داور جشنواره برگزیدگان عکس دل دیده:

انتخاب 22 تصویر برتر امام از بین 700 اثر عکاسان

داوری جشنواره عکس «دل دیده» با معرفی برندگان پایان پذیرفت.

کد : 30281 | تاریخ : 30/02/1391

داور جشنواره برگزیدگان عکس دل دیده با بیان اینکه آثار امام (س) برگرفته از مواضع سیاسی و اجتماعی ایشان بود.


به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی(س) ، رسول صدر عاملی کارگردان سینما و یکی از کارشناسان و داوران جشنواره برگزیدگان عکس دل دیده در مراسم معرفی برگزیدگان این جشنواره که در نگارستان برگ برگزار شد با اشاره به ابعاد هنری زندگی امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: امام (ره) در زیبایی شناسی یکی از مفاخر بودند  و نوع نگاه ایشان به مسائل هنری را می توان در اشعار عارفانه و تخیل های هنرمندانه آن بزرگوار به راحتی یافت.
 
وی افزود: بنده این سعادت را داشتم که به مدت 2ماه در شهر نوفل لوشاتو خدمت امام(ره) باشم، در طول این مدت فهمیدم که تخیل هنرمندانه امام در کنار مواضع اجتماعی، سیاسی و مذهبی ایشان کامل کننده یکدیگر بود.
 
صدر عاملی در بخش دیگری از اظهارات خود تاکید کرد: اهداف ما در جشنواره برگزیدگان عکس انتخاب موضوعاتی بود که در آنها امام در متن زندگی مردم جای گرفته و همین هدف سبب شد از عکس های تبلیغاتی و چیده شده بگذریم. در مسیر انتخاب تصاویر برگزیده، از بین 700 اثر موجود، 10 تصویر برتر مربوط به عکاسان بزرگ و نامی کشور بود.
 
این کارگردان سینما با اشاره به دشواری انتخاب آثار برگزیده، گفت: در طول 35 سالی که از انقلاب اسلامی می  گذرد، عکس های بسیاری از حضرت امام(ره) وجود داشت که در پایان 2 نفر برگزیده از شهر قوچان و نفر سوم از تهران به عنوان نفرات برتر انتخاب شدند.
 
صدرعاملی در بخش پایانی اظهارات خود خاطر نشان کرد: مسئولان اجرایی جشنواره باید به گونه ای عمل کنند که برگزری چنین جشنواره هایی در طول سال در بین عکاسان جایگاه ویژه ای پیدا کند.

گفتنی است پیش‌تر نیز احمد رضا دالوند سخنگوی هیئت داوران بخش پوستر دومین جشنواره "دل دیده" با بیان اینکه برای انتخاب آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره معیار های مختلفی را مد نظر قرار داده‌ایم به خبرنگار ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) ، گفته بود:خلاقیت،بکر بودن ایده و پرداخت خوب از معیارهای مختلفی است که برای انتخاب عکس برگزیده در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است  و نفر نخست جشنواره به طور کامل این معیارها را در اثر ارسالی خود به خوبی رعایت کرده بود.


وی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه را 230 اثر عنوان کرد و اظهار داشت: 230 اثر به بخش پوستر دومین جشنوراه دل دیده ارسال شده که 18 اثر در مراحل داوری انتخاب شدند که  3 اثربه عنوان نفرات برگزیده معرفی و از 3 اثر دیگر تقدیر به عمل خواهد آمد.این اتفاق در روز 10 خرداد در گالری چهار فصل خانه هنرمندان و با حضور راه یافتگان به نمایشگاه رخ خواهد داد.


دالوند در ادامه به رویکرد انتخاب آثار اشاره کرد و گفت:در این دوره از جشنواره رویکرد ما کیفیت آثار بوده که در انتخابمان این رویکرد به خوبی دیده می‌شود.

داور بخش پوستر جشنواره "دل دیده" به معیار انتخاب نفر نخست اشاره کرد و اظهار داشت: برای معرفی نفرات 1 تا 3 تقلیدی نبودن آثار ارسالی و بکر بودن ایده برایمان بسیار مهم بوده که نمود این موضوعات را می‌توان درآثار برگزیده به خوبی دید.
 
وی به برگزیدگان بخش تقدیر اشاره کرد و گفت:در بخش تقدیر ،جوان بودن طراح‌ها و داشتن برتری‌های بصری نسبت به دیگر آثار رسیده به جشنواره باعث انتخاب آثارشان در بخش تقدیر شد.

گفتنی است در  بخش پوستر جشنواره "دل دیده" علی وزیریان،مسعود نجابتی و احمدرضا دالوند آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را در  25 اردیبهشت داوری کردند.

انتهای پیام /*