ساخت کتابخانه تخصصی حضرت امام(س) در آینده ای نزدیک در خمین

مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)در خمین از تجهیز کتابخانه امام خمینی(س) با اعتباری حدود یک میلیارد ریال خبر داد.

کد : 51099 | تاریخ : 29/07/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، حجت‌الاسلام سیدجواد رضوی، مسئول مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در خمین در گفت‌وگو با ایکنا گفت: یک‌میلیار ریال جهت فعالیت دوباره و تجهیز کتابخانه امام خمینی(س) در این شهرستان هزینه شده است.

وی افزود: با توجه به قرارگرفتن مکان قبلی کتابخانه در طرح ساخت میدان نقش امام(س) و تخریب آن، کتابخانه به بیت قدیمی حضرت امام راحل انتقال یافت.

رضوی ادامه داد: 20 هزار جلد کتاب با موضوعات علمی، داستانی، مذهبی، آموزشی، کمک درسی، تاریخی، عقیدتی، فقهی و ادبیات در کتابخانه امام خمینی(س) در خمین وجود دارد.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر عضو این کتابخانه هستند، افزود: روزانه 150 نفر به این کتابخانه مراجعه می‌کنند و دانش‌آموزان و جوانان بیشترین قشری هستند که از کتابخانه استفاده می‌کنند.

رضوی گفت: چهارهزارجلد کتاب تخصصی درباره زندگاینامه امام(س) و خانواده ایشان و دیدگاه‌ها و نظرات امام(س) درباره موضوعات مختلف و 60 جلد کتاب در زمینه فقهی و عرفانی تألیف بنیانگذار جمهوری اسلامی در کتابخانه موجود است و تلاش می‌کنیم در آینده کتابخانه تخصصی حضرت امام(س) را راه‌اندازی کنیم.

وی افزود: نشریات فرهنگی، پژوهشی، سیاسی، اجتماعی و علمی و آموزشی در قالب ماهنامه، هفته‌نامه و روزنامه به این کتابخانه ارسال می‌شود و هفته نامه‌های دوست و حریم و فصل‌نامه حضور مجلات تخصصی درباره امام خمینی(س) هستند.

مسئؤل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در خمین با اشاره به اینکه شخصیت بزرگ آن مرد خدایی از زوایای مختلف قابل تحقیق و بررسی است، گفت: هر روزنه‌ای که به شناخت این شخصیت باز می‌شود، شاهراهی را می‌ماند که واماندگان طریق را روشنایی می‌بخشد و راه را از بی‌راه نمایان می‌گرداند.

وی ادامه داد: امام خمینی(س) به ما و جامعه ما هویتی در خور بخشید و نه‌تنها برای ملت بزرگ ایران، که برای جامعه بشری، نوری را به ارمغان آورد که همیشه رهایی‌بخش است و شعاع دایره معرفتی حضرت روح‌الله(س) از بعد دینی و فقهی تا ابعاد سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ابعاد عرفانی و معنوی را دربرمی‌گیرد.

این مقام مسئول در پایان‌ یادآور شد: ویژگی‌های برتری شخصیت امام(س) را غیر از عرصه سیاسی می‌توان در زمینه‌های دیگر نیز دید و خصوصیات ایشان به‌عنوان یک همسر و پدر و نوع برخوردشان با اعضای خانواده نمونه‌ای از یک انسان کامل است که باید برای  نسل جوان بازگو کرد.

انتهای پیام /*