نماینده مسلمانان سنگال:

امام خمینی مخالف بی عدالتی و زورگویی بود

کد : 30275 | تاریخ : 27/02/1391

نمایندگان کشورهای سوریه، سنگال، ونزوئلا و بحرین با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه زنجان در سالن الغدیر این دانشگاه درخصوص تأثیر انقلاب اسلامی ایران و رهنمودهای امام خمینی(س) بر ایجاد قیام‎های مردم مسلمان جهان در سال‎های اخیر توضیح دادند.
 
به گزارش جماران به نقل از ایسنا دکتر "حیدر عباسی" نماینده مسلمانان کشور سوریه، با اشاره به این که آمریکا در برابر اسلام حاکم در ایران و تفکرات مذهبی مردم مسلمان موضع‌گیری فراوانی انجام داده است، گفت: محور مقاومت مردم فلسطین به‌عنوان ضلعی از مثلث پرقدرت اسلام، ابتدایی‎ترین محلی بود که آمریکا‎یی‌‎ها برای شکستن آن وارد عمل شده و سعی در ضربه زدن به اسلام را داشتند که با نیروی ایمانی قوی این مردم، روز به روز به شکست نزدیک‌تر می‌شوند.
 
وی افزود: ایجاد رخنه در اعتقادات مردم ایران از طریق ایجاد فتنه انتخابات این کشور، دومین تلاش آمریکایی‎ها بود که با سیاست‌گذاری‌های دقیق دولت مردان و اعتقاد قوی مردم ایران به شکست منجر شد.
 
نماینده مسلمانان کشور سوریه ابراز کرد: سوریه و مردم مسلمان این کشور سومین ضلع مثلث دین اسلام در جهان است که با حملات پی در پی نیروهای نظامی آمریکا مواجه است و با توکل مردم این کشور به خداوند متعال و حمایت کشورهای عدالت‌خواه، این حملات بی‌نتیجه خواهد ماند.
 
حیدر عباس تصریح کرد: اسلام امروز با دوران قبل از انقلاب اسلامی ایران بسیار متفاوت بوده و تنها دلیل آن بنا شدن اسلام اصیل محمدی (ص) در مقابل اسلام تکفیری غرب توسط امام خمینی (س) است.
 
در ادامه این جلسه، محمدالامین، نماینده مسلمانان کشور سنگال، با تأکید براین که مطالعه کتاب‌هایی که درخصوص کودکی، نوجوانی و فعالیت‌های امام خمینی(س) نوشته شده است، کمک فراوانی به تحلیل شخصیت وی می‌کند، ابراز کرد: این کتاب‌ها تنها نوشته مسلمانان نیست، بلکه هر انسانی که به نیکوکاری و عدالت محوری اعتقاد داشته باشد، عقل او منکر حضور انسان صادق  و علامه‌ای همچون امام خمینی(س) نخواهد شد.
 
وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(س) فردی صادق و مخالف بی‌عدالتی و زورگویی بوده و از ایشان نتایج فراوانی در مبارزه برعلیه بی‌‎عدالتی بر مردم مظلوم جهان باقی مانده است؛ در حالی که خود این شخصیت بزرگ، حتی از مادیات دنیا بهره‌ای نبرده است.
 
شیخ حسن تونو، نماینده مسلمانان کشور اندونزی، سخنران دیگر این جلسه، گفت: دین، حقیقتی است که انسان را به راه نجات می‌رساند و تعالیم این مسیر نیز توسط انبیاء الهی برای انسان آورده شده است.
 
وی افزود: خداوند متعال در زمانی که انبای الهی را برای تعالیم دین در مناطق مختلف زمین مبعوث کرد برای زمان‌هایی که پیامبران در آن حضور نداشتند و یا مناطقی که مردم از حضور پیامبران در آن محروم بودند، عقل را حجت قرار داد؛ بنابراین به حجت عقل می‌توان از ظلم به یک کشور دیگر جلوگیری کرد.
 
نماینده مسلمانان کشور اندونزی، تجربه را، مبلغی برای کسب اطلاعاتی درخصوص مبارزه با بی‌عدالتی دانست و اظهار کرد: امام خمینی(س)، نه تنها در بررسی فقه و اصول خود را بالا کشید و به درجه اجتهاد رسید، بلکه در فعالیت‌های عقلانی همچون کلام، فلسفه و عرفان هم به علامه بودن رسید.
 
شیخ حسن گونو تصریح کرد: امام خمینی(س) در همه ابعاد زندگی بشر نه تنها صاحب نظر بود، بلکه صاحب سلوک بود و هم از نظر علمی به اوج رسید.
 
در پایان این جلسه، شیخ "حسن قصّاب"، نماینده مردم مسلمان بحرین با اشاره به این که بیداری اسلامی در بحرین  از 230 سال قبل که آل خلیفه با زور قبایل عرب بر بحرین آغاز شده و با انقلاب اسلامی ایران به اوج خود رسید، اظهار کرد: یکی از افتخارات مردم بحرین این است که اسلام و ولایت حضرت علی (ع) را باهم قبول کرده و جزو مسلمانان بسیار معتقد هستند.
 
وی افزود: تأثیر انقلاب اسلامی ایران بر کشورهای عربی منطقه خلیج فارس به ترتیب در کشورهای بحرین، کویت و عربستان، به صورت عینی قابل مشاهده است.

انتهای پیام /*