حضور فعال موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران

کد : 53529 | تاریخ : 16/02/1394

به گزارش پرتال امام خمینی(س) حجت الاسلام و المسلمین کمساری معاون فرهنگی هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در گفت و گو با جماران با اشاره به حضور و فعالیت های مؤسسه در نمایشگاه کتاب تهران، گفت: نمایشگاه کتاب بهترین فرصت را برای حضور مراکز فرهنگی و مراکز نشر به منظور معرفی و ارائه  آثارشان فراهم می کند. همچنین این نمایشگاه برای اهالی کتاب نیز مجالی را فراهم می کند تا ضمن ارائه آثارشان در فضایی مناسب، با استقبال خوبی از جانب علاقه مندان به این حوزه نیز روبه رو شوند.  

وی تصریح کرد: درواقع می توان گفت بهشت کتاب در ایران در نمایشگاه کتاب ظهور پیدا می کند و مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام (س) نیز از این فرصت نهایت استفاده را جهت معرفی و عرضه آثار حضرت امام در بخش های مکتوبات و فرمایشات ایشان و همچنین آثاری که پیرامون حضرت امام از جانب نویسندگان، اهالی تحقیق و پژوهش به نگارش درآمده را، انجام می دهد. چنین فرصتی را همه ساله مغتنم شمرده و سعی می کنیم با تمامی هوش و توانمان، در بستر مساعد فراهم شده، همکاری داشته باشیم.

وی افزود: مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام امسال در قالب سه غرفه، حضوری فعال در نمایشگاه دارد. از این میان، یکی غرفه فروش کتاب است که از آن با عنوان غرفه عمومی یاد می شود. در غرفه فروش کتاب که از جانب مؤسسه عروج شکل گرفته، نزدیک به 600 عنوان کتاب عرضه خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین کمساری تشریح کرد: برخی از کتاب های ارائه شده، تازه های نشر هستند و برخی دیگر نیز کتاب هایی هستند که سال گذشته به چاپ رسیده است. تلاش می شود در بخش عمومی با حضور برخی از کارشناسان به سؤالاتی که احتمالا مراجعه کنندگان درباره آثار و اندیشه های حضرت امام دارند در قالب میز گفتگو پاسخ داده شود و اینگونه زمینه بیشتر آشنایی افراد به خصوص نسل جوان با آثار منتشر شده پیرامون امام را فراهم کنیم.

وی ادامه داد: غرفه دیگری با عنوان بین الملل در نمایشگاه داریم. یکی از بخش های مهم مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بخش بین الملل است که در این بخش علاوه بر انجام فعالیت هایی متناسب با فضاهای بین المللی، به ترجمه آثار مکتوب نیز مبادرت می شود. در راستای ترجمه آثار مکتوب علاوه بر آثار حضرت امام، آثاری که پیرامون ایشان به رشته تحریر درآمده نیز، به زبان های مختلف ترجمه می شود.غرفه بین الملل در نمایشگاه عهده دار عرضه آثار منتشر شده به زبان های مختلف از جمله عربی، روسی، اردو و فرانسه است.

معاون فرهنگی هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) اظهار داشت: غرفه سومی که ما امسال در آن فعالیت داریم، غرفه کودک و نوجوان است. این غرفه به طور خاص و جدا از غرفه عمومی و بین الملل مؤسسه آثاری را در حوزه کودکان و نوجوانان عرضه می کند. مؤسسه نزدیک به 100 اثر کودک و نوجوان را در قالب داستان، شعر و کتاب های تصویری منتشر کرده که در این غرفه عرضه می شود.

وی افزود: همچنین مجله های دوست، سه ماهنامه ای است که در حوزه خردسال، کودک و نوجوان منتشر می شود و در این غرفه نیز حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به حضور نویسندگان مشهور عرصه کودک و نوجوان در این غرفه، گفت: هر روز یکی از نویسندگان مشهور حوزه کودک در غرفه کودک و نوجوان حضور پیدا می کند که طی این حضور، علاوه بر دیدار با بچه ها، آثار خود را هدیه می دهد که این اقدام باعث می شود بچه ها بیش از پیش با نویسنده های مطرح کودک و نوجوان آشنا شوند. در بخش دیگری ازفعالیت های غرفه کودک و نوجوان مؤسسه، یک برنامه شاد و متنوع تربیتی آموزشی با حضور یک مربی کودک و نوجوان که از روحانیون متخصص امر برگزاری برنامه های شاد و متنوع برای این رده سنی محسوب می شود، دعوت به عمل آورده ایم. تصور می کنم امسال مؤسسه با رویکردی جدی تر و کامل تر در نمایشگاه حضور پیدا می کند.

حجت الاسلام و المسلمین کمساری با اشاره به اسامی نویسندگانی که درغرفه کودکان و نوجوانان مؤسسه حضور پیدا می کنند، تصریح کرد: در مجموع 8 نویسنده ساعت 15 در این غرفه حضور پیدا می کنند که احمد عربلو، مصطفی رحماندوست، جعفر ابراهیمی شاهد، محمود پوروهاب، بابک نیک طلب، حسین احمدی، ابراهیم حسن بیگی (اصلانی) و مهدی ماهوتی این افراد را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: غرفه عمومی مؤسسه در سالن 22 غرفه 44، غرفه کودک در سالن C و غرفه بین الملل نیز در طبه دوم شبستان قرار گرفته است. همچنین برخی از محصولات مؤسسه مانند بروشورها، برخی مجلات و لوح های فشرده نیز در آنجا اهدا می شود.

معاون فرهنگی هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با تاکید بر اینکه کتاب هایی که حاصل برگزاری همایش بزرگ بانو خدیجه ثقفی است نیز در نمایشگاه امسال عرضه می شود، اظهار داشت: 5 اثر از آثاری که در این همایش رونمایی شد نیز در زمره آثار جدیدی قرار می گیرد که امسال در نمایشگاه عرضه می شود. همچنین لوح فشرده همایش هم که شامل سخنرانی رییس جمهور، ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام و سخنرانی صاحب مقالات است نیز در این مکان فرهنگی عرضه می شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درخصوص ارائه مجموعه 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام در نمایشگاه امسال، تشریح کرد: یکی از منشورات جدیدی که امسال عرضه می شود، دوره 17 جلدی اسناد مبارزاتی یاران امام است که اثری ارزنده و پژوهشی قلمداد می شود که در نوع خود تازه و بی نظیر است.

این اثر در قالب مراسم رونمایی که در بیستم اردیبهشت در سرای اهل قلم با حضور مسئولان، علاقه مندان و پژوهشگران برگزار می شود، ارائه می شود که در تلاش هستیم در این رونمایی پژوهشگران مربوط به این اثر نیز حضور داشته باشند و از آن ها تجلیل صورت بگیرد.

وی افزود: خانواده برخی از بزرگان و یاران حضرت امام که در قید حیات هستند یا به شهادت رسیدند نیز در این مراسم حضور دارند ضمن اینکه در این مراسم دکتر انصاری قائم مقام مؤسسه و حجت الاسلام و المسلمین سید محمود دعایی سخنرانی و در خصوص این اسناد و کتاب ها، توضیحاتی ارائه می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین کمساری اظهار داشت: این کتاب شامل اسنادی است که از بایگانی ساواک خارج شده و پیرامون بازتاب و تاثیر نقش حضرت امام و نهضت ایشان در اقدامات و فعالیت های مبارزان و مخالفان نظام شاه تهیه شده است. همچنین از لابه لای صدها هزار برگه سندی که در ساواک به نام افراد و جریان های مبارز تشکیل داده شده، این اسناد شناسایی و استخراج شده و شامل زوایای ناگفته ای از گستره نفوذ نهضت حضرت امام و فداکاری های یاران ایشان در روزگار سخت مبارزه است.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین انتشار این مجموعه اسناد می تواند گام مهمی در جهت منابع مربوط به پژوهش در حوزه تاریخ انقلاب قلمداد شود و قطعا برای نسل جوان که در دوران مبارزه حضور نداشتند، یک منبع مطالعاتی بسیار خوب به شمار می رود.

انتهای پیام /*