جرعه های حکمت منتشر شد

کد : 30278 | تاریخ : 30/02/1391

«جرعه‌های حکمت» اثر محمد‌امین‌صداقی اُرزگانی توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، محوریت اصلی کتاب «جرعه‌های حکمت» اثر محمد‌امین‌صداقی اُرزگانی، در اصل براساس بررسی تطبیقی حکمت امام خمینی (س) و سنائی غزنوی است. این کتاب به گفته نویسنده آن توانسته طرحی نو را در خداشناسی، انسان شناسی، پیامبر‌شناسی، وحی‌شناسی و امام‌شناسی ارائه کند. بیشتر تلاش نویسنده کتاب، جذب نسل جوان به عنوان مخاطبی برای این کتاب است، زیرا به اعتقاد وی نسل جوان می‌تواند با مطالعه این کتاب آگاهی خوبی از خداشناسی و ...پیدا کند.

از برجسته‌ترین ویژگی‌های این کتاب می‌توان به تحقیق و باز‌خوانی تطبیقی حکمت عرفای امام و سنایی برای نخستین بار جستجو، طرح و تبیین آموزه‌های حکمت عرفانی امام و سنای در ساحات مختلف، طرح و پاسخ به پرسش‌هایی در زمینه مسائل نو‌ظهور در ساحات مختلف، مخاطب قرار دادن جوانان، احیای تبیین، نشر افکار و اندیشه‌های دانشمندان اسلامی و در پایان، آوردن طرحی نو در مطالعه خداشناسی و ... اشاره کرد.

نویسنده این کتاب مهم‌ترین و خطر‌ناک‌ترین معضل اخلاقی امروز را ظهور مکتب‌ها و عرفان‌های کاذب غربی و شرقی در قالب مسائل روزمره مانند اینترنت، مجلات، کتاب و ... می‌داند.

وی با توجه به اینکه نیاز به عرفان را یک امر فطری می‌داند این هشدار را هم مطرح می کند که اگر این جای خالی در فطرت انسان با عرفان ناب اسلامی پر نشود، اندیشه‌ها و مکتب‌های کاذب جای آن را اشغال می‌کنند.

این کتاب در سال 91 در تیراژ 1000 نسخه توسط موسسه چاپ و نشر عروج وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) به چاپ رسیده و با قیمت 12400 تومان در کتاب فروشی‌ها و انتشارات عروج در دسترس علاقمندان قرار دارد.

انتهای پیام /*