سادگی و اخلاص بزرگترین پیام اتاق امام است

جمعی از مربیان پرورشی سراسر کشور به مناسبت برگزاری هفتمین دوره آموزشی مربیان پیشتاز سراسر کشور در تهران، از حسینیه و بیت امام راحل در جماران بازدید کردند.

کد : 50943 | تاریخ : 22/06/1393

این مربیان که  به تهران آمده و چند روزی را در اردوگاه شهید باهنر گذراندند، در جماران حضور یافته و پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا از این مکان تاریخی بازدید کردند.

داوود روستایی، قائم مقام معاون وزیر آموزش و پرورش در سازمان دانش آموزی در گفت‌وگویی با جماران، درخصوص این بازدید گفت: مربیان شرکت‌کننده در اردو، مشتاقانه اصرار داشتند که به جماران بیاییم و من یقین دارم که آنان پس از آمدن به این مکان و مشاهده این خانه محقر و ساد،ه مقام معنوی امام را درک می‌کنند و سال‌ها انرژی روحی آن، در وجودشان باقی می‌ماند و دانش آموزان را نیز با این انرژی وصف‌ناپذیر هدایت خواهند کرد.

وی افزود: اکثر مربیان ما کسانی هستند که تمام سرمایه معنوی شان از امام است و اساسا اینها سربازان انقلاب در مدارس هستند. مربیان ما تمام انرژی شان را از امام و رهبری می گیرند؛ چراکه ما هر سال یکبار به دیدن رهبری و حداقل یکبار را نیز به جماران و حرم امام می رویم.

روستایی در پاسخ به سؤال دیگری در خصوص نظر دانش آموزان در مورد بیت امام در جماران، گفت: اخیرا نمایندگان مجلس دانش آموزی به تهران آمده بودند که در اردوی آنها برنامه های جذاب زیادی در اردوگاه و شهر تهران گنجانده شده بود، اما در پایان اردو وقتی به آنها فرم های نظرسنجی را دادیم اولین برنامه ای که آن را به عنوان یک برنامه جذاب علامت زدند، بازدید از حسینیه جماران بود.

وی گفت: این در حالی است که بازدید از برج میلاد، اردو، کوهپیمایی، سینما و سخنرانی شخصیت های نظام از جمله دیگر برنامه های اردوی نمایندگان مجلس دانش آموزی بود، اما دانش آموزان جماران را انتخاب کردند.

روستایی تصریح کرد: برخلاف آنچه برخی افراد از فاصله میان نسل جدید و ارزشها می گویند وقتی این نسل را به دامن پاک امام بیاوریم، می بینیم که اولین گزینه آنها امام است و برخلاف برخی تصورها بچه ها فقط به دنبال برج میلاد نیستند.

وی سادگی را بزرگترین نکته در مجموعه بیت امام در جماران دانست و افزود: دانش آموزان وقتی اتاق امام و سادگی و اخلاص ایشان را می دیدند گریه می کردند و در واقع، سادگی و اخلاص بزرگترین پیام اتاق امام است که اگر تمام مسئولین اینگونه باشند درس بزرگی برای نسل جدید خواهد بود، زیرا آنها با عمل و نه با حرف، تربیت می شوند.

همچنین علی حسنی، مشاور امور بین الملل و ارتباطات و جانشین ستاد عمره دانش آموزی در گفت‌وگو با جماران، درخصوص این بازدید گفت: وقتی مربیان و دانش آموزانی که تا پیش از این حسینیه امام را از قاب کوچک تلویزیون دیده بودند، از نزدیک می بینند که این مکان تا این اندازه کوچک است، برایشان جالب است.

وی افزود: وقتی میان منزل امام و کاخ سعدآباد کار مقایسه ای انجام می دهیم، می بینیم که کسی که از همین اتاق کوچک به دل‌ها حکومت می کند ماندگار می شود، اما اگر کسی بخواهد زور بگوید نابود می شود؛ ولو در مستحکم ترین کاخ ها باشد.

حسنی یادآور شد: چند هفته پیش بچه های مجلس دانش آموزی را به جماران آورده بودیم که در پایان گفتند همه برنامه ها یک طرف اما حسینیه جماران یک طرف دیگر؛ آنها گفتند که بازدید از اینجا ما را آرام کرد و انگار امام دست روی سینه ما کشید و آرام شدیم. 

منبع: جماران


انتهای پیام /*