امام(س) در جنگ به دنبال انجام وظیفه الهی بود

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه رمز پیروزی جنگ اتحاد مردم و رهبری بود، گفت: امام(س) در جنگ نه به دنبال پیروزی بلکه به دنبال انجام وظیفه الهی بود.

کد : 51016 | تاریخ : 07/07/1393

آیت الله سید کاظم نورمفیدی، شامگاه یکشنبه در دیدار با فرماندهان هشت سال جنگ تحمیلی در گرگان، گفت: رزمندگان در دفاع مقدس کاری کردند که دشمن هیچ وقت فکرش را نمی کرد زیرا آنها فکر می کردند خیلی سریع کار کشور ما را تمام می کنند.

وی با بیان این که رژیم بعث عراق در جنگ مقابل ایران تنها نبود، افزود: شرایط آن روزها باید تحلیل و مشکلات آن زمان بررسی شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه حضرت امام خمینی(س) و فرماندهان جنگ در مبارزه با عراق، گفت: این مرد بزرگ با و فرماندهان دست به دست هم دادند تا کشور حفظ شود و هیچ یک به تنهایی نمی توانستند به این موفقیت دست یابند.

آیت الله نورمفیدی خاطر نشان کرد: باید بررسی کرد که امام چگونه توسط این موفقیت بزرگ را رقم بزند که در همین رابطه بزرگترین خصوصیت امام پیوستگی به ذات اقدس الهی بود.

وی ادامه داد: امام معتقد بود ما در جنگ به دنبال انجام وظیفه هستیم نه به دنبال پیروزی و زمانی هم که خرمشهر آزاد شد فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی با تاکید بر این که انسان متعلق به خدا دیگران را خود جذب می کند بیان کرد: شخصیت امام به گونه ای بود که هم را به سمت خود جذب می کرد.

امام جمعه گرگان اظهار کرد: امام به خاطر وابستگی و تعلقی که به خدا داشت به معنی کلمه شجاع بود و اعتقاد داشت اگر انسان برای خدا قدم بردارد خدا کمکش خواهد کرد.

وی در ادامه با بیان این که شاگردان امام(س)که نفس مسیحایی ایشان را لمس کرده بودند نیز بسیار درجنگ نقش داشتند و مانند ایشان رفتار می کنند، افزود: مقام معظم رهبری به عنوان یکی از این شاگردان حضور پررنگی در جنگ تحمیلی داشتند.

نورمفیدی ادامه داد: ایشان همان خصوصیات حضرت امام را دارند و با همان خصوصیات توانستیم طی این سال ها به پیروزی های مختلف دست یابیم.

وی ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری دو هدف عمده برای کشور در نظر دارند یکی ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و دیگری پیشرفت و توسعه کشور که هر دو از اهداف حضرت امام(س) بود.

منبع: مهر

انتهای پیام /*