کاروان «امام علی(ع)» در راه حرم

کد : 30349 | تاریخ : 06/03/1391

مسئول کاروان پیاده «امام علی» می‌گوید به مدت 18 سال است که این کاروان برای بیعت با آرمان‌های رهبر فقید انقلاب مسیری از استان آذربایجان را به طول 504 کیلومتر برای رسیدن به حرم مطهر طی می‌کند.

احمد تیزچنگ در گفت‌وگو با ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی(س) گفت:به مدت 18 سال متوالی از استان آذربایجان برای تجدید بیت با آرمانهای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقام معظم رهبری به صورت پیاده  این مسیر را طی می کنیم.اعضای این کاروان متشکل از120 نفر از  ایثارگران، جانبازان و یادگاران دفاع مقدس هستند.
مسئول کاروان "امام علی" در ادامه گفت:در طول مسیر برای آنکه خستگی بر اعضای کاروان غلبه نکند به اجرای مسابقات کوهنوردی، شنا و مسابقات فرهنگی در مکان‌هایی که در مناطق اسکان برای استراحت کاروان در نظر گرفته شده می‌پردازیم.
وی اظهار داشت: این کاروان در طول مسیر خود از 59 روستا و آبادی و 5 استان گذر می‌کند.
تیزچنگ در ادامه اظهار داشت: در روستاهایی که در بین راه کاروان وجود دارد به اجرای مسابقه برای حاضرین در روستا اعم از بانوان، آقایان، جوانان و نوجوانان می‌پردازیم که این تقسیم‌بندی براساس مقاطع تحصیلی و داشتن سطح علوم و... است.محور سوالات نیز بر مبنای نامگذاری سال است.
تیزچنگ خاطرنشان کرد:سوالاتی که در این مسابقات فرهنگی مطرح می‌شود برگرفته از متون قرآنی است و پس از بازگشت این کاروان به استان آذربایجان و رسیدن جواب سوالات به صندوق پستی  به برگزیدگان جوایز نفیسی که در شأن این مسابقات است اهدا خواهد شد.
وی در پایان اظهار داشت: این کاروان در هر ساعت پنج کیلومتر پیاده طی می‌کند.

گفتنی است کاروان پیاده «امام علی»، 14خردادماه برای بیت با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به حرم مطهر خواهد رسید.

انتهای پیام /*