کتاب همسر امام خمینی (س) به روایت اسناد در آینده نزدیک رونمایی می شود

کتاب «بانوی انقلاب به روایت اسناد» که با مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) تدوین و منتشر شده است، در محل اجلاس سران رونمایی می شود.

کد : 53427 | تاریخ : 19/01/1394

به گزارش پرتال امام خمینی(س) به نقل از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، امین عارف‌نیا، مدیرکل حوزه ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: کتاب «بانوی انقلاب به روایت اسناد»، گزارش مستندی از مجموعه اسناد، یادداشت‌ها و برخی آثار به جای مانده از مرحومه خدیجه ثقفی، همسر فقید بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(س) است که به همت علی ثقفی، برادر آن مرحومه و غلامعلی اصغریان گردآوری شده و سازمان اسناد و کتابخانه ملی نسبت به انتشار آن اقدام کرده است.

وی افزود: امسال به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت آن مرحومه همایش یک روزه‌ای در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار خواهد شد و علاوه بر رونمایی از کتاب «بانوی انقلاب» که شامل اسناد، زندگی‌نامه خودنوشت، اشعار و تصاویر منتشر نشده از ایشان است، نمایشگاهی هم از آثار به جای مانده از حاجیه خانم ثقفی در حاشیه همایش در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

عارف‌نیا در پایان گفت: پس از پایان همایش، نمایشگاه آثار و اسناد بانوی قدس ایران تا پایان فروردین‌ماه در محل گالری کتابخانه ملی برای بازدید علاقه‌مندان دائر خواهد بود.

گفتنی است، مرحومه خدیجه ثقفی معروف به قدس ایران، همسر حضرت امام خمینی(س) در سال 1292 به دنیا آمد. وی در سال 1308 با بنیانگذار جمهوری اسلامی ازدواج کرد. پدر حاجیه خانم خدیجه ثقفی، مرحوم میرزا محمد ثقفی‌تهرانی از شاگردان شیخ عبدالکریم حائری یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم بود و در زمان ادامه تحصیل در قم با حاج آقا روح‌الله که در آن زمان 27 سال داشت آشنا شده بود و همین آشنایی واسطه ازدواج دختر او با امام شد.

مرحومه خدیجه ثقفی در حدود ساعت 9:15 اول فروردین 1388 در سن 96 سالگی در بیمارستان خاتم‌الانبیاء تهران به دیدار معبود شتافت و در تاریخ 2 فروردین و پس از اقامه نماز توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(س) و در جوار همسر و فرزند خویش آرام گرفت.

انتهای پیام /*