در جلسه طرح و برنامه ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی مطرح شد؛

هشدار محمدعلی انصاری به تحرکات تفرقه افکنانه در مراسم 14 خرداد

کد : 30300 | تاریخ : 31/02/1391

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س)، نسبت به تحرکات تفرقه‌افکنانه در مراسم 14 خرداد هشدار داد و گفت: باید از هر حرکتی و جریانی و شعاری که موجب شائبه تفرقه در این مراسم باشد، به‌شدت پرهیز کنیم.

وی همچنین با اشاره به تبلیغات رسانه های گروهی برای مناسبت های خاص از جمله راهپیمایی 22 بهمن و روز جهانی قدس خواست که رسانه ها به همین ترتیب برای مراسم بزرگداشت امام اطلاع رسانی مناسب انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری بیست و سومین سالگرد ارتحال امام (س)، محمدعلی انصاری در جلسه طرح و برنامه ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با اشاره به در پیش بودن مراسم سالگرد بزرگداشت امام خمینی خاطرنشان کرد: ما هر چه به مراسم نزدیکتر می شویم باید انسجام و وحدت و اطلاعات مان از برنامه های همدیگر قوی تر و جدی تر باشد تا به یاری خداوند مطمئن باشیم که در مسیر کار با مشکلی مواجه نیستیم.

وی با اشاره به گزارش های ارائه شده توسط ارگان‌ها و سازمان‌های شرکت کننده گفت: تمام این زحمات و تلاش‌ها در جهت تجلیل و تکریم از شخصیت و جایگاه امام و مکتب سیاسی امام و به دنبال آن تقویت نظام جمهوری اسلامی که امام بانی و معمار آن بودند، صورت می گیرد. در آرمان و هدف و مکتب امام هیچ چیز به اندازه وحدت متجلی نیست یعنی اگر به سخنان و پیام های امام قبل و بعد از انقلاب و وصیت نامه و سفارشات عمومی و خصوصی توجه کنیم نکته شاخصی که امام آن را رمز پیروزی می دانست، مسئله وحدت است. همه ما باید این تلاش را داشته باشیم و کوشش کنیم چه در مسائل اجرایی و چه مسائل سیاسی و تبلیغاتی، زیر یک پرچم واحد حرکت کنیم و وحدت خودمان را هم به جهانیان و هم به دوستان و  کسانی که مترصد فرصتی هستند که تحلیل هایی داشته باشند و دل خودشان را به آنها خوش کنند، نشان دهیم.

دبیر ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در همین زمینه نسبت به تحرکات تفرقه بر انگیز در مراسم 14 خرداد هشدار داد و گفت: باید از هر حرکتی و جریانی و شعاری که بعث به وجود آمدن شائبه تفرقه در این مراسم باشد، به شدت پرهیز کنیم و من یقین دارم که هر حرکتی غیر از آهنگ وحدت در این مراسم هم خلاف شرع است و هم خلاف رضایت مقام معظم رهبری است که امروز پرچمدار وحدت و انسجام و مکتب سیاسی امام هستند.

انصاری ادامه داد: کاروان ها و دستجات و گروه های سیاسی و جمعیت ها و هر کسی با سلایق و ایده ها و تحلیل های مختلف ممکن است در مراسم امام شرکت کنند و جز وظایف همه دوستداران امام است که در مناسبت های مربوط به امام شرکت کنند اما نکته ای که باید به همه گفته شود این است که در مراسم امام همه خصوصیات و حساسیت ها جز پیروی از امام، ولایت و مکتب امام باید کنار گذاشته شود و همه باید یکدل، یک زبان و یک جهت در برنامه این مناسبت بزرگ شرکت کنند.

وی در ادامه به برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری مراسم بیست و سومین سالگرد ارتحال امام خمینی اشاره کرد و گفت: تبلیغات و فضاسازی برای مراسم نیز پیش و حین و پس از مراسم دارای اهمیت است. انتظار ما این است که قبل از مراسم فعالیت بیشتری صورت بگیرد چرا که این امر در حضور و نگاه مردم تاثیرگذار است و تبلیغات مناسب، آثار خود را در حین مراسم و پس از مراسم خواهد گذاشت. در مراسم های دیگر مانند دهه فجر و راهپیمایی روز 22 بهمن و روز قدس و نمازجمعه هایی که حضرت آقا تشریف می برند تبلیغ مناسبی صورت می گیرد که مردم بدانند اگر یک روز وقت صرف می کنند و حضور پیدا می کنند جایگاه و شان وی‍ژه و بااهمیتی دارد و من از همین جهت خواهش می کنم  رسانه‌های گروهی با ادبیات مناسب درباره اهمیت این مراسم اطلاع رسانی خوبی به مردم انجام دهند تا هر ساله مراسم باشکوه تر از سالهای قبل برگزار کنیم.

انصاری در ادامه افزود: هر جمعیتی که از شهرستانها و مناطق مختلف به مراسم می آیند باید توفیق حضور در مراسم اصلی روز 14 خرداد را داشته باشند و کسی نباید از این حضور و استماع سخنان رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی محروم شود. ما باید تمام تلاش مان بر این باشد که مردم انشاالله از صبح در محوطه مستقر شوند و در ابتدای سخنرانی مقام معظم رهبری در پیرامون مراسم حضور داشته باشند.

محمدعلی انصاری با اشاره به مذاکرات هسته ای و آغاز مجلس نهم شورای اسلامی طی روزهای آینده و برگزاری مسابقه تیم ملی فوتبال در روز 14 خرداد خاطرنشان کرد: رسانه های گروهی به ویژه رسانه ملی باید توجه ویژه ای داشته باشند که این رویدادها موجب غفلت از مراسم 14 خرداد نشود و این مسائل باید به گونه ای منعکس شوند که بر مراسم حضرت امام سایه نیافکنند.

وی همچنین از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهوری، در شب 14 خرداد در حرم مطهر امام خبر داد.

انتهای پیام /*