مسئول بخش اسناد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) خبر داد

رونمایی از کتاب 17 جلدی «سیر مبارزات یاران امام به روایت اسناد ساواک»

کد : 30323 | تاریخ : 03/03/1391

مسئول بخش اسناد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) از رونمایی اسنادی در قالب مجموعه‌ای 17 جلدی با عنوان «سیر مبارزات یاران امام به روایت اسناد ساواک» خبر داد.

حجت‌الاسلام هروی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری امام خمینی(ره)گفت: پس از چاپ مجموعه ارزشمند سیر مبارزات امام در آینه اسناد (به روایت اسناد ساواک) در 22 جلد و همچنین پرونده شهربانی ایشان با عنوان اسناد شهربانی در 5 جلد، اسناد دیگری با محوریت حضرت امام و یاران ایشان در مبارزه وجود داشت که بسیار گسترده است.

وی افزود: جمع آوری اسناد یاران امام که خیل عظیم آنها به لقاء‌الله پیوسته‌اند، یادآوری های بسیار حساسی از ظریف‌ترین مظلومیت‌های تاریخ است. به عنوان مثال افرادی را به جرم اسلام خواهی،عدالت‌خواهی، پیروی از رهبری دینی و ... به شدیدترین بیدادگاه‌های تاریخ کشانده و در سخت‌ترین شرایط شکنجه شدند که اسناد جلسات بازجویی این افراد وجود دارد.

هروی در ادامه اظهار داشت: اسنادی که بزودی رونمایی می‌شود درمجموعه‌ای 17 جلدی با عنوان «سیر مبارزات یاران امام به روایت اسناد ساواک» است که در اختیار علاقه‌مندان به تاریخ مبارزات رهبر فقید انقلاب قرار خواهد گرفت.

وی به نخستین سند ارائه شده در این مجموعه اشاره کرد و گفت: اولین سند به تاریخ 5 ذیعقده 1380 برابر با اول اردیبهشت 1340 است که با عنوان نامه امام (ره) به مرحوم آیت‌الله شیخ حسین لنکرانی یکی از علمای مبارزه وقت و آخرین سندی که در جلد آخر این مجموعه دیده می‌شود مربوط به تلفنگرافی از اداره ضد اطلاعات اداره دوم ساواک است.

مسئول بخش اسناد موسسه تنظیم و نشر  امام خمینی(ره) یادآور شد: این مجموعه در تاریخ 15 خرداد ماه در اختیار دوستداران تاریخ نگار قرار می گیرد.

لازم به ذکر است؛ در حال حاضر موسسه تنظیم و نشر امام خمینی(ره) مشغول به تدوین مجموعه‌ای در رابطه با  «اسناد وزارت خارجه» است که پس از اتمام در دسترس علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام /*