گزارشی از شب شعر و آوازخوانی جشنواره بر آستان آفتاب

فرصت نکردیم با امام حرف هایمان را بزنیم

کد : 30410 | تاریخ : 13/03/1391

دومین جشنواره بر آستان آفتاب در آستانه بیست و سومین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره) و به همت اصحاب فرهنگ و هنر و با همکاری مشترک کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی(س)،شهرداری تهران و حوزه هنری در برج میلاد تهران برگزار شد.
 
 به گزارش خبرنگار ستاد خبری بزرگداشت امام خمینی(س)، در این جشنواره که با شب شعر و اجرای آوازخوانی حسام الدین سراج همراه بود شاعرانی از جمله عبدالجبار کاکایی،فاطمه راکعی و ساعد باقری حضور داشتند.

قبل  از شروع برنامه سخنانی از امام خمینی در ارتباط با حضرت امیر المومنین پخش شد و پس از آن عبدالجبار کاکایی طی سخنانی گفت:نسل ما فرصت نکرد که همه حرف هایش را با امامش بزند و گلایه ها و اشکهایش ماند برای فقدانش.
پس از آن کلیپی پخش شد از زندگی امام راحل در کنار خانواده خود که برای حضار بسیار جالب توجه بود که این موضوع را می‌توان از سکوتی که درسالن همایش‌های برج میلاد حکمفرما بود احساس کرد.
پخش  نماآهنگ "خانه خالی"با صدای عبدالحسین مختاباد و تصاویری از جماران،روزهای پایانی امام خمینی(ره) و تدفین ایشان از دیگر برنامه های این جشنواره بود.
در ادامه احمد مسجد جامعی وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت اصلاحات طی سخنانی به حضور هنر در زندگی رهبر فقید انقلاب اشاره کرد.
 پس از آن  کلیپی که از تصاویر پخش نشده برای صدمین سال تولد برهبر فقید انقلاب تهیه و پخش شده بود، برای حضار به نمایش گذاشته شد.در این تصاویر چهره هایی همچون حجت السلام سید حسن خمینی،علی لاریجانی،مرحوم سیف الله داد،علی نصیریان و ... دیده می‌شد.
ساعد باقری دیگر شاعر کشورمان نیز در وصف امام راحل اشعاری را خواند .
در پایان این برنامه گروه موسیقی "بیدل" به خوانندگی حسام الدین سراج به اجرای قطعاتی از اشعار امام خمینی برای حضار پرداختند.
 

انتهای پیام /*