امضای تفاهم نامه همکاری میان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و سازمان بهزیستی

بر اساس تفاهم نامه، همکاری در زمینه تهیه منابع و نشریات آموزشی، ترویج و توسعه استفاده از فضای مجازی جهت معرفی اندیشه های امام، تدوین و تنظیم و و اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه آثار و اندیشه های امام، برگزاری کارگاههای آموزشی، جشنواره و اردوها و مسابقات فرهنگی مرتبط با اندیشه های امام، برگزاری نمایشگاه آثار امام و استفاده از ظرفیت های هنری در راستای ترویج اندیشه های امام؛ مورد توافق قرار گرفت.

کد : 53021 | تاریخ : 05/09/1393

تفاهم نامه همکاری میان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور امضاء شد.

در مراسم امضای این تفاهم نامه که در حسینیه جماران برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی طی سخنانی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین مأموریت ها در حوزه تربیت، در مهد کودک ها بوده که بر عهده سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: اگر با منطق امام که در سال 42 گفتند «سربازان من در گهواره هستند»به تربیت کودکان نگاه کنیم، تعداد زیادی از آینده سازان کشور در مهدکودک ها هستند و ان شاء الله در راستای منویات امام برای تربیت نسل های آتی بکوشیم.

وی با اشاره به موضوع فاصله میان نسلی در جلمعه ایران افزود: فاصله ها در قالب تفاوت، تقابل و گاهی تضاد رخ می دهد که در این میان تفاوت امری عادی است و همانطور که علی(ع) توصیه کرده اند که فرزندانتان را برای زمان خودتان تربیت کنید، اگر تفاوتی وجود نداشته باشد مساوی با در جا زدن است؛ لذا نفس تفاوت میان نسل ها امری طبیعی و مبارک است.

کمساری با تأکید بر اینکه در عین وجود تفاوت ها، گسست نسلی امری مذموم است، ادامه داد: یکی از راههای رفع فاصله بین نسلی و تبدیل آن به امری ممدوح، اتکا به حلقه وصل هویت ملی و هویت دینی است و بسیاری افراد این راه را به عنوان راه حل مشکل گسست نسلی بیان می کنند.

وی تأکید کرد: توجه به شخصیت امام خمینی در هویت ملی و دینی می تواند حلقه وصلی میان نسل ها ایجاد کند و باید تلاش کنیم تا طبق سخنان یادگار گرامی امام حجت الاسلام و المسلمین حاج حسن آقا امام تاریخ ساز را به نسل امروز و فردا معرفی کنیم.

معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام در پایان تأکید کرد: نباید نگران تفاوت ها و فاصله های بین نسلی باشیم و کار را باید از مهد کودک ها شروع کنیم.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله علیخانی که از طرف یادگار امام برای ابلاغ سلام و خیر مقدم به مدیران سازمان  بهزیستی حضور یافته بود، در سخنان کوتاهی گفت: موسسات و سازمان هایی که در خدمت مردم هستند توفیقی را کسب کرده اند که خداوند به هرکسی عطا نمی کند و شما باید خداوند را بابت این نعمت را شکر کنید.

وی افزود: امام خیلی خوشحال می شدند وقتی نهادی در خدمت مردم شکل گیرد و خودشان نیز نهادهای خدماتی متعددی را در دوران رهبری خویش شکل دادند.

در ادامه این نشست نیز دکتر همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی با بیان اینکه این سازمان بدنبال شرکای کاری برای خود است تا در جبهه فرهنگی مقابله با دشمن قامت راست کند، اظهار داشت: این جبهه از کودکان شروع می شود و باید کار منسجمی را در آن انجام داد و در سالهای اخیر نیز کارهای شایسته ای در بخش کودک انجام داده ایم؛ هر چند که فقط حدود 9 درصد کودکان به مهد کودک ها می روند.

وی با بیان اینکه منویات امام را که خدمت بی منت است، در کار خود دنبال می کنیم؛ افزود: ما با این شاخصه در کار خود قدم برمی داریم و امیدواریم که با حضور و کمک دوستان موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، استقامت ما در جهت نیل به اهداف فرهنگی بیشتر شود.

هاشمی با اشاره به اینکه تمام فعالیت های سازمان بهزیستی فرهنگی است، گفت: خدمت به زنان سرپرست خانوار، بیماران و سالمندان کاری فرهنگی است و در احادیث نیز به آنها اشاره فراوانی شده است؛ اما متأسفانه گاهخی امور دینی صرفا در ظواهر دیده می شود در حالی که طبق سیره پیامبر(ص)، ائمه(ع) و امام راحل انچام چنین کارهایی سیرت و اصل دین است و ما امیدواریم در سازمان خودمان این اهداف را پیاده کنیم که ابزار انجام آنها نیز تقواست.

در این جلسه همچنین برای اولین باز قسمتی از سخنان امام خمینی هنگام حضور در آسایشگاه معلولان و سالمندان که در سال 1358 در قم انجام شده بود، پخش شد.

بر اساس تفاهم نامه امضاء شده میان معاون فرهنگی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی و معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، همکاری در زمینه تهیه منابع و نشریات آموزشی(ویژه کودکان، والدین و مربیان)، ترویج و توسعه استفاده از فضای مجازی جهت معرفی اندیشه های امام، تدوین و تنظیم و و اجرای طرح های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه آثار و اندیشه های امام، برگزاری کارگاههای آموزشی، جشنواره و اردوها و مسابقات فرهنگی مرتبط با اندیشه های امام در حوزه جامعه هدف سازمان بهزیستی، برگزاری نمایشگاه آثار امام ، ترغیب دانشویان تحت پوشش سازمان در تدوین پایان نامه های مرتبط با اندیشه های امام و استفاده از ظرفیت های هنری در راستای ترویج اندیشه های امام؛ مورد توافق قرار گرفت.

منبع: جماران

انتهای پیام /*