در دیدار وزیر ارشاد و مسئولان وقت روزنامه کیهان با امام مطرح شد:

نظر امام درباره جزوات گزینشی موسسات و نهادهای جمهوری اسلامی

امام بشدت از پاره ‏اى جزوات که به نام سئوال و جواب ایدئولوژى براى گزینش افراد در مؤسسات و نهادهاى جمهورى اسلامى در جامعه نشر مى‏ شود، اظهار نگرانى و ناراحتى کردند و حتى فرمودند: مى‏ شود اینها را از جمله ضلال دانست. سئوالات، بسیار بى ‏اساس و بی ربط است و حتى بعضاً غیر اسلامى است. این جزوات نمى ‏تواند و نباید ملاک گزینش و انتخاب افراد باشد... نباید اجازه داد این چنین با مصالح اسلام و مسلمین بازى شود.

کد : 53145 | تاریخ : 13/10/1393


مسئولان موسسه کیهان از جمله سیدمحمد خاتمى، وزیر ارشاد اسلامى و نماینده امام در مؤسسه کیهان و سیدحسن شاهچراغى، مسئول مؤسسه کیهان در روز سیزدهم دی ماه سال 1361 در محل جماران با امام دیدار داشتند. امام خمینی(س) در این دیدار با تاکید بر عمل بر اساس ضابطه و طبق قوانین مجلس‏ در بیاناتی کوتاه نکاتی مهم را یادآور شدند. ایشان خطاب به حاضرین فرمودند:

«امروز فرصت بسیار مناسبى به دست مسئولان مملکت افتاده که باید حداکثر استفاده را به نفع اسلام و جمهورى اسلامى بکنند.

روزنامه‏ ها و وزارتخانه ‏ها همه امکاناتشان را در مسیر خدمت به اسلام و نیازهاى جامعه اسلامى به کار گیرند. در این زمینه تحول و نوسازى پیدا بکنند که اگر از این فرصتها استفاده نشود ما مسئول خواهیم بود.

اشکال ندارد که نظر علما و صاحبنظران اسلامى که انحرافى ندارند در روزنامه ‏ها مطرح بشود. امّا باید به این امر توجه داشت که آنچه مورد عمل باید قرار گیرد و به عنوان ضابطه در جمهورى اسلامى درآید، قوانینى است که از مجلس مى ‏گذرد و مورد تأیید و تصویب شوراى نگهبان قرار گرفته است. باید مرز بین صاحب نظران و قوانین لازم الاجرا، در جامعه مشخص شود.»

 [وزیر ارشاد درباره این دیدار گفت: امام بشدت از پاره ‏اى جزوات که به نام سئوال و جواب ایدئولوژى براى گزینش افراد در مؤسسات و نهادهاى جمهورى اسلامى در جامعه نشر مى‏ شود، اظهار نگرانى و ناراحتى کردند و حتى فرمودند:].

مى‏ شود اینها را از جمله ضلال دانست. سئوالات، بسیار بى ‏اساس و بی ربط است و حتى بعضاً غیر اسلامى است. این جزوات نمى ‏تواند و نباید ملاک گزینش و انتخاب افراد باشد، و اگر بر این اساس عده ‏اى رد شدند باید در مورد آنها تجدید نظر بشود. باید این‏ جزوات به سرعت با همکارى همه مسئولان مملکت و قوه قضائیه در جامعه جمع ‏آورى بشود. نباید اجازه داد این چنین با مصالح اسلام و مسلمین بازى شود.

 [وزیر ارشاد اسلامى پیرامون تبلیغات حج گفت: این مسأله به عرض امام رسید که نظر به حساسیت امر تبلیغ حج، و اینکه نوعاً علما و روحانیون عهده ‏دار این مسأله مهم هستند، و از سوى دیگر، مردم با توجه به تبعیت و علاقه ‏اى که نسبت به حضرت امام دارند از مواضع و دستورات نماینده امام در حج پیروى مى ‏کنند، و باید این امر طورى باشد که هماهنگى کامل بین کسانى که تبلیغ به عهده آنهاست و نماینده امام، حاصل باشد. و اگر حضرت امام صلاح مى‏ دانند مسئول تبلیغات حج با موافقت نماینده حضرت امام در امر حج، مستقیماً وزیر ارشاد متصدى این امر بشود. امام فرمودند:]

مصلحت این است که تبلیغات باید مستقیماً زیر نظر روحانیت باشد.

(صحیفه امام، ج‏17، ص: 215 و 216)

 

انتهای پیام /*