از سوی کمیته سیاست خارجی ستاد بزرگداشت امام(ره) صورت می گیرد

برگزاری همایش سیاست و اخلاق در سیره علوی از نگاه امام خمینی(ره)

کد : 30245 | تاریخ : 24/02/1391

مسئول کمیته سیاست خارجی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)از برگزاری همایش دو روزه «سیاست و اخلاق در سیره علوی از نگاه امام خمینی(ره)» در نیمه خرداد خبر داد. به گزارش خبرنگار ستاد خبری بیست و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) دومین جلسه کمیته سیاست خارجی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) در محل موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ه)برگزار شد.

در این جلسه که نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،صدا و سیما،مجمع جهانی اهل بیت، وزارت امور خارجه حضور داشتند حجت الاسلام دکتر مقدم دبیر کمیته با اشاره به برگزاری همایش «سیاست و اخلاق در سیره علوی از نگاه امام خمینی(ره)» به محل برگزاری این همایش و استانداردهای آن اشاره کرد و گفت: برگزاری همایش 2 روزه باید در مکانی دارای استانداردهای لازم و داشتن مترجم همزمان برای مهمانان خارجی باشد.

وی در ادامه افزود: دبیر خانه دائمی ما از یک ماه گذشته با نمایندگان برای معرفی مهمانان درارتباط است و به آنها تاکید کرده ایم تا لیست دقیق مهمانان و تعداد آنها در اختیار ما قرار دهند که در زمان حضور آنها در تهران با مشکل مواجه نشویم و بتوانیم میزبانی شایسته ای از مهمانانمان داشته باشیم.

مسئول کمیته سیاست خارجی ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) به مراسم سالگرد بزرگداشت بنیان گذار جمهوری اسلامی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعامل بسیار خوبی با نماینده های خود داشتیم و به جز یک یا دو مورد که آن هم به علت تاخیر پروازها ی خارجی بود با مشکل حادی برای حضور مهمانان خود مواجه نشدیم و در تلاش هستیم تا در بیست و دومین سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) آنچنان که در شان و جایگاه بنیان گذار جمهوری اسلامی باشد آن را برگزار کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نمایندگی های ما از چندین ماه گذشته برخی از افراد را کاندیدای حضور در این مراسم کرده اند اما لیست میهمانان خارجی هنوز نهایی نشده است. دکتر مقدم به تقارن سالگرد بزرگداشت امام خمینی(ره) و ولادت حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: به علت این تقارن مراسم ویژه ای را برای مهمانان در نظر گرفته ایم، البته این مراسم از شامگاه 14 خرداد آغاز خواهد شد که شامل برنامه های فرهنگی، سفر زیارتی به مشهد مقدس و چندین برنامه دیگر خواهد بود.

در ادامه این جلسه نماینده مجمع جهانی اهل بیت به دادن هدایای فرهنگی بعنوان یادبود برای مهمانان اشاره کرد و گفت: پس از اتمام این همایش می توان هدایایی فرهنگی از جمله آثار منتشر شده از امام خمینی(ره) در قالب لوح فشرده و کتاب به زبان های خارجی به عنوان رهاوردی از این همایش به مهمانان ارائه کرد. این موضوع با استقبال دبیر کمیته سیاست خارجی ستاد روبرو شد.

در ادامه نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برنامه های پیشنهادی این وزارتخانه اشاره کرد و گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد تا کنسرت موسیقی با محوریت آثاری که تاثیر گرفته از امام راحل است و آثاری که از اشعار ایشان ساخته شده را توسط ارکستر سمفونیک تهران اجرا کند و همچنین برنامه های فرهنگی دیگر داریم که با تائید این کمیته آنها را ارائه خواهیم کرد. این پیشنهاد نیز با استقبال دبیر کمیته سیاست خارجی ستاد روبرو شد و بنا بر آن شد تا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهد.

دکتر مقدم در ادامه به برپایی نمایشگاه عکس و کتاب در محل اسکان مهمانان اشاره کرد و افزود: یکی از کارهای مهم دیگری که برای مهمانان خارجی باید صورت گیرد، برپایی نمایشگاه عکس و کتاب ازآثار امام خمینی(ره) در محل اسکان مهمانان خارجی است تا در زمان فراغت خود با مطالعه این آثار آشنایی بیشتری با اندیشه ها و تفکرات رهبر کبیر انقلاب اسلامی پیدا کنند.

وی خطاب به نماینده صدا و سیما در این نشست گفت: یکی دیگر از کارهایی که می توان انجام داد حضور مهمانان در بخش صدای جمهوری اسلامی است، چرا که بخش رادیو به زبان های بین اللملی می تواند در برقراری ارتباط با مهمانان تاثیر گذار باشد. نماینده صدا و سیما با این موضوع موافقت کرد. راه اندازی ایستگاه تلفن در محل اسکان مهمانان خارجی و ارسال پیام ها و جملات رهبر کبیر انقلاب اسلامی توسط بلوتوث از دیگر برنامه های کمیته خارجی برای مهمانان خارجی بود. لازم به ذکر است در هفته نخست خرداد ماه لیست کامل میهمانان خارجی حاضر در مراسم سالگرد به طور کامل مشخص خواهد شد. در این نشست جای خالی نماینده نیروی انتظامی برای هماهنگی با کمیته خارجی مشهود بود.

انتهای پیام /*