فرمانده قرارگاه شهید فهمیده تشریح کرد:

تدابیر لازم برای برقراری امنیت در مراسم بزرگداشت ارتحال امام(ره)

کد : 30371 | تاریخ : 08/03/1391

آخرین جلسه اجرایی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) پیش از ظهر امروز با حضور نمایندگان نهادهای مختلف و به ریاست محمد علی انصاری در ساختمان اداری حرم امام خمینی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام‌خمینی(س) عبداللهی معاون امنیتی وزارت کشور در خصوص برنامه‌های اجرایی این معاونت در برگزاری مراسم 14خرداد گفت: با توجه به تحریم‌هایی که از طرف کشورهای اروپایی داشته‌ایم، در مرزهای شرقی کشور امکان ناامنی وجود دارد که ما گروه‌هایی را در این مناطق قرار دادیم تا مهمان‌های خارجی این مراسم را به خوبی و بدون دردسر جابه‌جا کنند و به مقصد برسانند و امنیت کافی در این مناطق به وجود آید.
وی با بیان اینکه هیچگونه مشکل و موردی از طرف دستگاه‌های اطلاعاتی تاکنون اعلام نشده است،گفت:یکی از اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی لطمه زدن به مراسم بزرگداشت امام(ره) است که ما اجازه این کار را به هیچ عنوان به آنان نمی‌دهیم.
سردار کاظمینی فرمانده قرارگاه شهید فهمید نیزدرباره کارهای انجام شده به مناسبت سالگرد ارتحال امام گفت: از بهمن ماه سال گذشته جلسات هماهنگی برای مراسم 14 خرداد آغاز شد و استان‌های سراسر کشور نیز بر اساس برنامه‌ریزی خود می‌توانند اعزام زائران را انجام دهند.
وی با بیان اینکه ما جلسات مشترکی با وزارت کشور، ناجا و راهنمایی و رانندگی برای تسهیل در تردد زائران داشته‌ایم، افزود: کمیته‌های پشتیبانی در قرارگاه شهید فهمیده نیز آمادگی خوبی برای برگزاری مراسم دارند.
فرمانده قرارگاه شهید فهمیده افزود: برای امنیت در مراسم 14 خرداد هماهنگی لازم بین ناجا، سپاه انصار، سپاه ولی امر، سپاه سید‌الشهداء(ع) و سپاه محمد رسول‌الله(ص) داشته‌ایم و در این مورد هیچ ابهامی وجود ندارد لذا امیدواریم مراسم امسال با شکوهتر از گذشته برگزار شود.
وی با اشاره به اینکه هشدارهای لازم در بخش اطلاعاتی و امنیتی داده شده است، یادآور شد: امیدواریم میزبان خوبی برای زائران مراسم ارتحال امام(ره) باشیم.
کاظمینی در ادامه با اشاره به مراسم تشییع پیکر مطهر شهدا خاطرنشان کرد: مجموعه قرارگاه شهید فهمیده آمادگی دارد در رابطه با این مراسم در روز ارتحال امام(ره) وظیفه خود را انجام دهد اما این امر بستگی به جمع‌بندی و نظرات ستاد بزرگداشت امام(ره) دارد.
عبداللهی معاون شهردار تهران نیز در این جلسه گفت:شهرداری در نظر دارد درب ورود مسولان را ساماندهی کند و پرچم‌هایی به ارتفاع 70متر در نقاط مختلف حرم نصب کند. و کارهای پذیرایی تمام ایستگاه‌های صلواتی را بر عهده گرفته و آماده است که به بهترین شکل و بهترین نحوه خدمات قابل توجه ای انجام دهد..
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: 4 کمیته اصلی تشکیل داده‌ایم که عبارتند از: کمیته حمل‌ونقل، کمیته اطلاع‌رسانی، کمیته فرهنگی و کمیته درمانی. که با هماهنگی لازم کارهای خود را به روال برنامه‌ریزی شده انجام خواهند داد. تا تجدید میثاقی که مردم با آرمانهای امام صورت می‌گیرند به نحواحسن برگزار شود.

انتهای پیام /*