استاندار استان مرکزی:

جشنواره فرهنگی- هنری امام خمینی(س) را می توان در سطح بین المللی برگزار کرد

کد : 30464 | تاریخ : 03/04/1391

استاندار استان مرکزی گفت: با تصویب استقرار و فعالیت بنیاد بین المللی امام خمینی (س) در شهرستان خمین می توان جشنواره فرهنگی هنری امام راحل را در سطح بین الملل برگزار کرد. 


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری مهر، علی اکبر شعبانی فرد ظهر جمعه در آیین افتتاح 13 مرکز فرهنگی دیجیتال استان مرکزی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اراک گفت: نخستین جشنواره سراسری فرهنگی هنری امام خمینی (س) در دهه مبارک فجر امسال قرار است با محوریت این استان به عنوان زادگاه امام راحل برگزار شود. وی با اشاره به نقش امام خمینی و معرفی اندیشه های امام در بیداری اسلامی گفت: اندیشمندان و دستگاه های فرهنگی، تبلیغی و رسانه ای کشور درمعرفی اندیشه ها و عقاید امام خمینی (ره) به جهانیان رسالت سنگینی دارند. وی افزود: اطلس فرهنگی استان که امروز با حضور وزیر ارشاد از نسخه دیجیتالی آن رونمایی شد، در 16 عنوان و شش هزار و 430 صفحه در همه بخش های فرهنگی، هنری، نشریات، دانشگاه، گویش، جمعیت شناسی، جغرافیایی تهیه شده که می تواند به عنوان منبع مناسب مورد استفاده محققان و پژوهشگران قرار گیرد.

وی از اخذ تصمیمات کاربردی برای تکمیل تالار مرکزی شهر اراک در بازدید وزیر ارشاد از این طرح عمرانی در بخش فرهنگ و هنر استان مرکزی خبر داد و با اشاره به سابقه فرهنگی استان مرکزی بر ضرورت حمایت های بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری در این استان تاکید کرد.

انتهای پیام /*