جامعه بین المللی شطرنج در بیت تاریخی امام خمینی(س) گرد هم می آیند

رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین گفت: روز ۱۹ شهریورماه جامعه بین المللی شطرنج در بیت امام حضور پیدا می کنند و معرفی امام در قالب زادگاه و اندیشه های ایشان انجام می شود.

کد : 50905 | تاریخ : 09/06/1393

مسعود ابراهیمی با اشاره به فتوای تاریخی امام خمینی(س) در 19 شهریور سال 67 مبنی بر آزاد شدن اجرای مسابقات شطرنج اظهار کرد: مسابقاتی که در فدراسیون جهانی ثبت (فیده) مسابقات بین المللی نامیده می شوند.

وی افزود: نخستین دوره مسابقات شطرنج در سال 1390 در خمین با 150 نفر شرکت کننده برگزار شد و در سال 93 دومین دوره این مسابقات در این شهر برگزار می شود، این مسابقات در این دوره با 100 میلیون ریال جایزه از 16 شهریور ماه لغایت 21 شهریورماه ادامه دارد، استمرار و نظم و ترتیب در برگزاری مسابقات در فدراسیون جهانی ثبت می شود.

رئیس هیئت شطرنج خمین تصریح کرد: برگزاری این مسابقات در شهرستان خمین با توجه به ظرفیت های خوب موجود در شهر خمین بود که عنوان مسابقات که همان فتوای امام است وبه دلیل موقعیت جغرافیایی که تمام بازیکنان شطرنج از تمام نقاط شرق و غرب و جنوب و شمال به این منطقه دسترسی کامل دارند مورد توجه است.

ابراهیمی با اشاره به برگزاری این مسابقات در سطح شهرستان در آمد زایی ایجاد می کند گفت: موقعیت زمانی با توجه به تعطیلی و ایام فراغت دانش آموزان و دانشجویان تاثیر به سزایی در برگزاری این مسابقات را دارد، شطرنج بر خلاف سایر رشته ها که امکانات سخت افزاری زیادی را می طلبد از بهترین امکانات در شهرستان خمین از آن برخوردار هستیم .

وی افزود: این ورزش، ورزشی است که شرکت کننده ها از لحاظ درجه و تحصیلات و ضریب هوشی در سطح بالایی قرار دارند که این مسئله به رشد مستقیم فرهنگی شهرستان کمک می کند.

رئیس هیئت شطرنج خمین تصریح کرد: در بعد اقتصادی و در بحث توریسم ورزشی با پیش بینی حدود 300 نفر جهت شرکت در این مسابقات و حضور یک هفته ای آنها در شهر هم به معرفی خمین به عنوان زادگاه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به مهمانان خارجی و هم آشنا کردن آنها با اثار و اندیشه های امام می شود .

ابراهیمی با اشاره به برنامه های جنبی این مسابقات گفت: روز 19 شهریورماه جامعه بین المللی شطرنج در بیت امام حضور پیدا می کنند و معرفی امام در غالب زادگاهشان و اندیشه هایشان انجام می شود که این در تقویت بعد فرهنگی این مسابقات شمرده می شود، خمین گردی در طول یک هفته در راس برنامه ها است که بازدید از روستای نیشهر جهت بازدید سنگ نگاره ها و طبیعت گردی نیز جزء همین برنامه ها است.

وی افزود: رئیس فدراسیون شطرنج و نائب رئیس فدراسیون جهانی شطرنج و چند تن از استادان بزرگ شطرنج نیز در روز افتتاحیه  مسابقات حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج خمین با اشاره به اینکه مسابقات به صورت آزاد است و رده سنی خاصی ندارد و عده ای جهت کسب جوائز به عنوان تراز نخست و عده ای دیگر به عنوان کسب ریتینگ در تراز دوم شرکت می کنند تصریح کرد: ثبت نام از طریق سایت انجام شده و در روز یکشنبه 16 شهریورماه ساعت 5 بعدازظهر در سالن ورزشی 22 بهمن آغاز می شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /*