دفاع امام از طبقات محروم می تواند الگویی برای رهبران جهان باشد

یک شخصیت مذهبی کاتولیک معتقد است که امام به عنوان مدافع طبقات محروم الگویی برای رهبران جهان است.

کد : 51019 | تاریخ : 07/07/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، پروفسور فرانکو کوفه له معاون دانشگاه سالیزیانا در رم که در جریان سفر خود به ایران در بیت امام راحل در جماران نیز حضور یافت، در گفت و گو با جماران اظهار داشت: قبلا شنیده بودم که امام خمینی خمینی شخصیت وزینی هستند و واقعیت این استد که ایشان شخصیتی بزرگ، مردمی و محبوب هستند که در مردم تأثیر زیادی داشتند و با بازدید از اینجا متوجه شدم که ایشان به مردم خیلی نزدیک بودند.

وی افزود: ایشان می تواند به عنوان کسی که مدافع قشر پایین و محروم جامعه بودند و نه اینکه طرفدار ثروتمندان باشند، الگویی برای رهبران جهان باشند.

کوفه له تصریح کرد: امام خمینی اکنون شخصیت شناخته شده ای در جهان است؛ اما این خیلی مهم است که ایشان برای نسل جدید الگو شود و امیدوارم شخصیت ایشان در یاد مردم جهان بماند.

این شخصیت دینی ایتالیایی یادآور شد: اگر کشور کوبا را که مدتی در آنجا بودم مثال بزنم، کاسترو در داخل کشور خودش یک رهبر بزرگ بود اما در خارج از کشور صرفا به عنوان یک رهبر رسمی می شناختند. اما امام خمینی در جهان بسیار شناخته شده است و لذا حمایت ایشان از طبقات محروم و رشد دادن آنها، باید در جهان بیش از پیش بیان و تبلیغ شود.

کوفه له گفت: دیدن خانه امام و محقر بودن منزل امام الگویی جالب برای من بود؛ وقتی گفتند به بازدید منزل امام می رویم تصور یک باغ و ویلا از آن داشتم اما دیدن این خانه محقر برایم تعجب آور و من خودم استادی در شهر تورین ایتالیا داشتم که در خانه محقری زندگی می کرد اما هزاران خانه برای افراد فقیر ساخته بود که امروز هم هزاران نفر از مسیحیان به زیارت قبر او می آیند.

پروفسور فرانکو کوفه له معاون دانشگاه سالیزیانا در جریان سفر خود به ایران با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مراجع تقلید و علما و فضلای حوزه علمیه قم از جمله آیت الله مکارم شیرازی ملاقات کرده است.

انتهای پیام /*