حرمت گذاری به زنان سیاه پوست توسط امام خمینی (س)

میزان توجه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به حفظ حرمت زنان را می توان در پیامی که به آقای موسوی خوئینی ها ارسال می دارند، به خوبی مشاهده کرد. حضرت امام خمینی(س) روز 26 آبان 58 طی پیامی به آقای سید محمد موسوی خوئینی ها و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام دستور آزادی گروگان های زن و سیاهپوست و تحویل آنها به وزارت خارجه را صادر فرمودند.

کد : 52191 | تاریخ : 26/08/1399

در بین جاسوسان امریکایی است که توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به گروگان گرفته شده بودند، چند زن و چند سیاهپوست وجود داشتند. امام خمینی با این اعتقاد که زنان و سیاهپوستان امریکایی، در اصل در ردیف مستضعفان جامعه امریکایی هستند و ناخواسته به چنین مأموریت هایی اعزام می‏ شوند، دستور آزادی آنان را صادر فرمودند. این عده، روز بعد آزاد و به کشور خودشان بازگردانده شدند.

میزان توجه رهبر کبیر انقلاب اسلامی به حفظ حرمت زنان را می توان در پیامی که به آقای موسوی خوئینی ها ارسال می دارند، به خوبی مشاهده کرد. حضرت امام خمینی(س) روز ۲۶ آبان ۵۸ طی پیامی به آقای سید محمد موسوی خوئینی ها و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام دستور آزادی گروگان های زن و سیاهپوست و تحویل آنها به وزارت خارجه را صادر فرمودند. در این اطلاعیه ضمن اشاره به خودخواهی و خام اندیشی دولت مردان آمریکایی، بر نگهداری سایر گروگان ها تا تأمین خواست ملت ایران و استرداد شاه تأکید شده است.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم‏

جناب حجت الاسلام آقای موسوی خوئینی‏ ها، و برادران و خواهران دانشجوی محترم ساکن در مرکز جاسوسی امریکا

مرکز توطئه و جاسوسی به اسم «سفارت امریکا» و اشخاصی که در آن بر ضد نهضت اسلامی ما توطئه نموده ‏اند، از احترام سیاسی بین المللی برخوردار نیستند. تهدیدات و تبلیغات دامنه‏ دار دولت امریکا به قدر پشیزی نزد ملت ما ارزش ندارد. نه تهدید نظامیِ او عاقلانه است؛ و نه تهدید اقتصادیِ او واجد اهمیت. و کارتر یک اشتباه دارد، و آن اینکه گمان می‏ کند همه دولتها چشم بسته به خدمت او ایستاده ‏اند. و این اشتباه بزرگ بزودی برای خودش هم روشن خواهد شد؛ و طلیعه آن نیز مشهود است. ملت ایران بپاخاسته که نگذارد این لانه‏ های جاسوسی در ایران به عمل ننگین خود ادامه دهند، و تا استرداد محمد رضا پهلوی، برای محاکمه و استرداد آنچه به یغما برده است، این لانه جاسوسی و آن جاسوسان حرفه ‏ای به حال خود باقی خواهند ماند. لکن برای آنکه اسلام برای زنها حقوق ویژه‏ ای قائل است، و سیاهپوستان، که عمری را تحت فشار و ظلم امریکا به سر برده ‏اند، و شاید به طور الزام به ایران آمده باشند، نسبت به آنان، در صورتی که جاسوسی آنها ثابت نشده باشد، تخفیف دهید. دانشجویان عزیز، سیاهپوستان و زنانی که جاسوسی آنان معلوم نیست، به وزارت امور خارجه تحویل دهید، که فوراً آنها را از ایران خارج نمایند. ملت شریف ایران اجازه آزادی بقیه را نمی‏ دهد. لذا دیگران در بازداشت هستند، تا دولت امریکا به خواست ملت عمل کند. و السلام علیکم.

روح الله الموسوی الخمینی‏

(صحیفه امام؛ ج ‏۱۱، ص ۵۳ - ۵۴)

انتهای پیام /*