آیین های جمارانی بزرگداشت امام خمینی در سراسر ایران

کد : 30301 | تاریخ : 31/02/1391

در آستانه بیست و سومین سالگرد ارتحال رهبر فقید انقلاب، ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در شهرهای مختلف ایران برنامه‌های متنوعی برای هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن مراسم 14 خرداد در دست تدارک دارند.  

مهریر،‌ آمادگی کمیته های هشت گانه

به گزارش ستاد خبری مراسم بزرگداشت امام  خمینی (س)، در ستاد بزرگداشت امام خمینی (ره) که به ریاست فرماندار شهرستان مهریز در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد، کمیته های مربوط به  این ستاد به منظور برنامه ریزی دقیق تر مراسم معین شد. کمیته فرهنگی هنری با محوریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته ترابری و پشتبانی با محوریت شرکت تعاونی وحدت دهیاران، کمیته امنیتی با محوریت نیروی انتظامی، کمیته اعزام با محوریت ناحیه مقاومت بسیج، کمیته برگزاری مراسم با محوریت اداره تبلیغات اسلامی، کمیته فضاسازی و تبلیغات با محوریت شهرداری و کمیته بهداشت با محوریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهریز، هشت کمیته ای بود که برای برنامه ریزی دقیق تر معین شد.
فرماندار مهریز در این نشست بر لزوم آمادگی بیش از پیش دستگاه های اجرایی و عموم مردم برای برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم سالگرد ارتحال امام (ره) در این شهرستان تاکید کرد.
مهدی کیانی مقدم، تفکر انقلاب اسلامی را تفکری برتر در دنیا نام برد و گفت: تفکر امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی مرزها را درنوردیده است به طوری که امروز دامنه این موج از منطقه خاورمیانه و کشورهایی همچون تونس، مصر، بحرین و لیبی فراتر رفته و به اروپا رسیده و مردم این مناطق را به تحرک و مقابله با نظام های استکباری واداشته است.
وی معمار کبیر انقلاب اسلامی را رهبری سیاسی، مذهبی بی همتا و بی نظیر یاد کرد و افزود: ما هر چه داریم از امام راحل و انفاس قدسی ایشان و مقام معظم رهبری است و باید همه مسئولان تمام امکانات و نیروهای خود را برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم سالگرد حضرت امام (ره) بسیج کنند.
در این نشست، سرهنگ محمدرضا دهقان دهنوی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج مهریز در گزارشی از افزایش سهمیه شهرستان مهریز برای اعزام به مرقد مطهر حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: در سال جاری 150 نفر به سهمیه شهرستان مهریز افزوده شده که سال جاری برنامه اعزام 500 نفر از مردم متدین و انقلابی شهرستان در قالب 12 دستگاه اتوبوس به مرقد مطهر حضرت امام (ره) برگزار خواهد شد.

دهلران،‌ تلاش برای ترویج اندیشه‌های اسطوره انقلاب

در دهلران نیز فرماندار این شهر گفت: در قالب کاروانی زیارتی،‌ بیش از 250 نفر به مرقد امام راحل  از این شهرستان اعزام می شوند.
بهزاد علیزاده اظهار داشت: خرداد ماه یک ماه استثنایی در ماههای سال است چرا که آزاد سازی خرمشهر، ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و قیام 15 خرداد را در این ماه داریم.
وی گفت: حضرت امام خمینی(ره) حق بزرگی بر گردن ملت ایران و جهان اسلام دارد.

 این  مقام مسئول در ادامه افزود: امام راحل با نام انقلاب اسلامی هم ملت ایران وهم جهان اسلام را جاودانه کرد و امروز برکت نظام جمهوری اسلامی ایران از حرکت عظیم امام راحل بوده است.
 فرماندار دهلران اظهارداشت: امام (ره) با رشادتها و جانفشانی هایی که داشت با مقابله با رژیم ستم شاهی و جهان استکبار توانست نام جمهوری اسلامی ایران را در جهان طنین انداز کند و امروز بیداری اسلامی از برکات وجود امام راحل است.
 علیزاده گفت: همه جامعه اسلامی تکلیف دارند در پاسداشت این شخصیت استثنایی قرن سرمایه گذاری کنند و برنامه های مربوط به ارتحال امام راحل را با کیفیت هرچه تمامتر به اجرا درآورند چراکه امام نه تنها به ملت ایران بلکه به جهان اسلام تعلق دارد و باید با اجرای برنامه های فرهنگی برای معرفی این اسطوره بیش از پیش تلاش کرد.
 فرماندار دهلران تصریح کرد: سه کمیته برای ساماندهی اجرای برنامه های ارتحال امام راحل در شهرستان تشکیل شده است و مقرر شد بیش از 25 نفر به مرقد امام راحل به صورت کاروانی اعزام شوند.

نظرآباد،‌ خوانش دگرباره انقلابیون متعهد

فرماندار نظرآباد هم  برگزاری باشکوه برنامه های ویژه سالگرد ارتحال امام (ره) و سالروز آزادسازی خرمشهر را بیانگر تعهد به انقلاب توصیف کرد.
سید ابراهیم کسائیان در جلسه هماهنگی بزرگداشت سوم خرداد و سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) که در محل فرمانداری نظرآباد تشکیل شد، با بیان اینکه شکوه برنامه های این ایام نشانگر تعهد ما به انقلاب است، اظهار داشت: اکنون وظیفه ما برگزاری شایسته و باشکوه این دو رویداد مهم است.
وی با بیان اینکه امروز دشمن از ابزارهای تبلیغاتی و شیو هایی نو برای ضربه به اسلام و انقلاب استفاده می کند، تاکید کرد: امروز باید بیش از هر زمان دیگر نسبت به خنثی کردن توطئه های دشمن هوشیار باشیم.
کسائیان با بیان اینکه امام راحل  شخصیت بزرگ و منحصر به فردی بود، گفت: ملت ایران با تکیه بر همین شخصیت بزرگ  توانست در انقلاب پیروز شود و صدای اسلام رال به گوش جهانیان برساند.
وی با اشاره به برگزاری مراسم یادبود امام اظهار داشت: باید شخصیت بزرگ امام به جهانیان معرفی شود و برگزاری همین مراسم تاثیر به سزایی در رسیدم به این هدف دارد.
فرماندار نظرآباد در ادامه با اشاره به اهمیت بزرگداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر جز با رشادت رزمندگان و مقاومت مردم به دست نیامد و ملت ایران نشان داد که در راه میهن و اعتقاداتشان حاضر به هرنوع جانفشانی هستند.

دشتستان، پاسداشت یادونام معمار کبیر

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان هم از برگزاری  38 برنامه ویژه برای مراسم بزرگداشت امام در این شهر خبر داد.
کرم باقری گفت: در روزهای گذشته برنامه‌ریزیهای گسترده‌ای به منظور گرامیداشت سالروز ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی طرح شده و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان در این میان نقشی مهم ایفا می‌کند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان تصریح کرد: عزت و سربلندی امروز ملت ایران مرهون مجاهدت‌ها و افکار آسمانی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به منظور برافراشتن پرچم اسلام ناب محمدی (ص) و برقراری عدالت است.
باقری با بیان اینکه همه ما وظیفه داریم با حرکت در مسیر اهداف و آرمان‌های مقدس امام خمینی(ره) دین خود را به انقلاب اسلامی ادا کنیم، اظهار داشت: هرچه از عمر پربرکت انقلاب می‌گذرد وظیفه ما در حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و رساندن پیام انقلاب اسلامی و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب به جهان بیشتر می‌شود.
وی اضافه کرد: با برنامه‌ریزی های انجام شده برای برگزاری هرچه با شکوه‌تر سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و اعزام کاروان‌های زائران به حرم مطهر بار دیگر عشق و ارادت مردم ولایت مدار کشور به بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری به نمایش در می‌آید و استقبال مردم دشتستان برای اعزام به مرقد امام راحل با گذشت هر سال بیش از پیش می‌شود.
این مقام مسئول با اشاره به برگزاری 38 برنامه به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ابراز داشت: برنامه های مختلفی همچون برگزاری همایش‌ها، مسابقات، اعزام کاروان‌ها به حرم مطهر امام خمینی (ره)، به منظور بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) در شهرستان دشتستان پیش‌بینی شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتستان یادآور شد: فرهنگ از پتانسیل‌های بالای هر جامعه است و با استفاده از راهکارهای فرهنگی در هر عرصه‌ای می‌توانیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.

فشافویه،‌ میزبان شش هزار زائر خمینی

همچنین جلسه ستاد بزرگداشت سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) ایران در بخش فشافویه با حضور امام جمعه حسن آباد، بخشدار فشافویه، شهردار حسن آباد، رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان ری و رؤسای برخی ادارات برگزار شد.
در این نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای پذیرایی و اسکان حدود شش هزار زائر حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) صورت پذیرفت.
تبلیغات عمومی و سیاه پوش کردن شهر، برگزاری مسابقات فرهنگی، تجهیز و آماده سازی مدارس، مساجد و مصلی شهر برای اسکان زوار، اطعام و پذیرایی از زائران، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به صورت شبانه روزی، حضور بازرسان بهداشت در اماکن اسکان زوار و ضد عفونی کردن این اماکن، استقرار چندین آمبولانس برای ارائه خدمات اورژانسی، استقرار ایستگاه های صلواتی،  برنامه ریزی و تمهیدات ترافیکی و محدودیت عبور و مرور از ساعت 24 سیزدهم خرداد سال جاری، برقراری نظم و امنیت، حضور 16 تیم گشت پلیس راه و استقرار ماشینهای آتش نشانی از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این جلسه بود.

آذربایجان غربی، اعزام بیست هزار زائر آذربایجانی به حرم

همچنین معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی هم از اعزام بیش از 20 هزار نفر از مردم استان برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.
ابراهیم فتح الهی در نشست هماهنگی مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در آذربایجان غربی افزود: باید بار فرهنگی این حرکت مردمی بیشتر باشد و دستگاههای فرهنگی از این فرصت به بهترین نحو استفاده کنند.
وی با بیان اینکه رحلت امام خمینی (ره) به عنوان سنگین ترین واقعه برای ملت ایران به شمار می رود اظهارداشت: همه بیم ها و نگرانی های این حادثه غمبار با انتخاب شکوهمند حضرت آیت الله خامنه ای توسط خبرگان رهبری برای جانشینی حضرت امام (ره) شفای دلهای امت اسلامی شد.
فتح الهی ادامه داد: بزرگداشت هر ساله ایام رحلت امام (ره) که مقارن با حادثه خونین 15 خرداد مردم قم است تمرین یادگیری اهداف انقلاب اسلامی برای نسل جدید می باشد.
معاون سیاسی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برخی کارها در جریان اعزام کاروانهای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) جزء وظایف ذاتی دستگاههای اجرایی است، افزود: سپاه شهدا در این برنامه نقش محوری دارد و سایر دستگاهها نیز باید کمک کنند.
وی با تاکید بر اینکه باید قالب مردمی کار در اعزام کاروانها حفظ و تقویت شود، اظهار داشت: این به این معنا نیست که دولت توان انجام کار را ندارد بلکه ایران اسلامی کشور ثروتمندی است و هیچ مشکلی به لحاظ تخصیص بودجه در چنین کارها وجود ندارد .
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: مردم وقتی سازماندهی کار فرهنگی را به دست می گیرند تاثیرگذاری آن به مراتب بیشتر است و باعث ماندگاری و انتقال آن به نسل های بعدی می شود.
فتح الهی یادآور شد: فرهنگ و عزت اسلامی را که امام (ره) به وجود آورده بود باید در این اعزام ها به نسل جوان منتقل شود.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان غربی همچنین اردوهای راهیان نور را یک حرکت عظیم مردمی عنوان کرد و افزود: سپاه شهدای استان در طول سالهای گذشته ابتکار عمل اعزام راهیان نور را به دست گرفته و بقیه دستگاهها به این مجموعه کمک می کنند.
وی گفت: آذربایجان غربی معمولا در اعزام و برگزاری اردوی راهیان نور جزء استانهای برتر است و کم حادثه ترین اردوها را برگزار کرده است و این حرکت فرهنگی توسط سپاه شهدا استان جای تقدیر دارد.

شهرکرد، زندگی به سبک روح الله

سابقه "زندگی به سبک روح‌الله" همزمان با 15 خرداد در شهرکرد برگزار می‌شود.
علی گرجی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و در نشست ستاد ارتحال امام خمینی (ره) در این استان اظهار داشت: برنامه اعزام زائران به مرقد مطهر امام خمینی(ره) از اهمیت والایی برخوردار است که باید همه دستگاه‌ها و نهادهای ذی‌ربط همکاری و هماهنگی لازم را با این ستاد داشته باشند.
وی افزود: فرمانداران شهرستان‌های استان نیز علاوه‌ بر مشارکت و همکاری در برنامه اعزام زائران، باید برنامه‌های ویژه و خاص این روز را در هر یک از شهرستان‌های خود برگزار کنند.
گرجی از برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی (ره) همزمان با 14 خرداد در این استان خبر داد و گفت: این مراسم در همه شهرستان‌های استان راس ساعت 11 صبح برگزار می‌شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، برگزاری مسابقه زندگی به سبک روح‌الله را از مهم‌ترین برنامه‌های 15 خرداد در این استان عنوان کرد و افزود: در این مسابقه که به همت شهرداری شهرکرد برگزار می‌شود جوانان با زوایای گوناگون زندگی امام خمینی (ره) بیشتر آشنا می‌شوند.
گرجی ادامه داد: در پایان این مسابقه به 23 نفر از شرکت‌کنندگان جوایزی اهدا می‌شود.
وی همچنین به برگزاری مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در شهرکرد اشاره کرد و گفت: این مراسم راس ساعت 11 صبح با سخنرانی سیدمرتضی بختیاری وزیر دادگستری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
گرجی خاطرنشان کرد: در روزهای 14 و 15 خرداد در تمامی مساجد استان نماز جماعت با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌شود.

انتهای پیام /*