امام خمینی(س) به عنوان پایه گذار و زیربنای این انقلاب از ابتدا بر اساس تقوا وارد شد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت: امام(س) کمتر به مطرح شدن نامش توجه داشت و این به دلیل تقوای بالای امام(س) بود.

کد : 50894 | تاریخ : 08/06/1393

آیت الله محمد رضا ناصری امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان یزد، در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد که در محل مسجد ملا اسماعیل برگزار شد گفت: ما همه در محضر پروردگاریم و ادب حضور در محضر پروردگار حکم می کند که ما تقوا داشته باشم و اطاعت حق کنیم.

 وی با بیان اینکه خداوند ما را به داشتن تقوا در همه امور و مسائل سفارش کرده است افزود: تقوا اساس کار و تمام حرکت ما می باشد.

 خطیب جمعه یزد تصریح کرد: بندگی خدا کردن و برای خدا حرکت کردن و در مسیر جلب رضایت حق تعالی گام برداشتن، اساس و هدف زندگی انسان است.

 وی افزود: وقتی به آیات قرآن مراجعه می کنیم به این مسئله پی می بریم که خداوند زیربنای تمام حرکات انسان را تقوا قرار داده است.

 ناصری با بیان اینکه هر کاری که پایه و اساس آن تقوا باشد به موفقیت می رسد اظهار داشت: خداوند در بعضی موارد مسائلی را سفارش کرده است که از طریق آنها می توانیم به تقوا برسیم.

 وی با اشاره به آیاتی از سوره های بقره و آل عمران گفت: خداوند در قرآن توصیه کرده است چیزهایی به شما داده ام که با تمام توان و قدرتتان حفظ کنید و از آن بهره برداری کنید و به وسیله آنها به تقوا برسید.

 ناصری با بیان اینکه خداوند به ما سلامتی، عقل، فکر ،انقلاب و... داده است افزود: ما باید  از داشته های خود دفاع کنیم و از دست ندهیم چرا که حفط این ها در مسیر تقوا است.

 وی تصریح کرد: انسان نباید کاری کند که نعمت های خداوند از بین برود بلکه باید از آنها در مسیر حق بهره برداری کند تا  به وسیله آنها به تقوا برسد.

 ناصری با بیان اینکه خداوند فرموده است اگر ایمان بیاورید و تقوا داشته باشید دارای اجر عظیم هستید گفت: ایمان داشتن اگر همراه با تقوا نباشد انسان را به جایی نمی رساند.

 وی تصریح کرد: صبر در زندگی، احسان و نیکوکاری، علم آموزی و... همه چیز باید همراه با تقوا باشد تا مورد قبول حضرت حق واقع شود.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: اگر می خواهیم یک حرکت اسلامی داشته باشم و یک انسان مصلح باشیم زیر بنا این حرکت باید تقوا باشد.

 وی با بیان اینکه کار بدون تقوا ریشه ندارد اظهار داشت: اگر می خواهیم کارها و برنامه هایمان پایدار و موثر باشد و معنویت جامعه را بالا ببرد باید زیر بنای تمام آنها تقوا باشد.

 آیت الله ناصری در خطبه دوم نماز با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: دنیا و مستکبرین برای اینکه حرکت این انقلاب را متوقف کنند و یا آن را از بین ببرند از هیچ تلاش و اقدامی کوتاهی نکردند.

 وی افزود:ترور شخصیت ها، ضربه وارد کردن به شخصیت های برجسته انقلاب، نفاق، ایجاد جنگ داخلی، جنگ تحمیلی، تحریم ها، کارشکنی ها، وارونه نشان دادن انقلاب اسلامی ایران در چشم مردم جهان و... از جمله توطئه های دشمن در سالیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده است.

 ناصری تصریح کرد: اگر شاید تنها یک درصد از این اقدامات بر علیه کشور دیگری انجام می شد آن کشور اکنون قطعه قطعه شده بود اما مردم ما به خوبی در برابر این اقدامات ایستادگی کرده اند.

 وی با بیان اینکه علت ایستادگی مردم ما در برابر این مشکلات انگیزه این انقلاب بوده است گفت: انگیزه و زیربنای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تقوا بوده است.

 نماینده ولی فقیه در استان یزد افزود: امام خمینی(س) به عنوان پایه گذار و زیربنای این انقلاب از ابتدا بر اساس تقوا وارد شد و در این زمینه یکتا بود.

 وی گفت: تمام اطرافیان امام می دانستند که اگر خواسته باشند برای انقلاب و نظام  کاری انجام دهند امام(س) قرار نیست در مقابل برای آنها کاری انجام دهد.

 ناصری تصریح کرد: هر کس که به امام(س) نزدیکتر بود کمتر مورد توجه ایشان قرار می گرفت و بیشتر امام(س) او را دعا می کرد.

 وی با بیان اینکه امام(س) همیشه به دنبال  آن بود تا کاری برای خدا انجام دهد افزود: امام(س) کمتر به مطرح شدن نامش توجه داشت و این به دلیل تقوای بالای امام(س) بود.

 ناصری با اشاره به تبعید امام(س) به نجف گفت: امام(س) در نجف دو مبارزه را دنبال می کرد نخست مبارزه با رژیم پهلوی و دوم مبارزه عبادی جهت پیروزی انقلاب اسلامی.

 وی با بیان اینکه امام(س) این انقلاب را با عبادت های خود از امیرالمومنین(ع) گرفت افزود: این انقلاب ماندگار خواهد بود چرا که براساس تقواست.

منبع: شبستان

انتهای پیام /*