نخستین نشست کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) برگزار شد

مسئول کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام گفت: اگر ما صرفا کارمان را به سمت برگزاری یک مراسم در روز سالگرد ببریم این در حد شأن و جایگاه حضرت امام نیست و این حدی نیست که رضایت همه را جلب کند. باید جدی تر وارد میدان شویم و بتوانیم از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کنیم و در غالب برنامه های مختلف افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی(س) را تبیین کنیم.

کد : 53400 | تاریخ : 25/12/1393

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از جماران سید احمد حسینی، مسئول کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان در این نشست گفت: در سال آینده ایام ارتحال حضرت امام خمینی(س) به نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت(عج) تقارن دارد. این تقارن مبارکی است اما کار ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) را در برنامه ریزی بسیار مشکل می کند. باید دقیق تر و با اتقان بیشتر به سمت برنامه هایی برویم که هم نیمه شعبان و هم سالگرد حضرت امام به صورت با شکوهی برگزار شود. یعنی ما باید از تقارن این دو مناسبت به عنوان یک فرصت استفاده کنیم.

حسینی تأکید کرد: ما از این فرصت تقارن بیشترین استفاده را می توانیم داشته باشیم و این تقارن می تواند فرصت مناسبی برای تبیین فلسفه ظهور، غیبت و فلسفه انتظار باشد. باید دیدگاه های حضرت امام در خصوص ظهور امام عصر(عج)، ویژگی های امام عصر(عج) و فلسفه غیبت به نحو شایسته ای بیان شود و خط مستقیم و صراط مستقیمی که ما می توانیم آن را تبلیغ کنیم ارتباط نهضت امام و ظهور امام عصر(عج) و اینکه نهضت امام می تواند زمینه ساز ظهور امام عصر باشد، است. صدا و سیما و دستگاه های فرهنگی باید وارد کار شوند. دستگاه های فرهنگی باید بیشترین تلاش را در بیست و ششمین سالگرد حضرت امام داشته باشند و از این تقارن بیشترین بهره برداری را داشته باشند.

وی افزود: ما اولین جلسه کمیته برای بیست و ششمین سالگرد را قبل از پایان سال برگزار کردیم که به دلیل این تقارن باب جدیدی را باز کنیم و سازمان ها و نهادهایی که عضو مجموعه ما هستند از الآن به دنبال تشکیل کمیته هایی در سازمان ها و نهادهای خودشان بروند و تلاش کنند با دست پر برای سالگرد ارتحال حضرت امام خودشان را آماده کنند.

مسئول کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام گفت: اگر ما صرفا کارمان را به سمت برگزاری یک مراسم در روز سالگرد ببریم این در حد شأن و جایگاه حضرت امام نیست و این حدی نیست که رضایت همه را جلب کند. باید جدی تر وارد میدان شویم و بتوانیم از پتانسیل دانشگاه ها استفاده کنیم و در غالب برنامه های مختلف افکار و اندیشه های حضرت امام خمینی(س) را تبیین کنیم.

وی یادآور شد: مناسبت دیگر سال آینده اولین همایش بزرگداشت همسر حضرت امام است که مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام متولی این کنگره است. به جهت اهمیتی که این کنگره دارد با مشورت رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور دبیر کل این همایش شدند و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس دانشگاه آزاد و جمعی دیگر از مسئولین کشور عضو ستاد برگزاری این همایش هستند. این همایش قرار است در 22 فروردین ماه سال 94 در سالن کنفرانس سران کشورهای اسلامی برگزار شود. ان شاء الله از جایگاهی برخوردار باشد که به نحو شایسته ای نقش بانوی مکرمه امام خمینی(س) در انقلاب و همراهی با حضرت امام را تبیین و در شأن این بانوی بزرگ انقلاب از ایشان تجلیل شود. به دلیل اینکه بزرگداشت همسر امام بزرگداشت یاد امام، انقلاب و ارزش های نظام است.

وی در پایان گفت: سالم ترین و بهترین خوراک برای نسل جوان اندیشه های حضرت امام خمینی است و ترویج اندیشه های امام باید به طول سال کشیده شود.

گفتنی است مهدی حسین زاده مدیر اداره اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، عباس انسانی نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری، حمید هرمزی نماینده وزارت ورزش و جوانان، جهانگیر قاسمی مدیر کل فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، سید ابراهیم هاشم ورزی نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حمید محمدی نماینده وزارت آموزش و پرورش، ساعد رمضانعلی نماینده انجمن اسلامی دانش آموزان، سید علی فلاح نماینده دانشگاه جامع علمی و کاربردی و محمد محمودی کیا نماینده جهاد دانشگاهی در این نشست بودند که به گفت و گو و تبادل نظر پیرامون برگزاری بیسست و ششمین سالگرد ارتحال امام خمینی(س) و نخستین همایش بزرگداشت بانوی امام پرداختند.

انتهای پیام /*