امام خمینی(س) یک سرمایه ابراهیمی داشت

آیت الله جوادی آملی گفت: امام خمینی(س) یک سرمایه ابراهیمی داشت که توانست نظامی فاسد را براندازد و نظام ملکوتی را برافراشته کند.

کد : 51096 | تاریخ : 29/07/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از فارس، پیش از ظهر امروز همایش ملی تبیین شخصیت امام راحل با حضور میهمانانی از سراسر کشور در کرمان آغاز شد که آیت‌الله جوادی‌آملی در پیامی تصویری در همایش تبیین اندیشه سیاسی و اجتماعی امام خمینی(س) که با حضور جمعی از اساتید و دانشجویان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد، گفت: براندازی باطل توفیقی بود که نصیب امام راحل شد و توانست حق را سامان دهد، این بزرگوار توانست نظام فاسد را براندازد و نام صحیح را برافراشت.

در این پیام آمده بود: دلیل توفیق امام جامعیت درون و جامعه‌نگری بیرون بود، امام گذشته از اینکه فقیهی مجتهد، فیلسوفی متکلم و عارفی بزرگ بود، عرفان را خوب درک می‌کرد و آنچه عارفان گفتند خوب می‌فهمید و تدریس می‌کرد.

آیت‌الله جوادی‌آملی در این پیام عنوان کرد: امام خمینی(س) جامعی مشهود، معقول و منقول بود و جامعیت بیرونی این بزرگوار تنها ایران، خاور و باختر نزدیک نبود و همه خاور دور و باختر دور را نیز در بر می‌گرفت و نقشه جامع جهان را خوب می‌دید.

در این پیام خاطرنشان شده است: امام به عنوان داعیه‌دار انقلاب کسی بود که لا‌شرقی و لا‌غربی‌ را بر جمهوری اسلامی ترسیم کرد و براساس آن نقشه جهان را ارزیابی کرد. 

این پیام تصریح کرد: امام خمینی(س) یک سرمایه ابراهیمی داشت که توانست نظامی فاسد را براندازد و نظام ملکوتی را برافراشته کند.

آیت‌الله جوادی‌آملی عنوان کرد: امام خمینی(س) ‌فرزند ملکی و ملکوتی ابراهیم بود و ندای الهی را خوب اطاعت کرد و با لبیک الهی خود همه خطرات را به جان خرید تا انقلاب اسلامی به سرمنزل مقصود رهنمون شود.

در ادامه این پیام آمده بود: ما موظفیم جلال، شکوه و عظمت و قداست امام(س) را حفظ کنیم، مبدا از اوج عظمت امام خمینی کم کنیم، هر چند روح ملکوتی و معنوی امام ‌راحل نیازی به این کارها ندارد.

در پایان این پیام آمده بود: ذات باری تعالی به دست امام راحل باطل را نابود و حق را به دست او برافراشت و امید است، این نظام در سایه این ملت فرهیخته ‌به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) سپرده شود.


انتهای پیام /*