امام خمینی(س) کشاورزی را اساس توسعه می دانستند

فرزند بنیانگذار جمهوری اسلامی گفت: امام خمینی(س) نگاه خاصی به کشاورزی داشتند و این امر را اساس توسعه کشور می دانستند.

کد : 51081 | تاریخ : 26/07/1393

زهرا مصطفوی پیش از ظهر شنبه در مراسم تجلیل از بانوان موفق روستایی در تالار معصومیه فرمانداری قم اظهار داشت: بانوان روستایی همواره از قدیم دوش به دوش مردانشان مشغول زحمت و همیاری بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه زیربنای اقتصاد هر کشوری کشاورزی است ادامه داد: کشوری که کشاورزی پررونق داشته باشد یک کشور ثروتمند است پس بانوان روستایی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارند.

دختر امام راحل(س) کشاورزی را شغل مقدسی دانست و ابراز داشت: خانم‌های روستایی علاوه بر تلاش در عرصه کشاورزی، کارهای منزل را هم به خوبی انجام می‌دهند.

وی اقدامات بانوان روستایی را تحسین برانگیز دانست و گفت: ائمه(ع) ما هم نسبت به مسئله کشاورزی توجه فراوان داشته‌اند و حتی علمای بزرگ مانند علامه طباطبایی و آیت‌الله بهجت در جوانی کشاورزی می‌کرده‌اند.

مصطفوی افزود: روستاهای قم در گذشته آنقدر بادام، گردو و فندق داشت که تجار قم انبارهای چند هزار متری اجاره می‌کردند و از روستاها این محصولات را می‌خریدند و تا سقف پر می‌کردند.

وی گفت: پس از اصلاحات عرضی که با تبلیغات بسیار در زمان پهلوی انجام شد، کشاورزی بسیار ضربه خورد. املاک را به زور و با اقساط طولانی از مالکان خریدند و به روستایی‌ها با اقساط دادند. مرد روستایی تنها مانده بود و توان مالی استفاده از کارگر و خریدن آب نداشت. در نتیجه کشاورزی بسیار ضربه خورد.

فرزند امام خمینی(س) اضافه کرد: در واقع اصلاحات عرضی، اقتصاد کشور و کشاورزی را  از بین برد و ضربه‌های جبران ناپذیری به کشور زد که امام خمینی(س) هم واکنش بسیار تندی به این مسئله نشان دادند.

وی گفت: امام خمینی(س) در زمان حیات خود سفارشات بسیاری در مورد کشاورزان داشتند و این جملات در صحیفه امام هم هست. ایشان می‌فرمودند پیچ و خم اداری نباید مانع کار کشاورزی شود چراکه زیربنای اقتصاد کشور کشاورزی و صادرات محصولات آن است.

مصطفوی ادامه داد: نیمی از کشاورزی که امروز در کشور انجام می‌شود، زحمتش به عهده زنان روستایی است که در اجر آن هم سهیم خواهند بود.

منبع: مهر

انتهای پیام /*