در جشنواره یار و یادگار دیوان صوتی امام خمینی(س) با صدای شعرای مختلف معاصر رونمایی می شود

آخرین جلسه شورای سیاستگزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

کد : 53274 | تاریخ : 21/11/1393

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از جماران، در آخرین و ششمین جلسه شورای سیاست گزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری معاون فرهنگی - هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اظهار کرد: استقبال خوبی از جشنواره یاد و یادگار امسال شده است که آمار دقیق مربوط به تعداد آثار ارسالی به جشنواره و جزییات آن در اولین کنفرانس خبری اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) افزود: بعد از تفکیک آثار دریافت شده گروهی به بررسی و داوری آثار خواهند پرداخت. گزینه های محل برگزاری جشنواره تهران و خمین بودند. خمین و تهران هر کدام چندین وجه مثبت برای برگزاری این جشنواره داشتند که در نهایت با بررسی ها و محاسباتی که انجام شد تصمیم بر این شد که این دوره از جشنواره هم در تهران برگزار شود. اختتامیه جشنواره یاد و یادگار 6 اسفند ماه در حسینه جماران برگزار خواهد شد.

کمساری با بیان اینکه تمام پیش بینی های لازم برای اسکان و ایاب و ذهاب شرکت کنندگان شده است، افزود: مهمانسرای وزارت خارجه در نیاوران برای اسکان میهمانان شرکت کننده در جشنواره یاد و یادگار در نظر گرفته شده است. و از این جهت هیچ مشکلی نخواهد بود. نمایندگان استانی و برخی از شخصیت های ادبی کشور هم در ایام برگزاری جشنواره میهمان ما خواهند بود.

وی افزود: برای مراسم اختتامیه این جشنواره از مسوولین فرهنگی کشور نیز دعوت به عمل خواهد آمد که انشالله از سخنرانی چند تن از آنها نیز استفاده خواهیم کرد.

در ادامه جلسه حمید هنرجو، دبیر اجرایی جشنواره یاد و یادگار اظهار کرد: قالب های مختلف شعری برای تفکیک آثار رسیده به جشنواره تعیین شده است. نمایندگان ما در استانها بیشترین بار را بر دوش گرفته اند و کاملا مؤثر بودند. حتی استانهایی که به روش سنتی همکاری نکرده بودند شعرا و علاقمندان به حضور در جشنواره را از طریق راهنمایی و معرفی سایت جشنواره به شرکت در جشنواره سوق داده بودند.

دبیر اجرایی جشنواره یاد و یادگار  افزود: در بخش بین الملل این جشنواره چند تن از شاعران خارجی از جمله معروف عبدالمجید از مصر، گلرخسار، عزیز مهدی، دولتمند خالد، سرور رجایی، محمد کاظم کاظمی و ابوطالب مظفری حضور خواهند داشت.

وی افزود: رونمایی از دیوان صوتی حضرت امام خمینی با صدای شعرای مختلف معاصر از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره خواهد بود. علاوه بر آن از 5 اثر با موضوع یار و یادگار رونمایی می شود.

فاطمه راکعی، دبیر علمی جشنواره یاد و یادگا در ادامه جلسه با ارائه گزارشی اظهار کرد: برای داوری اولیه و مقدماتی آثار رسیده به جشنواره یار و یادگار افرادی که از طرف شورای سیاست گزاری پیشنهاد شده است عبارتند از: امین جعفری، سعید یوسف، آقای طاروند و آقای مرزبان، میرزایی، حامد ابراهیم پور و جواد زهتاب که قرار از در دو گروه کلاسیک و آزاد به داوری اولیه آثار بپردازند.

وی ادامه داد: داوران نهایی جشنواره یار و یادگار متشکل از آقایان ساعد باقری، سهیل محمودی و عباس باقری است. در بخش زبان ها و گویش ها که گویا بیشترین آثار رسیده مربوط به زبان ترکی است، آقایان کلامی، ساعد باقری، قادر دلاورنژاد و چند نفر دیگر کار داوری را انجام خواهند داد.

 وی در پایان خبر داد که جشنواره بین المللی شعر یار و یادگار اسفند ماه سال جاری همزمان با ایام ارتحال یادگار گرامی امام برگزار می شود.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر دبیران اجرایی و علمی ، دیگر اعضای شورای سیاست گزاری همچون عبدالجبار کاکایی، محدث خراسانی، بیوک ملکی و خانم طارمی حضور داشتند.

انتهای پیام /*