رئیس نمایندگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در قم خواستار شد

تدریس کتب اخلاقی امام خمینی در حوزه های علمیه

کد : 30342 | تاریخ : 06/03/1391

رئیس نمایندگی  مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  در قم گفت: کتاب‌های اخلاقی امام خمینی(س) باید جزو دروس حوزه‌های علمیه قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی، ‏حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله موسوی در همایش امام خمینی(س)، حوزه و اخلاق که در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در قم برگزار شد درباره علت برگزاری این همایش گفت: این همایش در چارچوب نشر و گسترش اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شده است تا موجب ترویج گوشه‌ای از تفکر ایشان در جامعه کنونی شود.

وی با اشاره به تاکید اساتید حوزوی بر تهذیب نفس در کنار دروس علمی در حوزه‌های علمیه افزود: مدرسان حوزوی همواره این مسئله را مدنظر داشته‌اند به طوری که طلاب در همان اوایل و در کنار دروس فقهی، کتاب‌های اخلاقی را نیز مطالعه کرده و از محضر اساتید اخلاق بهره‌مند می‌شوند.

رئیس نمایندگی  مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  در قم  توجه به اخلاق را از ویژگی‌های حوزه علمیه در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: این مسئله باید همچنان ادامه یابد زیرا علم بدون تهذیب، راه‌گشا نخواهد بود.

وی ادامه داد: همواره در حوزه‌های علمیه اساتیدی که خود متخلق به اصول اخلاقی بودند، دروس اخلاق را نیز به طلاب آموزش می‌دادند و یکی از برجسته‌ترین آنها امام خمینی(س) بود که علاوه بر تسلط کامل بر همه دانش‌های فقه، اصول و عرفان، در ارتباط با اخلاق نیز سرآمد بود.

موسوی با بیان اینکه امام خمینی(س) علاوه بر دانش اخلاق، عمل به مباحث اخلاقی را نیز در دستور کار خود قرار داده بودند گفت: امام راحل(س) ابتدا برای شاگردان خاص خود کلاس اخلاق دایر کرده بود اما بعدها بازاریان و مردم عادی نیز از محضر ایشان استفاده می‌کردند و برخی از علمای کنونی نیز جزو شاگردان ایشان هستند.

رئیس نمایندگی  مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  در قم با اشاره به نورانیت و تأثیرگذاری فراوان امام خمینی(س) بر طلاب افزود: انفاس قدسی ایشان نفوذ فراوانی بر شاگردان داشت و آنها همواره منتظر شروع کلاس‌های اخلاق امام بودند.

موسوی‏، امام خمینی(س) را پرچم‌دار اخلاق حوزه در عصر خویش دانست و گفت: تلاش‌های این رهبر بزرگوار موجب شد که شاگردان بسیاری تربیت شده و در حوزه به تدریس مشغول شوند.

رئیس دفتر قم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی  خواستار تدریس کتاب‌های اخلاقی امام خمینی(س) در حوزه علمیه شد و خاطرنشان کرد: برخی از این آثار در دوره جوانی ایشان به رشته تحریر درآمده است و این همه از توفیق الهی بود.

وی با اشاره به تدوین، بازنویسی و روان‌نویسی آثار اخلاقی امام راحل(س) توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) گفت: همه این خدمات حاصل عنایات الهی بود و امیدواریم مورد استفاده علما و طلاب حوزوی و عموم مردم قرار گیرد.

انتهای پیام /*