برگزاری همایش ملی تبیین اندیشه های سیاسی و اجتماعی امام(س)

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: بیش از 110 مقاله به دبیرخانه همایش ملی تبیین اندیشه های سیاسی و اجتماعی امام(س) رسیده است که سرانجام تعداد 60 مقاله برای داوری پذیرفته شد.

کد : 51071 | تاریخ : 22/07/1393

محمدصادق بصیری در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: مردم ایران بیش ازدیگران باید اندیشه‌ها و افکار امام خمینی‌(س) را شناخته و در حفظ آرمان‌های ایشان تلاش کنند.

وی افزود: تاثیری که بینان‌گذار انقلاب اسلامی بر ایران و جهان گذاشت بر کسی پوشیده نیست، به گونه‌ای که از دوره نهضت تا انقلاب و حتی تاکنون نام امام خمینیی(س) بر صحیفه ذهن همه مسلمانان جاری است.

گنجاندن همایش‌های علمی در دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنر کرمان یادآورشد: تاکنون اغلب کارهای فرهنگی که در دانشگاه انجام شده جنبه تبلیغی و ترویجی داشته است، از این رو تصمیم گرفتیم تا راهکارهای علمی را در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه بگنجانیم.

بصیری با اشاره به اینکه دانشگاه جای تضارب افکار و اندیشه‌هاست، تصریح کرد: برگزاری همایش ملی تبیین اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) در راستای همین مساله و پرداختن به راهکارهای علمی در دانشگاه می‌باشد.

وی گفت: فراخوان مقالات این همایش از اسفندماه سال گذشته داده شد که محورهای آن طبق دیدگاه امام خمینی(س) چون عقلانیت از دیدگاه امام(س)، اصول لازم در کارآمدی مجامع علمی(حوزه و دانشگاه)، دین، سیاست و تجدد، مبانی فرهنگی در جامعه اسلامی، هویت ملی، فقر و غنا و مبانی اقتصاد اسلامی، الگوی مدیریتی جامعه اسلامی، نقش اقشار اجتماعی و جایگاه آنان در مجامع اسلامی، قانون، منافع ملی و بیداری امت‌های اسلامی، ولایت فقیه، آزادی و رقابت سیاسی و تعلیم و تربیت و خانواده از دیدگاه امام(س) است.

بصیری اظهار کرد: قرار بود این همایش در خردادماه سال 93 برگزار شود که به دلیل برگزاری امتحانات دانشجویان تاریخ آن به تعویق افتاد و به 29 مهرماه موکول شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باهنر گفت: بیش از110 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است که تعداد 60 مقاله برای داوری پذیرفته شد.

وی ادامه داد: از 60 مقاله داوری شده 12 مقاله به صورت سخنرانی ارائه، 26 مقاله در مجموعه کتاب همایش چاپ و بقیه نیز در قالب یک سی دی منتشر می‌شوند.

چاپ کتاب همایش ملی تبیین اندیشه‌های امام خمینی

بصیری با اشاره به اینکه امیدواریم نتیجه این همایش اثر مثبتی در حوزه اجتماعی داشته باشد یادآورشد: کتاب همایش در 29 مهرماه و همزمان با برگزاری همایش در بین شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید باهنرکرمان بیان کرد: برای اینکه همایش‌های حوزه معاونت فرهنگی به شکل علمی برگزار شوند مدیریت مطالعات فرهنگ و هنردر حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه تشکیل شد و آیین‌نامه این مدیریت در حال تصویب است.

وی با اشاره به اینکه این همایش دارای دو کمیته علمی و اجرایی است، افزود: کمیته علمی این همایش مرکب از یک گروه در دانشگاه شهید باهنر و یک گروه در موسسه تنظیم  و نشر آثار امام خمینی(س) می‌باشد که کار داوری مقالات ارسال شده به دبیرخانه این همایش را انجام داداه‌اند، ضمن اینکه مقالاتِ پیرامون اندیشه‌های امام راحل در زمینه‌ سیاسی و اجتماعی نوشته شده‌اند.

بصیری گفت: همچنین بنا داریم هر سال یک همایش فرهنگی در دانشگاه شهید باهنر برگزار کنیم از این رو پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده همایش اندیشه‌های شهید مطهری در این دانشگاه برگزار شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه باهنر در پایان خاطرنشان کرد: با دفتر مدیریت مطالعات فرهنگ و هنر وزرات علوم هماهنگ شده است که در دانشگاه شهید باهنر کرمان همایش‌های تکراری و همایش‌هایی مانند سایر دانشگاه‌ها برگزار نشود تا با این روش از موازی‌کاری و هچنین اتلاف وقت، انرژی و هزینه‌ها نیز جلوگیری شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام /*