سومین جلسه کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) برگزار شد

سومین جلسه کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با حضور نمایندگان وزارتخانه های علوم، بهداشت و درمان، سازمان جوانان هلال احمر، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد برگزار شد.

کد : 53487 | تاریخ : 09/02/1394

به گزارش پرتال امام خمینی، سومین جلسه کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) برگزار شد. در این جلسه که با حضور نمایندگان وزارتخانه های علوم، بهداشت و درمان، سازمان جوانان هلال احمر، جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دانشگاه پیام نور و دانشگاه آزاد  برگزار شد، دکتر سید احمد حسینی مسوول کمیته امور جوانان، فرهنگیان و دانشگاهیان با ارائه گزارشی از جلسه مرکزی ستاد بزرگداشت امام خمینی به حاضرین جلسه اظهار کرد: یکی از نکاتی که در جلسه ستاد مرکزی مطرح شد تاکید بر رویکرد همدلی و همزبانی دولت و ملت بود و نکته دیگر افتتاح صحن اصلی حرم در 14 خرداد امسال با حضور مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به نهم خرداد و روز جوان افزود: در جلسات گذشته تصمیم گرفته شده است که برنامه ویژه ای در این روز با همکاری وزارت ورزش و جوانان برگزار شود.

در ادامه جلسه خانم مافی مسوول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با ارائه گزارشی از عملکرد کمیته امور بانوان اظهار کرد: کمیته بانوان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است و تلاش می کند نگاه حضرت امام به بانوان را ترویج کند. در ادامه فعالیت های سال گذشته بنابراین شد که نکوداشتی برای همسر حضرت امام خمینی برگزار شود و برنامه های مقدماتی آن از مرداد ماه سال گذشته آغاز شده بود. کتب و تالیفاتی در باب شخصیت خانم ثقفی به عنوان یک زن مسلمان تدوین و تهیه شد.

وی افزود: همایش بانوی انقلاب برگزار شد و کمیته بانوان نقش مؤثری در برگزاری این همایش ایفا کرد. بعد از برگزاری این همایش موجی مثبت در این رابطه ایجاد شد و امیدواریم این تلاش ها ادامه پیدا کند.

مافی در ادامه گزارش خود درباره همایش بانوی انقلاب افزود: تصمیم بر این است که دبیرخانه این همایش تعطیل نشود و به بهانه بزرگداشت همسر امام  هر سال از زنان نمونه تجلیل به عمل آید.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های اصلی کمیته بانوان در سال جاری تلاش برای فعالیت وسیع تر در سطح کشور و در سطح استانها خواهد بود. کشور به 5 منطقه تقسیم شده است و شمیرانات به عنوان منطقه مرکزی برنامه های کمیته بانوان انتخاب شده است.

مسوول کمیته امور بانوان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت معرفی الگوهای مناسب برای نسل جدید افزود: معرفی شخصیت هایی چون خانم خدیجه ثقفی به عنوان زن نمونه وموفق می تواند برای نسلی که اکنون با کمبود الگو مواجه است مفید باشد.

در ادامه جلسه زمانی نماینده سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با ارائه گزارشی کوتاه اظهار کرد: علاوه بر برنام های فرهنگی و هنری با محوریت اندیشه و افکار امام خمینی(س) دیدار جوانان عضو این سازمان با حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی  یکی از برنامه های اصلی این سازمان  در ایام سالگرد خواهد بود.

کیانژاد نماینده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در کمیته جوانان با ارائه گزارشی از عملکرد نهاد متبوع خود اظهار کرد: در جلسه ای که در ستاد دانشگاهیان کمیته جوانان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد موارد متعددی تصویب شد که روز تجدید میثاق جوانان و دانشگاهیان با آرمانهای امام در روز ولادت حضرت علی اکبر و روز جوان از مهمترین آنها است.

وی افزود: بسته های فرهنگی متناسب با بزرگداشت امام و میلاد باسعادت حضرت مهدی(عج) تهیه و تدوین خواهد شد تا در ایام بزرگداشت توزیع شود. برنامه ای با محوریت "موعود و امام" در حسینیه جماران برگزار خواهد شد که جزییات آن در روزهای آینده مورد تصمیم گیری قرار خواهد گرفت.

کیانژاد در ادامه جلسه با ارائه پیشنهادی گفت: بهتر است نشست ها و هماهنگی ها برای ترویج و توسعه افکار و اندیشه های امام خمینی محدود به سالگرد نباشد و هماهنگی های و جلسات مربوط به آن در طول سال ادامه پیدا کند.

غلامعلی اصغریان مسوول کمیته امور فرهنگی ستاد که در این جلسه حاضر شده بود در ادامه اظهار کرد: از اوایل دی ماه سلسله جلسات شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) آغاز شده است و بررسی برنامه ها و طرح ها با حضور کارشناسان انجام شده است.

وی افزود: 12 عنوان نشریه و 17 عنوان کتاب با محوریت موعود و انتظار در بزرگداشت امام خمینی که عمدتا مربوط به بخش جوانان است در مرحله چاپ و انتشار است و تا روز بزرگداشت آماده استفاده علاقمندان خواهد بود. در حوزه نرم افزار، کل آثار موضوعی امام در نرم افزاری با عنوان تبیان امام تهیه شده و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اصغریان افزود: در حوزه موسیقی، سمفونی حضرت امام خمینی(س) با همکاری ارکستر ملی ایران در تالار وحدت برگزار خواهد شد که امیدوارم تا روز بزرگداشت آماده اجرا شود.

مسوول کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت امام خمینی در ادامه سخنان خود با اعلام این خبر که فیلم مستند "رمز خلیل" در بیست و ششمین بزرگداشت  امام خمینی آماده پخش خواهد بود، افزود: رمز خلیل که اکنون در مرحله بازبینی قرار دارد معرف اندیشه های امام خمینی در حوزه جوانان است و بخشی از این مستند 160 دقیقه ای به حضور جوانان در خطوط مقدم مبارزه از دوران مشروطیت تا جنگ تحمیلی می پردازد.

وی ادامه داد: انتظار و مهدویت در نگاه امام محور اصلی تولیدات فرهنگی ستاد بزردگداشت امسال است. حضور جدی و پررنگ و ورود جدی به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی از رویکردهای منحصربه فرد بیست و ششمین بزرگداشت امام خمینی محسوب می شود.

در پایان جلسه نمایندگان مرکز فرهنگی دانشگاهی امام در دانشگاه آزاد و نماینده دانشگاه پیام نور و دانشگاه علمی کاربردی و وزارت بهداشت و درمان نیز به ارائه گزارش عملکرد مربوط به فعالیت های ستاد در وزارتخانه متبوع خود پرداختند.

منبع: جماران

انتهای پیام /*