توطئه ای که با تیزبینی امام خنثی شد

من اعلام می‏ کنم که اگر کسی به من سَبّ بکند فحش بدهد عکس من را پاره کند احدی حق ندارد که به او تعرض بکند. حرام است تعرض کردن به کسی که به من سَب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کاری بکند. احدی حق ندارد در این وقتی که ما گرفتار هستیم در این مصیبت بزرگ، با او مقابله کند تا اینکه به زد و خورد برسد و غائله ایجاد بشود. امروز آرامش ما می ‏خواهیم. غائله نباید ایجاد بشود. باید همه با هم دست به هم بدهید و ایجاد غائله نشود.

کد : 53067 | تاریخ : 15/09/1399

سخنان، پیامها و آثار حضرت امام خمینی (س) بیش از هر سند دیگری گویای روش و نگرش ایشان است. امام راحل بارها در بیاناتشان مردم و مسئولان را به حفظ وحدت، یکپارچگی، دوستی و همدلی فراخوانده و کوشش نموده اند با تذکر مداوم درباره اشخاص، عوامل و رفتارهای تفرقه افکن، انسجام ملی را به عنوان یک دستاورد ارزشمند نظام جمهوری اسلامی حفظ نمایند. ایشان بارها با ذکر مصداق رفتارهای مشکوک و تفرقه افکنانه را یادآور شده اند.

از جمله موارد یاد شده، مطلبی است که روز ۱۵ آذر ۱۳۵۸ در سخنرانی و پیام حضرت امام بر آن تاکید شده است. ایشان در این روز در سخنرانی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان در قم  با تاکید بر پرهیز از اختلاف و ایجاد غائله فرموده اند:

 «من این را اعلام می‏ کنم که اگر کسی به من سَبّ بکند، فحش بدهد، عکس من را پاره کند، احدی حق ندارد که به او تعرض بکند. حرام است تعرض کردن به کسی که به من سَب کند، به من فحش بدهد، عکس مرا پاره کند، مرا بزند، هر کاری بکند. احدی حق ندارد در این وقتی که ما گرفتار هستیم در این مصیبت بزرگ، با او مقابله کند تا اینکه به زد و خورد برسد و غائله ایجاد بشود. امروز آرامش ما می ‏خواهیم. غائله نباید ایجاد بشود. باید همه با هم دست به هم بدهید و ایجاد غائله نشود. همه دست به هم بدهید...

من دیشب شنیدم که یک اختلاف اینجا واقع شده. خدا می ‏داند که من چقدر متأسفم از این معانی که یک عده جاهل، یک عده اشخاصی که بی‏ اطلاع از مسائل و از ریشه‏ های مسائل هستند، این یک چیزی، یک کسی یک کاری می ‏کند یک کس دیگر می‏ زند او را. اشخاصی هستند می‏ خواهند غائله ایجاد کنند. در همان سابق هم این طور بود که یکی از خود سازمانی ها یکی را می‏ کشت، مردم خیال می‏ کردند آن کشته، می ‏ریختند به هم، بعد غائله ایجاد می‏ شد. حالا ممکن است که یک کسی از همان ریشه ‏هایی که سابق بوده حالا باشد، یک غائله ایجاد کند، یک کسی را بکشد، یک کسی را بزند، بعد اسباب این بشود که یک مملکت به هم بریزد. این کارها بر خلاف شرع است. بر خلاف انسانیت است. بر خلاف ملیت است. دست از این کارها بردارند. چرا این کارها را می‏ کنند؟ چه شده است که حالا شما به جان هم افتادید؟ چرا باید به جان هم بیفتید؟»  (صحیفه امام؛ ج‏ ۱۱، ص ۱۷۸)

پیام امام درباره غائله حزب خلق مسلمان در این روز نیز حاوی همین مطلب است:

«شما می‏ دانید که بدخواهان اسلام و کشور در تمام مراحل توطئه نموده و بحمد الله با شکست مواجه شدند. این بار که در رفراندم قانون اساسی شکست مفتضحانه نصیبشان شد سخت وحشت زده شده ‏اند و توطئه را با چوب و چماق شروع کردند و با بهانه ‏ها و استفاده از سادگی بعضی قشرها غائله راه انداخته و خواهند انداخت. در این موقع که با دشمنی مثل امریکا و دنباله‏ های او روبه هستیم ریشه‏ های رژیم سابق و طرفداران آنها و دارو دسته امریکا در این امور دست دارند که نگذارند آرامش در این کشور تحقق پیدا کند. لهذا من به شما ملت هوشیار هشدار می‏ دهم که هر تشنجی و غائله‏ ای امروز بر خلاف مصالح اسلام و کشور است و موافق خواستهای دشمنان اسلام است.

من به شما دوستان اکیداً اخطار می‏ کنم که هر کس عکس این جانب را پاره کند یا بسوزاند و به من ناسزا بگوید و اهانت کند کسی حق ندارد به او تعرض کند و از من طرفداری کند. امروز در صددند ایجاد غائله کنند و شماها را به جان هم بیندازند. باید با کمال خونسردی و آرامش از کنار آنان بگذرید و تعرض به آنان و مقابله به مثل خلاف رضای خداوند و از محرمات بزرگ شرعیه است. خداوند همه ما را از شرور شیاطین حفظ فرماید.» (صحیفه امام؛ ج ۱۱، ص ۱۷۴)

انتهای پیام /*