کتابخانه بیت قدیمی امام خمینی(س) در خمین راه اندازی شد

کتابخانه بیت قدیمی امام(س) در خمین با یک میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.

کد : 51061 | تاریخ : 19/07/1393

سید‌مهدی ساداتی، فرماندار خمین صبح امروز در مراسم افتتاح کتابخانه بیت قدیمی امام(س) که با حضور مسئولان شهرستانی برگزار شد با اشاره به نقش این کتابخانه در توسعه سند فرهنگی استان اظهار کرد: با تأسیس این کتابخانه در بیت امام راحل گامی دیگر در توسعه سند فرهنگی شهرستان برداشته شده است.

وی افزود: بیش از یک‌میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز این کتابخانه تأمین شده که هم‌اکنون با داشتن 18 هزار جلد کتاب و 6 هزار عضو فعال توانسته بخشی از نیاز این شهرستان را در زمینه مسائل فرهنگی تأمین کند.

فرماندار خمین تصریح کرد: کتاب‌و کتابخوانی، در میان مخاطبان و علاقه‌مندان به مطالعه‌ و تحقیق‌ از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و بخشی از سبد فرهنگی این اقشار را به‌خود اختصاص داده است.

ساداتی با بیان این‌که روزنامه‌ها ویژگی و نفوذ خود را همچنان حفظ کرده‌اند، گفت: فناوری‌های جدید به‌شکل جدی به کمک روش‌های سنتی آمده و تأثیرات خود را بر میزان اطلاعات و آگاهی افراد جوامع گذارده است.

وی افزود: این یک تصور غلط بوده که فکر کنیم توسعه شبکه ارتباطی اینترنتی، مخاطب و علاقمندان به مطالعه و تحقیق را از کتاب بی‌نیاز کرده چراکه هر چیز جای خود را داشته و در این میان کتاب و انتشار مکتوب و سنتی آن، همچنان بر حضور و ایفاء نقش جدی خود تأکید داشته و توانسته نقش خود را در جامعه کنونی حفظ کند.

فرماندار خمین تصریح کرد: دولت‌ها و سیاست‌گذاران فرهنگی نباید از مقوله کتابخوانی غافل شوند، بلکه باید در راستای ترویج فرهنگ تألیف، انتشار کتاب‌و کتابخوانی در جامعه با هدف بالا بردن آگاهی مردم و سطح فرهنگ جامعه برای تولید علم تلاش کنند.

ساداتی با اشاره به فرهنگ کتابخوانی گفت: هیج دولت و ملتی از رشد فرهنگ کتاب‌خوانی و فهم افزون‌تر علوم توسط افراد جامعه نه تنها لطمه‌ای ندیده بلکه بی‌تردید نفع آن، متوجه جامعه می‌شود چرا که با رشد کمی و کیفی علوم مختلف جامعه به توسعه و شکوفایی دست می‌یابد.

وی افزود: اداره یک جامعه اهل مطالعه و با‌فرهنگ آسان‌تر از جامعه‌ای است که از علم‌و دانش فاصله گرفته چرا که همیشه با پیشرفت در علوم بوده که بسترهای لازم برای توسعه کشورها فراهم شده است.

فرماندار خمین تصریح کرد: نباید به بهانه‌های‌گوناگون و بدون منطق، در مسیر تألیف، نشرکتاب، صنعت چاپ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه مانع ایجاد کرد.

ساداتی با بیان اینکه نقش فرهنگ در جامعه بسیار حائز اهمیت بوده گفت: تاثیرپذیری یک جامعه با فرهنگی عقب، بی‌اطلاع  و بی‌سواد نسبت به فرهنگ بیگانه محتمل هزینه‌های بسیاری نسبت به ملت و فرهنگی بوده که اهل مطالعه و تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: بی‌تردید جامعه‌ای که در آن فضای مطالعه، پژوهش و تحقیق به لحاظ سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌شکل مطلوب، بدون قید و بندهای دست و پاگیر فراهم باشد کمتر از فرهنگ و القائات بیگانه تاثیر می‌پذیرد تا جامعه‌ای که از فرهنگ مطالعه و تحقیق به دور است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /*