در گفت وگو با مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران مطرح شد؛

تشریح برنامه های شهرداری تهران برای بیست و سومین سالگرد ارتحال امام

کد : 30259 | تاریخ : 26/02/1391

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران برنامه های عمرانی، فرهنگی و خدماتی نهاد متبوع خود را برای بیست و سومین سالگرد ارتحال امام تشریح کرد.

مهندس پور‌نصر در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی (ره) درباره  برنامه های شهرداری تهران برای بیست و سومین سالگرد ارتحال امام گفت: شهرداری تهران با توجه به تکالیفی که دارد  و با هماهنگی با ستاد مرکزی و مناطق 22‌گانه، از اواخر سال گذشته کمیته‌ چهار‌‌گانه‌ای را  تشکیل داده  و دستورالعمل‌ها و شرح وظایف هر منطقه و سازمان را به آنها ابلاغ کرده است.
مدیر کل امور خدمات شهری و شهرداری تهران با بیان اینکه عملیات اجرایی شهرداری تهران برای بزرگداشت حضرت امام (ره) از روز گذشته آغاز شده است، گفت: عملیات های عمرانی از جمله لکه‌گیری و خط‌کشی آسفالت، لوله‌کشی محدوده حرم، بازسازی فضای سبز، پاک سازی فضای حرم، احداث 1200 سرویس بهداشتی ثابت در 6 نقطه  از محوطه  حرم از جمله کارهای عمرانی است که اجرای آن آغاز شده و تا قبل از و  14خرداد به پایان می رسد.
وی تصریح کرد: از اقدامات مهمی که در زمینه توسعه فضای سبز حرم با همکاری  سارمان بهشت زهرا انجام شده کاشت درخت، نصب آلاچیق و نمادهای شهری از جمله نیمکت است .
پورنصر درباره خدماتی که قرار است شهرداری تهران به زائران حرم امام در 14 خرداد ارائه دهد، گفت: 800 هزار مجموعه پذیرایی پیش بینی شده است تا در 29 ایستگاه صلواتی که در نقاط مختلف حرم احداث می شود پذیرای زائران حرم باشد.
وی افزود: به دلیل همزمانی 15خرداد با ولادت امام علی(ع) تعدادی از ایستگاه های  صلواتی در 15 خرداد نیز در حرم دایر خواهند بود تا پذیرای مهمانان باشد.
پورنصر در مورد اقدامات شهرداری برای سامان‌دهی حمل و نقل زائران گفت: در بخش حمل و نقل زائران سازمان اتوبوس رانی و تاکسی رانی به طور کامل و با همه ظرفیت های خود برنامه‌ریزی کردند تا نقش موثری را ایفا کنند، همچنین آماده سازی پارکینگهای  10 گانه اطراف محدوده حرم آغاز شده است.
وی با بیان اینکه برای سهولت در تردد زائران در نقاط مختلف حرم تهیه و چاپ نقشه راهنمای حرم  را در دستور کار داریم، گفت: در6 نقطه حرم  فرهنگ سراهایی احداث خواهد شد  تا محصولات فرهنگی را در اختیار زائران قرار می دهند و برنامه های متنوع و متناسب با ارتحال حضرت امام را اجرا کنند .
 

انتهای پیام /*