در افتتاحیه کنفرانس "فلسطین، بیداری ملت ها" در بیروت مطرح شد

زهرا مصطفوی: روح امام خمینی در حرکت های مردم منطقه دمیده است

کد : 30460 | تاریخ : 31/03/1391

زهرا مصطفوی دختر حضرت امام خمینی (س) گفت: روح امام خمینی (س) در موج حرکت های مردم در کشورهای فلسطین، لیبی، بحرین، تونس، مصر و لبنان دمیده شده و جریان بیداری اسلامی تحت تأثیر انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (س) سیلی محکمی بر نظام های عربی منطقه زده است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از ایرنا، دبیرکل اتحادیه سازمان های غیر دولتی دفاع از حقوق مردم فلسطین روز سه شنبه در افتتاحیه کنفرانس فلسطین، بیداری ملت‌ها در سالن همایش رسالات واقع در ضاحیه جنوبی بیروت گفت: سید حسن نصرالله افتخار اعراب و فارس ها است و همگی به وجود او در جهان عرب و اسلام افتخار می کنند.

مصطفوی ادامه داد: مقاومت لبنان نیز به رهبری سید 'حسن نصرالله' نقش بارزی در بیداری اسلامی کشورهای عربی منطقه داشته است.

وی با اشاره به تأثیر تعالیم اسلامی برجریان حرکت های بیداری اسلامی منطقه تأکید کرد:اسلام و تعالیم آن به ما آموخته است که در برابر ظلم و ستم مستکبران سکوت نکنیم و برای سربلندی کلمه حق،تلاش کنیم.

مصطفوی در ادامه سخنان با اشاره به شرایط حساس منطقه اظهار کرد: همه ما می دانیم که در شرایط سخت و دشواری به سر می بریم و ما همگی باید نسبت به اوضاع حساس منطقه هوشیار باشیم و در راه تقویت عزت و استقلال کشورمان تلاش کنیم.

دختر امام دربخشی دیگری از سخنانش با اشاره به نقش امام خمینی(ره) در موضوع وحدت میان شیعه و اهل سنت گفت:باید با توجه به این مسئله، فتنه ها را از خود دورکنیم چرا که امام خمینی(ره) دوری از فتنه را از واجبات امت اسلامی می‌دانستند.

مصطفوی با اشاره به پیروزی های مقاومت در لبنان و فلسطین ادامه داد: موج بیداری اسلامی که در جای جای منطقه دیده می شود؛خود یکی از دستاوردهای مقاومت مردم فلسطین، غزه و لبنان است.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران، دست از دفاع از حرکت های آزادی بخش و مقاومت منطقه برنخواهد داشت و رژیم صیهونیستی نیز به دشمنی و ستیز خود علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه خواهد داد و دشمنی خود را پنهان نکرده است.

مصطفوی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی به وضوح و روشنی از ویژگی های مقاومت مردم فلسطین بخصوص مردم غزه برخوردارند،ادامه داد: مقاومت مردم فلسطین و لبنان،درحقیقت از اثرات انقلاب ایران و نتیجه رهبری حکیمانه آیت الله سید علی خامنه ای رهبر معظم انقلاب است که شجاعانه و مقتدرانه به حمایت از حزب الله لبنان و سایر جنبش های مقاومت پرداختند.

انتهای پیام /*