محمدعلی انصاری: بزرگداشت امام، تکلیف الهی است

کد : 30374 | تاریخ : 09/03/1391

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری در جلسه دیدار اعضای ستاد اجرایی بزرگداشت حضرت امام خمینی با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در حرم مطهر حضرت امام(س) گفت: تجلیل و بزرگداشت حضرت امام برای ما دست اندرکاران علاوه بر اینکه یک کار خالصانه و خاضعانه هست یک وظیفه و تکلیف الهی است.


دبیر بزرگداشت حضرت امام خمینی ادامه داد: هر انسانی که پا به عرصه وجود می گذارد دارای یک شأنی است چه انسان های سالم و چه انسان‌های ناسالم. هر کسی دارای یک وزن و شأنی در حیات مادی و زندگی انسانی خودش است. انسان‌های ناسالم و ناپاک و انسان‌هایی که از خصلت انسانی خوب استفاده نمی‌کنند چند طیف هستند که خداوند متعال در قرآن کریم این طیف بندی را در آیاتی معین می فرمایند. یکی از آنها طیفی هستند که به گفته قرآن فراموش شدگانند انسان‌هایی که به تعبیر قرآن می آیند و در حیات انسانی قرار می‌گیرند اما حیات و زندگی آنها چیز قابل ذکری ندارد دوم انسان‌هایی که بهره‌ای از حیات و زندگی انسان دارند اما به اندازه یک ساعت و یا یک روز. در روز قیامت وقتی به صفحه زندگی خودشان نگاه می‌کنند می‌گویند ما به اندازه یک ساعت درنگ کردیم و بهره و برداشت‌مان از زندگی انسانی به اندازه یک روز یا یک ساعت است.


وی افزود: بعضی دیگر از انسان‌ها کسانی هستند که حیات‌شان منشا اثر بوده و جاوادانه هستند و نام دارند اما مورد لعنت و نفرین خداو و فرشتگان هستند افرادی که عمر خود را صرف ظلم و ستم و کفر و فساد کردند. گروه دیگر انسان‌هایی هستند که جز صالحان و پاکانند آنهایی که در زندگی می‌آیند و همانند شهدا حیات جاودانه پیدا می‌کنند و زندگی آنها برای همیشه است و مرگی ندارند ومانند پیامبر و انبیا جاودانه هستند.


محمدعلی انصاری ادامه داد: برای من جای هیچ تردیدی نیست که امام از زمره کسانی است که نام و پرچم او به قدرت خداوند بلند است و نهضت و انقلاب و آرمانهای او برافراشته است و کسانی هم که به او سلام می‌فرستند و تعظیم و تجلیل می‌کنند آنها هم قطعاً از شایستگان هستند و خداوند به آنها این توفیق را عنایت کرده است و اگر امروز ما خودمان را در زمره خدمتگزاران حضرت امام می بینیم برای همه ما توفیق مضاعف است و در قدم اول باید شاکر خداوند باشیم که چنین نعمتی به ما بخشیده است.


انصاری در پایان با اشاره به حضور کلیه اعضای ستاد بزرگداشت از ارگان های و نهادهای مختلف اظهار داشت: گزارشاتی که ما از همکاران در سراسر کشور داریم این نکته را تایید می کند که کارهای ستاد بزرگداشت حضرت امام به خوبی پیش می رود و دوستان با همتی مضاعف فعالیت ها را پیگیری می کنند و برنامه های وسیع فرهنگی پیش بینی شده که با همکاری و همدلی همه دستگاه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام /*