پیام عارفانه امام برای یادواره شهید دستغیب: دستغیب به دستِ غیب‏ نشینان ملکوت سپرده شد و در آغوش رفیق اعلى آرمید

پیشنهاد شد که در رابطه با یادواره شهید معظم حجت الاسلام و المسلمین مرحوم آقاى حاج سید عبد الحسین دستغیب - قدس سره- کلمه ‏اى بنویسم. یاد این شهید در دل عاشقان فضیلت و ملت وفادار ایران زنده است. مسجد و محراب و منبر شیراز نغمه ملکوتى این شهید راه اسلام را از یاد نمى ‏برند. درس هاى انسان‏ ساز ایشان که در قلب انسان هاى متعهد غوغا برپا مى‏ کرد جاویدان است.

کد : 53148 | تاریخ : 14/10/1393

شهید محراب، سید عبد الحسین دستغیب از یاران با وفا و انقلابى امام خمینى (س)، نماینده امام و امام جمعه شیراز پس از یک عمر جهاد علمى، اخلاقى و سیاسى، در تاریخ 20 آذر 1360 هنگام عزیمت براى اقامه نماز جمعه بر اثر انفجار بمب به وسیله یک تروریست منافق به شهادت رسید.

حضرت امام روز 14 دى 1360/ 8 ربیع الاول 1402 برای یادواره این شهید محراب یادنامه ای در تجلیل از ایشان نوشتند:

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

پیشنهاد شد که در رابطه با یادواره شهید معظم حجت الاسلام و المسلمین مرحوم آقاى حاج سید عبد الحسین دستغیب - قدس سره- کلمه ‏اى بنویسم.

یاد این شهید در دل عاشقان فضیلت و ملت وفادار ایران زنده است. مسجد و محراب و منبر شیراز نغمه ملکوتى این شهید راه اسلام را از یاد نمى ‏برند. درس هاى انسان‏ ساز ایشان که در قلب انسان هاى متعهد غوغا برپا مى‏ کرد جاویدان است. دستغیب به دستِ غیب‏ نشینان ملکوت سپرده شد و در آغوش رفیق اعلى آرمید. او نمرده؛ که زندگانى جاوید در جرگه پرده ‏نشینان قدس و عاشقان لقاء اللَّه یافت. از خدا بی خبرانى که همت بر قتل این رهبران فضیلت و رهروان به سوى محبوب گماشته ‏اند با فضیلت و حق طلبى مخالفند. اینان گمان مى ‏کنند با این حرکات غیر انسانى مذبوحانه در صف عاشقان شهادت و سوختگان در راه پیوستن به لقاء اللَّه شکافى پیدا مى‏ شود. اینان طعم ایمان به غیب و عشق به محبوب را نچشیده و شب ‏پرگانى هستند که از وصل آفتاب گریزانند؛ و مردگانى هستند به صورت زندگان که با اعمال وحشیانه خود مى‏ خواهند سد راه حقیقت کنند و اسلام عزیز را به خیال فاسد خود به تباهى کشند. خداوند قادر، اسلام بزرگ را فرو فرستاده و حفظ و نگهبانى آن را تضمین فرموده است. از خداوند تعالى رحمت براى شهیدان، خصوصاً این شهید معلم اخلاق و مُهذِّب نفوس خواستار، و براى بازماندگانشان صبر و اجر مسألت مى‏ نمایم. و السلام على عباد اللَّه الصالحین.

هشتم ربیع الاول 1402/ 14 دى ماه 60- روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

(صحیفه امام، ج‏15، ص: 463)

انتهای پیام /*