فراخوان طراحی «جایگاه جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا»

کد : 30295 | تاریخ : 30/02/1391

نشست مشترک مسئولان سازمان زیباسازی شهر تهران و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با هنرمندان مجسمه‌ساز در مورد طراحی «یادمان جایگاه جلوس بنیانگذار انقلاب اسلامی در بهشت زهرا» در عمارت عین‌الدوله برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی(س) به نقل از ایسنا، بر اساس فراخوان منتشر شده، این یادمان قرار است پس از طراحی نهایی در مکان سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در بهشت‌زهرا نصب شود.

در این نشست «بابک جواهرپور» مدیر هنرهای تجسمی موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) با یادآوری رویداد تاریخی 12 بهمن ماه سال 1385، که حضرت امام (ره) پس از سالها به میهن بازگشتند، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی به محض ورود به ایران تصمیم گرفتند که در بهشت زهرا و درمیان گلزار شهدای میهن با مردم صحبت کنند که این موضوع خود نشان دهنده دید معنوی امام و نگاه ایشان به قابلیت‌های مردم به عنوان صاحبان اصلی کشور بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) هنر را به هیچ عنوان مترادف فساد نمی‌دانستند، افزود: ایشان به ابعاد مختلف هنر اشراف داشتند و به همین خاطر بود که توصیه می‌کردند دولت باید هنرمندان را مورد تکریم قرار دهد و هنر را همواره در اردوی فرهنگ انسانی و معنوی تعریف می‌کردند.

جواهرپور، با اشاره به فراخوان طراحی یادمان «جایگاه جلوس حضرت امام در بهشت زهرا» تصریح کرد: این یادمان نباید با مشخصات و محدودیت‌های سایر آثار حجمی برای هنرمندان مجسمه‌ساز همراه باشد چرا که از سویی واقعه سخنرانی امام در بهشت زهرا یک واقعه معمولی نیست و با تاریخ ایران گره خورده و از سوی دیگر نباید هنرمندان برای طراحی یک نماد تاریخی با محدودیت‌های مرسوم از جمله نوع مواد مصرفی و شکل و سبک کار مواجه شوند.

در ادامه این نشست، عکس‌ها و بخشهایی از فیلم سخنرانی حضرت امام (ره) در بهشت زهرا به نمایش درآمد و هنرمندان مجسمه ساز پرسش‌های خود را در مورد این طرح با مسئولان در میان گذاشتند.

فراخوان طراحی «جایگاه جلوس حضرت امام خمینی(ره) در بهشت زهرا» با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران و موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (ره) و هنرمندان مجسمه‌ساز می‌توانند تا تاریخ 7 خردادماه طرح یا ماکت خود را با این موضوع به اداره آثار حجمی سازمان زیباسازی ارسال کنند.

انتهای پیام /*