هشتمین جشنواره بین المللی شعر یاد و یادگار در فرهنگسرای امام خمینی (س) آغاز به کار کرد

کد : 53382 | تاریخ : 20/12/1393

مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره بین المللی شعر یاد و یادگار صبح امروز در فرهنگسرای امام خمینی (س) جماران برگزار شد.

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از جماران، حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری، معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه این جشنواره فرصت خوبی برای ارائه آثار شعرا ‌به وی‍‍ژه شاعران جوانان است، اظهار داشت: موضوع جشنواره امسال برخلاف جشنواره سال های گذشته اندیشه های امام راحل(س) و یادگار ایشان است.

وی زبان شعر، ادب و هنر را بهترین راه ترویج اندیشه امام خمینی (س) دانست و افزود:‌ اندیشه امام خمینی(س) اندیشه فردی و مربوط به خودش نبود، بلکه اندیشه اسلامی و مربوط به جوامع فعلی است که ناشی از شخصیت تاریخ ساز امام خمینی بوده است.

کمساری با تاکید بر ضرورت شناخت خاستگاه فکری و فرهنگی امام خمینی گفت:‌ نباید اندیشه امام را طوری به نسل امروز منتقل کنیم که این نسل دچار سردرگمی شود.

وی درباره هشتمین جشنواره شعر یاد و یادگار نیز گفت: در این جشنواره حدود هزار شاعر از سراسر کشور 3 هزار اثر خود را در هفت بخش شعر کلاسیک، شعر سپید، ترانه، کودک و نوجوان، گویش های محلی، بین‌الملل و بخش ویژه مرحوم حاج سید احمد خمینی ارائه کردند.

معاون فرهنگی و هنری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی افزود: در بخش بین الملل این جشنواره نیز آثاری از تاجیکستان، هند، ‌افغانستان، پاکستان و مصر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی در پایان یادآور شد:‌ مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان این جشنواره با معرفی سه نفر در هر بخش و شش نفر شایسته قدردانی بعد از ظهر امروز در حسینیه جماران برگزار می شود.


علاقمندان می توانند مطالب و اخبار بیشتر مربوط به این جشنواره را از اینجا پیگیری نمایند.

انتهای پیام /*