هشدار مسعود پزشکیان:

اگر نتوانیم اندیشه امام را ترویج دهیم ضربه خواهیم خورد

کد : 30365 | تاریخ : 08/03/1391

یک نماینده مجلس نسبت به رواج تهمت و افترا در فضای سیاسی-اجتماعی کشور هشدار داد و گفت:امام خمینی بر حفظ حرمت و آبرو افراد تاکید داشتند در حالیکه امروز آنچه که در جامعه ما عادی تلقی می‌شود هتک حرمت و اتهام زنی به افراد است.


مسعود پزشکیان نماینده مردم تبریز در نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی(س) پیرامون اهمیت بزرگداشت یاد و خاطره امام گفت:ما هر آنچه را که داریم به برکت حضرت امام و شعارها و نگاهی است که ایشان داشتند  و اگر ما نتوانیم  به آنها عمل کنیم ضربه خواهیم خورد.


وی با بیان اینکه حرف زدن از عدالت، انصاف و اخلاق کار ساده ای است این پرسش را مطرح کرد که آیا جامعه ما از غیبت، دروغ و تهمت مبراست؟


وزیر بهداشت دولت اصلاحات در همین زمینه خاطرنشان کرد:مسلمان حق ندارد تهمت بزند و غیبت کند و یا آبروی کسی را بریزد. اما ما در جامعه‌ای زندگی می کنیم که مخیلی از این مسائل عادی تلقی می‌شود و آن چه عادی نیست حفظ آبرو و حرمت افراد و جایگاه ها و ارزش‌هاست در حالیکه امام بزرگوار به کرات بر حفظ حرمت افراد تاکید می‌کردند. اگر به آن باورها و اعتقادات برنگردیم مشکل پیدا خواهیم کرد.


وی در ارزیابی کارنامه مجلس هشتم برای تحقق آرمان ‌ا و دیدگاه های حضرت امام گفت: آن چه که در کارنامه مجلس هشتم مشخص بود در رابطه با نظارت و پیگیری مصوبات و انحراف‌هایی که در اجرای قانون صورت گرفت مجلس هشتم آنگونه که باید عمل می‌کرد انجام نداد .


پزشکیان با بیان اینکه اشکالاتی که اکنون  در جامعه وجود دارد دو علت می‌تواند داشته باشد در بیان این علتها گفت: یک علت آن است که ما در مجلس و کمیسیون‌های مختلف قادر نیستیم قوانینی را بنویسیم که پاسخگوی حل مشکلات مردم باشد. دوم اینکه ما قادریم قانون مناسب را تدوین کنیم ولی جسارت و قدرت و انگیزه نظارت بر اجرا را نداریم در هر دو حالت به نظر من مجلس باید در قبال شرایط جامعه پاسخگو باشد.


وی ادامه داد: همانگونه که حضرت امام فرمودند مجلس در رأس امور است و اگر قرار است در جامعه اختلافی به وجود نیاید باید همه به قانون سر خم کنند و در این صورت مشکلی پیش نخواهد آمد. مشکل زمانی پیش می‌آید که یکی پیدا می‌شود و خودش را فراتر از قانون می‌بیند. وقتی فردی خودش را فراتر از قانون ببیند و به قانون تمکین نکند اختلافات به وجود می‌آید. اگر قرار باشد در جامعه هر کسی بنا به خواسته خودش عمل کند و به قانون احترام نگذارد به اندازه تمام افراد جامعه سلیقه و نظر وجود خواهد داشت و نمی‌توان تشخیص داد که حق با کدام سلیقه است.


این نماینده مجلس نهم در پایان تاکید کرد:قانون موجب می‌شود که ما کنار هم قرار بگیریم و با هم باشیم و به سمت یک هدف روشنی حرکت کنیم. مجلس نهم نیز باید قانون را به درستی تدوین کند و با قدرت نیز بر آنچه می‌نویسد نظارت کند و هر کسی تخلف کرد در مقابلش از اختیارات قانونی خود استفاده کند.

انتهای پیام /*