برنامه پیروان ادیان دینی در آیین بزرگداشت رهبر فقید انقلاب

کد : 30272 | تاریخ : 27/02/1391

براساس تصمیمات گرفته شده از سوی کمیته اقلیت‌های دینیِ ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی، پیروان ادیان دینی در تاریخ  9 خرداد،  ضمن بازدید از بیت امام و نگارخانه جماران با نوه رهبر فقید انقلاب دیدار می‌کنند.
به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام (س) دومین جلسه کمیته اقلیت‌های مذهبی در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) با ریاست محمد رضا موحدی دبیر کمیته اقلیتهای دینی ستاد مرکزی برگزار شد.
در این جلسه برنامه‌های  اقلیت های مذهبی برای بزرگداشت امام تشریح شد.
بر این اساس مقرر شد 9 خرداد ماه  در ساعت 4 علمای ادیان  و رواسای انجمن های زردشتی و آشوری و ارامنه و کلیمیان  و نمایندگان این مذاهب در مجلس شورای اسلامی در بیت امام (ره)جلسه ای با حجت الاسلام سید حسن خمینی داشته باشند.
همچنین بازدید عمومی پیروان این ادیان از بیت امام و نگارخانه از برنامه های دیگری است که برای این روز تدارک دیده شده است.
پس از این بازدید در حسینه جماران جلسه ای با حضور نمایندگان اقلیت‌ها در مجلس و دیگر پیروان این مذاهب برگزار می‌شود.
در این جلسه سید حسن خمینی و یک نفر از نمایندگان اقلیت های دینی در مجلس و یک روحانی از اقلیت های دینی، پیرامون موضوع وحدت بیشتر ادیان الهی سخنرانی خواهند داشت.  
طبق برنامه اعلام شده در این جلسه، اقلیت های مذهبی ایران  10 خرداد، ساعت 17 مراسم اهدای تاج گل و ادای احترام به روح پرفتوح امام را برگزار می کنند.
در این جلسه خانم داود کارینه راطیوس، رئیس شورای روابط عمومی خلیفه گری ارامنه، فرزین فرنوشی نماینده کمیته فرهنگی انجمن کلیمیان، ادوارد خوشابه نماینده انجمن آشوریان تهران یاران  و فرخ اردشیریان نماینده انجمن زرتشتیان تهران شرکت داشتند.
همچنین انجمن کلیمیان و زرتشیان تهران به ترتیب در تاریخ های اول و چهاردهم خرداد برنامه‌های ویژه‌ای برای بزرگداشت امام برگزار می کنند.

انتهای پیام /*