نشست خبری دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی / 2

امیدواریم کسی در مراسم 14 خرداد رفتار خودسرانه نکند

کد : 30310 | تاریخ : 01/03/1391

دبیر ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی، در نشست خبری امروز،‌ به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف پاسخ گفت.


به گزارش خبرنگار ستاد بزرگداشت امام خمینی،‌ محمدعلی انصاری در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه شرق که پرسید برای ممانعت از بروز مشکلاتی که در سال 89 در برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام(س) پیش آمد، چه تدابیری اندیشیده اید؟ گفت: اطمینان دارم امسال هیچ اتفاق که مخل برنامه های مراسم روز بزرگداشت حضرت امام باشد اتفاق نخواهد افتاد و همدلی که میان دستگاه های امنیتی و انتظامی ما وجود دارد بسیار گرم و صمیمانه است.

وی با بیان اینکه مسائل امنیتی حوزه حرم را تقسیم بندی کرده‌ایم، گفت: مسئولیت امنیت و انتظامات را به عهده ستاد نماز جمعه و دفتر مقام معظم رهبری و سپاه ولی امر واگذار کردیم.

انصاری تاکید کرد: هیچ یک از مسئولان نظام که دل در گروه آرمان ها و اهداف امام دارند راضی نخواهند بود که اتفاقات سال 89 در مراسمی که رهبر معظم انقلاب در آن سخنرانی می کنند و هزاران مهمان خارجی در آن حضور دارند  تکرار شود. امیدوارم کسی به خود این اجازه را ندهد که با یک عمل خودسرانه این وحدت ملی و انسجام ملی را برهم زند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه حمایت مبنی بر اینکه آیا از ظرفیت های ستاد بزرگداشت امام(س) برای شناساندن امام(س) به نسل جوان که وی را ندیده اند، استفاده می شود یا خیر؟ گفت: یکی از محورهای اصلی که از روز اول برگزاری مراسم بزرگداشت امام(س) روی آن تاکید کرده ایم مسئله استفاده از ظرفیت های اقشار جوان و تاثیرگذار جامعه بوده است، امسال سعی کردیم در تعامل با مدارس و دانشگاه های کشور مسئولیت بخش‌هایی مختلفی را در ستاد به آنها واگذار کنیم،امیدواریم زمانی برسد که ما بتوانیم کارهای بزرگ ستاد را به جوانان بسپاریم.

انصاری در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شرق مبنی بر اینکه از سوی یکی از افراد موسوم به اصولگرا گفته شده است که برادران انصاری مغازه های اطراف حرم را به کرمانی های واگذار کرده اند آیا این صحت دارد یا خیر؟ گفت: این جوسازی‌ها بیشتر جنبه شخصی  و عقده گشایی دارد و من اعتنایی به آنها نمی کنم.

وی با بیان اینکه بزرگترین افتحار زندگی  من و خاندانم خدمت به امام بوده و از سن تکلیف تا به امروز فداییِ امام بوده‌ام، گفت: از زندگی معمولی برخوردارم و با افتخار در زیر چتر نظام مقدس اسلامی زندگی می کنم.

انصاری تصریح کرد: حرم امام نه متعلق به من است نه هیچ فرد دیگر و گروه خاصی. هر کس در حوزه مدیریت و کارهای جزیی و کلی حرم فعالیت می کند کمترین نسبت را با بنده دارد و من افتخار می کنم که از همه طیف‌ها و جریان‌ها در مدیریت کار های حرم بهره می گیریم و این راه را هم تا به آخر ادامه می دهیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس نیز مبنی بر اینکه امام همواره بر وحدت تاکید داشته اند اما شاهد بودیم که در انتخابات دوره نهم مجلس برخی از طیف‌های اصلاح طلب که اعتراضاتی هم نسبت به انتخابات سال 88 دارند دراین انتخابات حاضر نشدند و دست به تحریم انتخابات زدند، با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر حضور پر شور مردم در انتخابات تاکید داشتند، فکر می کنید این تحریم انتخابات چه آسیبی به وحدت وارد کرده است؟ گفت: من پاسخگوی مسائل انتخابات نیستم و بحث رقابت انتخاباتی مجلس هم بسته شده است و رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آغاز شده است.

دبیر ستاد بزرگداشت امام خمینی، با بیان اینکه این حرف را قبول ندارم که اصلاح طلبان انتخابات را تحریم کردند ادامه داد: حداقل خود من به عنوان فردی که با اصلاح طلبان در ارتباط بوده ام می گویم همه اصلاح طلبان در زیر چتر نظام و ولایت در انتخابات شرکت کردند اما شاید نحوه شرکت آنها همه خواسته ها و توقعات را برآورده نکرده است و الا اصلاح طلبان  هم رای خود را در صندوق انداختند و هم در مورد انتخاب فرد اصلح راهنمایی های خوبی را داشتند.

وی تاکید کرد: ممکن است آن گرمی انتخابات گذشته را شاهد نبودیم اما تحریم انتخابات را از سوی اصلاح طلبانی که در درون دایره نظام حرکت می کنند قبول ندارم.

انتهای پیام /*