پیش بینی بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره سرنوشت جنگ ایران و عراق

امیدواریم که همان طور که شاه مخلوع را با دست خالى از بین بردیم و دست ابرقدرتها را از کشورمان قطع کردیم این شخص هم که جنایتکارتر از شاه سابق است از بین ببریم. کشور و ملت عراق را که برادر ما هستند آزاد کنیم تا خود کشور عراق و ملت بر سرنوشت خودش حکومت کند و حکومت را خودش تعیین کند. و ما برنده جنگ هستیم و هیچ تردیدى در این نیست.

کد : 51054 | تاریخ : 16/07/1393

امام در مصاحبه ای که روز 17 مهر ماه سال 1359 با خبرنگاران خارجی در محل جماران داشتند، در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در مورد سرنوشت جنگ ایران و عراق با اطمینان از پیروزى ملت ایران در جنگ با عراق‏ سخن گفتند و فرمودند:
سؤال: [شما راجع به جنگ چه فکر مى‏کنید و نظرتان درباره این جنگ و آینده آن چیست؟]
جواب: بسم اللَّه الرحمن الرحیم- اولًا ما به تبع اسلام با جنگ همیشه مخالفیم و میل داریم که بین همه کشورها آرامش و صلح باشد. لکن اگر جنگ را بر ما تحمیل کنند، ما تمام ملتمان جنگجوست و با تمام قوا مقابله مى ‏کنیم و لو اینکه همه ابرقدرتها هم دنبال او باشد. براى اینکه ما شهادت را یک فوز عظیم مى ‏دانیم و ملت ما هم شهادت را به جان و دل قبول مى‏ کند و از جنگ نخواهیم هراسید و مرد جنگ هستیم، لکن مایل نیستیم به اینکه جنگ واقع بشود.
الآن دولت دست نشانده و جنایتکار عراق به شهرهاى ما و مردم عادى حمله کرده و دیشب نیز در دزفول حمله کردند و با موشک هاى خودشان بسیارى از مردم را کشتند، ولى ما مواضع نظامى آنها را خواهیم زد و آتیه جنگ با ماست. براى اینکه ما تمام ملت همراهمان است و صدام ملت خودش بر ضد خودش است و حتى ارتش خودش هم متزلزل است و خواهند در این جنگ باخت، و بعثى‏ ها ان شاء اللَّه از عراق خواهند رفت و یک دولت اسلامى در آنجا خواهد آمد.
و ما با کمال قدرت دفاع از خودمان خواهیم کرد و کشور عراق را نجات خواهیم داد از دست این جنایتکارانى که نوکر ابرقدرتها هستند. و ما باکى از اینکه ابرقدرتها به آنها پشتیبانى مى ‏کنند نداریم.
و امیدواریم که همان طور که شاه مخلوع را با دست خالى از بین بردیم و دست ابرقدرتها را از کشورمان قطع کردیم این شخص هم که جنایتکارتر از شاه سابق است از بین ببریم. کشور و ملت عراق را که برادر ما هستند آزاد کنیم تا خود کشور عراق و ملت بر سرنوشت خودش حکومت کند و حکومت را خودش تعیین کند. و ما برنده جنگ هستیم و هیچ تردیدى در این نیست. و به فرض اینکه ما هم کشته بشویم، ملت ما در حال جنگ هستند و شهادت را با دل و جان مى ‏پذیرند و من امیدوارم که با خداى تبارک و تعالى باشیم و خداى تبارک و تعالى با ماست. ان شاء اللَّه.
اخبار را همان طور که هست به ممالک و کشورهاى خودتان گزارش بدهید. ما هیچ نمى‏ خواهیم طرف ما باشید، همین طور که الآن مملکت را مى‏ بینید آن طور گزارش بدهید.

(صحیفه امام، ج‏13، ص: 261)


انتهای پیام /*