آثار غیرملموس امام بر انقلاب اسلامی و مردم باید نوشته و گفته شود

آیت الله طباطبایی نژاد، ضمن تأکید بر اینکه «بدون شک امام خمینی مصداق بارز صادقینی است که منظور نظر آیات قرآن کریم است»، گفت: آثار غیرملموس و درونی امام کمتر از آثار ظاهر و ملموس امام در انقلاب اسلامی و مردم نیست و این آثار بابد نوشته و گفته شود.

کد : 51056 | تاریخ : 19/07/1393

«آیت الله طباطبایی نژاد» نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان، در سخنانی در نشست «بررسی مطالبات حضرت امام خمینی (س) از نهاد روحانیت» که روز چهارشنبه به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) نمایندگی اصفهان برگزار شد، گفت: بدون شک انسانها برای پیمودن راه نیاز به الگو و سرمشق دارند و هیچکس بدون الگو نمی‌تواند به هدف برسد.

آیت الله طباطبایی نژاد در این نشست که با حضور طلاب و روحانیون استان اصفهان برگزار شد، گفت: خداوند متعال امامان و پیامبران را به عنوان الگو قرار داده است تا راه حق و باطل مشخص شود و انسانها نیز با انتخاب الگو و قرار دادن آن به عنوان محور به حرکت خود ادامه دهند.

وی با بیان آیاتی از قرآن کریم درباره ویژگی های صادقین اظهار کرد: بدون شک امام خمینی (س) مصداق بارز صادقین است و امام از کسانی بود که ایمان به خدا داشت و الگوی زمان است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به مسئولیت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام  خمینی(س) تأکید کرد: کسانی که افکار و آثار امام را حفظ می کنند و به آیندگان منتقل می سازند تا مسیر نسل آینده، مسیر امام باشد، به یقین کارشان با ارزش و ماندگار است.

نماینده ولی فقیه در اصفهان با بیان اینکه «آثار حضرت امام خمینی (س) در دو محور است؛ آثار ملموس و آثار غیرملموس»، گفت: آثار غیرملموس امام خمینی کمتر از آثار ملموس نیست و می تواند برای ما بازگو شده و الگو شود. از جمله آثار ملموس، کتاب‌ها و تألیفات حضرت امام خمینی (س)  در خصوص فقه و اصول است.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه «آثار بیرونی حکایت از آثار درونی و غیرمملوس دارد»، به بیان خاطرات خود از زمانی که در نجف  محضر حضرت امام بوده پرداخت و با اشاره به زندگی حضرت امام خمینی(س) و اخلاق و رفتار ایشان، ادامه داد: مهمترین چیزی که باعث انقلاب و عشق مردم به امام شد، خلوص امام بود و اینکه ایشان در جوانی به این باور رسیده بودند که همه چیز از خداست و هیچکس از خودش چیزی ندارد.

وی افزود: آثار غیرملموس امام باید گفته و نوشته شود و باید فکر کنیم که چطور یک انسان می تواند به این مقام برسد؛ مقامی که وقتی خبر شهادت حاج آقا مصطفی را به ایشان دادند، ایشان می فرماید این از الطاف خفیه خداست.

نماینده ولی فقیه در اصفهان در ابتدای سخنان خود، ضمن تبریک دهه ولایت و عید غدیر، از تشکیل جلسه و زحمات مدیر نمایندگی اصفهان مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام تشکر کرد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با آمدن حجت الاسلام والمسلمین کمساری به نمایندگی اصفهان، این مؤسسه رونق بیشتری یافته و امکانات آن در اختیار روحانیون قرار گیرد.

آیت الله طباطبایی نژاد همچنین پیشنهاد کرد به همت مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، کتابخانه ای تخصصی برای حضور طلاب و روحانیون در نگارستان حضرت امام خمینی(س) در اصفهان تشکیل شود.

کمساری: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام(س) آماده همکاری با حوزه های علمیه و ارائه خدمات به روحانیون است

پیش از سخنان آیت الله طباطبایی نژاد، حجت الاسلام والمسلمین کمساری مدیر نمایندگی اصفهانِ مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، فرارسیدن دهه ولایت و عید غدیر خم را به حاضرین این نشست تبریک گفت.

وی در سخنان خود در این نشست که به مناسبت ایام بازگشایی حوزه های علمیه برگزار شده بود، یکی از اهداف ذاتی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) را ترویج افکار و اندیشه های امام دانست و اظهار کرد: امام خمینی(س) در همه عرصه ها صاحب نظر و رأی است و این خصلت است که امام را از دیگر رهبران دنیا متمایز کرده است.

کمساری تأکید کرد: وظیفه مهم مؤسسه  یعنی نشر افکار و اندیشه های امام (س) محقق نمی‌شود مگر با تلاش و کمک همه نخبگان جامعه که حوزه های علمیه و روحانیت در میان نخبگان جایگاه خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: ما نمی توانیم در زمینه نشر افکار موفق باشیم مگر اینکه خودمان افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی (س) را بشناسیم.

وی افزود: مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (س) در زمینه آموزش افکار و آرای امام  و پژوهش در اندیشه های آن حضرت آماده همکاری و ارائه خدمات به روحانیون است.

کمساری در این زمینه از آیت الله طباطبایی نژاد به عنوان مدیر حوزه و نماینده ولی فقیه خواست در این راستا دستوران لازم را صادر و مؤسسه را در این مسیر راهنما و رهنمون باشد.

 گفتنی است در نشست بررسی مطالبات امام خمینی(س) از نهاد روحانیت، که در نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار شد، امام جمعه شاهین شهر، مدیر کل ارشاد اسلامی استان اصفهان، مدیرکل اوقاف استان و برخی از مدیران فرهنگی شهر اصفهان حضور داشتند.

در پایان این مراسم، نمایشگاه عکس و اسناد روحانیون و انقلاب اسلامی با حضور میهمانان و از سوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان افتتاح شد.

منبع: جماران

انتهای پیام /*