در دیدار جمعی از مدیران ارشد، استادان و دانشجویان برگزیده پژوهشکده امام خمینی(س)‎ مطرح شد:

آیت الله هاشمی رفسنجانی :متأسفانه در حق امام در داخل و خارج جفا می شود

کد : 30422 | تاریخ : 20/03/1391

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از مدیران ارشد، استادان و دانشجویان برگزیده پژوهشکده امام خمینی(س)، این مؤسسه را از برکات وجودی مرحوم حاج سیداحمد خمینی و در جهت حفظ و گسترش اندیشه‌های والای فقهی، اعتقادی و سیاسی امام راحل  خواند و گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که مجموعه فعالیت‌های علمی و پژوهشی پژوهشکده پایه و اساس خوبی برای حفظ و گسترش اندیشه‌های امام خمینی(ره) در میان مسلمانان و به خصوص جوانان خواهد بود.
 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان ابعاد شخصیتی مرحوم حاج سیداحمد آقا و فرزند صالح ایشان حاج سیدحسن خمینی، آنان را یادگاران باارزش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در دوران حاضر خواند و تصریح کرد: بیت حضرت امام(ره) هم به لحاظ شخصیتی و هم به لحاظ علمی و دینی از مرتبت والایی در جامعه و حوزه‌های علمیه برخوردارند و همین امر حفظ حرمت آنان را برای همه ما واجب و لازم می‌گرداند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از حرمت‌شکنی برخی افراطیون مغرض در مراسم سالگرد امام خمینی در حرم مطهر نسبت به یادگار ایشان، اهانت و تعصب کور را غیرقابل قبول خواند و تصریح کرد: تضاد بسیار عجیبی است، چگونه می‌شود در سالروزی که اقشار مختلف مردم عاشق امام از سراسر کشور به امید وحدت و همدلی در آستان مطهر امام گرد هم می‌آیند، گرو‌هی اندک ولی متشکل و البته نامشخص، در مقابل چشم میلیون‌ها انسان و شبکه‌های تلویزیونی اجازه اهانت به بیت امام و مسئولین را به خود بدهند؟ آیا می‌توان تصور کرد آنها گروهی خودسر هستند؟
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اعلام نارضایتی رهبری معظم انقلاب از حرکات تند و افراطی صورت گرفته نسبت به نوه امام آن هم در سالگرد امام راحل عظیم‌الشأن افزود: این رفتارهای افراطی نمود بارز استبداد عوام است که اگر جلوی آن گرفته نشود به اصل نظام آسیب می‌زند.

ایشان با ابراز تأسف از افراطی‌گری گفت: افراط و عوام‌فریبی در طول تاریخ و از زمان امام علی(ع) به عنوان خوارج تاکنون بوده‌اند و امروز هم به اشکال و شیوه‌های جدید و نو وجود دارد.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه همه ما شاخ و برگی از شجره وجودی اسلام و رهبری حضرت امام(س) هستیم، بنیاد حفظ و نشر آثار امام خمینی و پژوهشکده امام خمینی را از ثمرات باارزش بیت آن حضرت خواند و تصریح کرد: امروز حاج سیدحسن خمینی علی‌رغم جوانی، یک عالم واقعی اسلامی و نیز شخصیتی آشنا به مسائل کشور و دنیا و دارای هوش و ذوق درخوری است که فرصت خدمت بسیاری به کشور و آینده نظام دارد.
رئیس هیأت امنا و مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی، اسناد و ذخایر موجود در بنیاد حفظ و نشر حضرت امام را منبع غنی و بسیار خوبی برای پژوهشگران، دانشجویان و اساتید مؤسسات آموزش عالی به خصوص پژوهشکده امام خمینی(ره) دانست و تصریح کرد: مسئولان مؤسسه حفظ و نشر آثار امام می‌توانند با بازگشایی مخزن اسناد محرمانه آن مؤسسه بنیان تدوین تاریخ اصیل انقلاب اسلامی را بریزند تا نسل حاضر و نسل‌های آینده درک و تصور حقیقی و واقعی از تاریخ انقلاب و نظام اسلامی داشته باشند.
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به شدت یافتن حملات به اندیشه‌ و آرمان‌های امام خمینی(ره) از سوی دشمنان داخلی و خارجی، وظیفه دلسوزان و نظام در مقطع کنونی برای حفظ و نشر تاریخی حقیقی مبارزات امام خمینی و یارانش را یادآور شد و گفت: متأسفانه در حق امام در داخل و به ویژه خارج جفا می‌شود و هنوز ابعاد شخصیتی این مرد بزرگ درست معرفی نشده است.
ایشان افزود: امام(ره) همواره خشم خود را از گروهی به عنوان خشک‌مقدس‌ها نشان و نسبت به وجود چنین تفکری هشدار می‌دادند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعتدال در گفتار، کردار و تفکر را راه اساسی بازگشت به آرمان‌های اصیل حضرت امام و انقلاب اسلامی خواند و تأکید کرد: امام هیچ‌گاه ترور و عملیات مسلحانه را برای مبارزه با طاغوت تأیید نکردند و همواره  به حضور مردمی در مبارزه و موج آگاهی توده‌ها تأکید داشتند. امروز هم اگر می‌خواهیم شاهد، الگو و الهام‌بخش مردم دنیا باشیم باید اعتدال و آزادمنشی را در همه ابعاد زندگی و کشور و نظام حفظ کنیم و از این رهگذر کارآمدی اسلام و انقلاب اسلامی را به اثبات برسانیم.
در ابتدای این دیدار که خانم دکتر طباطبایی همسر مرحوم حاج احمد آقا نیز حضور داشت ،حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس پژوهشکده امام خمینی(ره) گزارشی از نحوه تأسیس این مؤسسه و نیز برنامه‌ها و فعالیت‌های آن بیان و افزود: مؤسسه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در پنج رشته فقه و حقوق اسلامی، عرفان اسلامی، اندیشه سیاسی در اسلام، جامعه‌شناسی انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب اسلامی از طریق آزمون سراسری دانشجو می‌پذیرد و تاکنون نزدیک به 350 فارغ‌التحصیل با حداقل یک اثر علمی معتبر داشته است.
همچنین در ادامه دکتر علی‌محمد حاضری رئیس گروه جامعه‌شناسی این مؤسسه گزارشی از محورهای مورد تدریس در این رشته ارائه و طرح‌های پژوهشی و سؤالات موجود در این مبحث را فهرست‌وار بیان کرد.
دکتر محسن بهشتی سرشت رئیس گروه تاریخ انقلاب اسلامی پژوهشکده امام خمینی نیز با طرح دیدگاه‌های خود در خصوص انقلاب اسلامی، نقش آیت‌الله هاشمی و سایر مؤثرین در انقلاب را بیان و بر لزوم تاریخ‌نگاری صحیح و واقعی به کمک دلسوزانی چون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد.

انتهای پیام /*