شاکری با تاکید بر این‌که در روند برنامه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برای فعالیت‌های مستمر، اهدافی پیش بینی می‌شود که براساس آن توسعه میان مدت و بلند مدت لحاظ شده است، ادامه داد: معمولا برنامه‌ها از سطح شهرستان، استان، منطقه، ملی و گاه فراملی دنبال و با افزایش قابلیت‌ها و ظرفیت‌های موجود و البته نیاز به تعاملات صنفی، سطح و گستره برنامه تعریف می‌شود.

وی اظهار کرد: با عنایت به این‌که تمامی هنرمندان امکان حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران را ندارند، حضور آثارشان در جشنواره‌های منطقه‌ای یک فرصت مناسب برای دیده‌ شدن آن‌ها است، به ویژه در حوزه فیلم کوتاه ضمن آنکه در بخش‌های عکس و فیلمنامه فرصت و زمینه خوبی برای شناسایی و معرفی استعدادهای جوان استانی فراهم می‌شود.

افتتاح جشنواره در گلزار شهدا

همچنین سعید عبدالحمیدی مدیر استان مرکزی انجمن سینمای جوانان و دبیر اجرای جشنواره آفتاب نیز در ادامه این نشست خبری، گفت: افتتاحیه جشنواره عصر روز شنبه یک شهریورماه با حضور هنرمندان و مسئولان ستادی و کشوری در گلزار شهدای اراک برگزار خواهد شد.

وی با بیان این‌که از فیلمسازان که در انجمن رشد یافته‌اند تقدیر خواهد شد، تاکید کرد: مسعود زنده نام، سامان سالور و پناه برخدا رضایی برخی از این هنرمندان هستند که در  جشنواره آفتاب  تقدیر خواهند شد.

مدیر استان مرکزی انجمن سینمای جوانان ادامه داد: تعداد 1557 اثر در سه بخش جشنواره، فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس به دبیرخانه رسید و پس از بررسی و ارزیابی آثار در بخش فیلم تعداد 44 اثر در بخش عکس، تعداد 54 اثر در بخش فیلمنامه، تعداد 15 اثر به بخش اصلی جشنواره راه پیدا کردند که در ایام جشنواره آثار عرضه و به نمایش گذاشته خواهد شد.

وی به مطلب فوق اضافه کرد: همچنین در کنار نمایَش ‌آثار بخش اصلی جشنواره برپایی 2 کارگاه عکاسی با حضور استادان رحیمیان و فریدونی، 3 کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور استاد یوسفیان و همچنین یک کارگاه فیلم با حضور استاد الستی و یک نشست در حوزه فیلم کوتاه با حضور نماینده هیئت داوران بیژن میرباقری برگزار می‌شود. همچنین هر شب جلسات نقد و بررسی آثار به نمایش در آمده برگزار خواهد شد.

عبدالحمیدی در پایان با بیان این‌که برنامه اردوی عکاسی با موضوع انسان و صنعت نیز برای عکاسان حاضر در جشنواره پیش‌بینی شده و همچنین بازدید از اماکن دیدنی برای میهمانان نیز از دیگر برنامه‌ها است، همچنین بازدید از بیت تاریخی حضرت امام(س) در شهر خمین، ادامه داد: در نهایت به منظور تبرک این جشنواره و حسن ختام، مراسم اختتامیه در شهر خمین در جوار بیت حضرت امام(س) با اعلام و معرفی برگزیدگان به پایان خواهد رسید.

منبع: ایکنا

انتهای پیام /*