اعلام برنامه های کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س)

مافی اظهار داشت: توسعه شناخت اندیشه منور امام نسبت به جایگاه زن در خانواده و اجتماع از ارکان برنامه ریزی ما در کمیته بانوان به شمار می رود که این هدف از سه محور برخوردار است که تبیین و تفسیر موضوع مهدویت و تقارن بزرگداشت امام خمینی(س) با نیمه شعبان یکی از این محورها محسوب شده و خود به خود ما را به این مسیر رهنمون کرد.

کد : 53509 | تاریخ : 14/02/1394

به گزارش پرتال امام خمینی به نقل از جماران، پروانه مافی مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) در جلسه این کمیته که با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف اجرایی برگزار شد، گفت: در جمهوری اسلامی مردم و کارگزاران در کنار یکدیگر مهم ترین عناصر تشکیل دهنده سرمایه اجتماعی محسوب می شوند. اگر این دو عنصر با یکدیگر همدل و همزبان باشند، این سرمایه اجتماعی قوت می گیرد و در سایه قوت این سرمایه بزرگ، فعالیت ها و تلاش ها به ثمر می نشیند.

وی افزود: دریافت این پیام از جانب دستگاه های دولتی و مردم و تلاش در مسیر دستیابی به آن از اهمیت بسیاری برخوردار است. باید توجه داشته باشیم همدلی اصولی دارد که در راستای اندیشیدن به آن باید چنین اصولی را مدنظر قرار داد که نخستین اصل این است که علاوه بر نیت، اعمال نیز خیر باشند و حسن ظن و حسن خلق وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: همچنین وجود عدل و انصاف، عقاید و اهداف تقریبا واحد و یگانگی در این مسیر در صورتی که روش ها و اهداف مشترک باشند، امری طبیعی است و تصور می کنم نقطه اوج همدلی، همزبانی به شمار می رود.

مافی به تقارن بزرگداشت امام خمینی(س) با ایام ولایت حضرت حجت (عج) اشاره کرد و اظهار داشت: از آنجاییکه  این دو موضوع از هم دور نیستند و اهداف یکسان دارند و اگر امام حرکتی را انجام داد در جهت بقای فرهنگ مهدویت بود، فعالیت های ما در جهت احیای برنامه های مربوط به بزرگداشت حضرت امام و همان بحث مهدویت به شمار می رود.

وی ادامه داد: برگزاری مراسم بزرگداشت به این معنا است که مراسم بزرگداشت در شب نیمه شعبان در قالب جشن مفصلی در حرم برگزار می شود. همچنین در حوزه موسیقی، سمفونی خاصی جهت ارائه داریم که با دو شعر از امام روی صحنه می رود و مستند رمز خلیل در حوزه جوانان نیز پخش خواهد شد.

مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) تشریح کرد: سیاست های کلی برنامه در هر دوره پیش از نهایی شدن، سیاست های فرهنگی را در بر می گیرد که بر این اساس یک بند از سیاست های فرهنگی برنامه پنجم به زنده و نمایان نگه داشتن اندیشه دینی و سیاسی امام خمینی و برجسته کردن نقش آن به عنوان معیار اساسی در تمام سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها اشاره می کند به این معنا که این محور باید به عنوان معیاری اساسی، تمام برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های دستگاه های اجرایی، دولتی، سازمان ها، نهادها و در کل، حاکمیت را تحت پوشش قرار دهد.

مافی اظهار داشت: توسعه شناخت اندیشه منور امام نسبت به جایگاه زن در خانواده و اجتماع از ارکان برنامه ریزی ما در کمیته بانوان به شمار می رود که این هدف از سه محور برخوردار است که تبیین و تفسیر موضوع مهدویت و تقارن بزرگداشت امام خمینی(س) با نیمه شعبان یکی از این محورها محسوب شده و خود به خود ما را به این مسیر رهنمون کرد.وی از نشر و ترویج اندیشه حضرت امام خصوصا در استان ها و شهرستان ها به عنوان محور دوم فعالیت های کمیته بانوان یاد کرد و افزود: استفاده از ظرفیت ایجاد شده در همایش بانو خدیجه ثقفی که بازخوردهای این همایش را در بخش های مختلف شاهد بودیم سومین محور فعالیت ها محسوب می شود.

وی اظهار داشت: امسال در کمیته بانوان و در این راستا برنامه هایی طراحی شده است. برگزاری نشست هایی در 5 منطقه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز کشور، برنامه های سخنرانی، شعر، نشست، دکلمه خوانی و جشنواره های هنری با حضور شخصیت های ملی در هر یک از این نشست ها ز جمله برنامه ها محسوب می شود.

وی با اشاره به سایر برنامه های کمیته بانوان در راستای فعالیتهای ستاد بزرگداشت حضرت امام (س) گفت: برگزاری مسابقه کتابخوانی در سه محور مهدویت، نگاه امام نسبت به زن و منشورات و کتاب هایی که درخصوص بانو خدیجه ثقفی درهمایش منتسب به ایشان تولید شد، از دیگر برنامه  ها به شمار می رود.

وی افزود: از خلال این همایش نزدیک به 3 هزار مطلب در مجلدهای متعدد تولید شده است که اینها به ویژه زندگینامه بانو خدیجه ثقفی  محتوای خوبی برای برگزاری مسابقه کتابخوانی، هستند. همچنین برگزاری مسابقه کتابخوانی در حوزه مهدویت امسال وظیفه سنگین تری را بر دوش ما گذاشته که طبق تجربه و در طول سال های انقلاب هیچ گاه این موضوعات به سادگی در کنار یکدیگر قرار نگرفته است.

انتهای پیام /*