رویکرد متفاوت موسسه تنظیم و نشر آثار امام در نمایشگاه کتاب امسال / موضوعات زنده روز به صورت کتاب در اختیار علاقمندان قرار گرفته است

معاون هنری و معاون پژوهشی سابق موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در پنجمین روز نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه این موسسه بازدید کردند.

کد : 53569 | تاریخ : 22/02/1394

معاون هنری مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در حاشیه بازدید از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی در نمایشگاه کتاب تهران اظهار کرد: امسال مؤسسه با رویکرد متفاوتی در نمایشگاه کتاب تهران شرکت کرده است.

به گزارش پرتال امام خمینی حجت الاسلام و المسلمین حمید کمساری در گفت و گو با جماران افزود: نمایشگاه کتاب بهترین فصل و بهترین فرصت برای عرضه مطالب مفید و ارزنده برای مخاطبان تخصصی  و کسانی است که حضور در نمایشگاه را برای انتخاب و گزینش آثار مفید برمی گزینند. قاعدتا در این نمایشگاه با استفاده از فرصتی که پیش آمده است سعی کرده ایم حضور متفاوتی داشته باشیم. مؤسسه در قالب سه غرفه حضور پیدا کرده بود که غرفه عمومی به عرضه آثار امام می پردازد. در این بخش تازه های نشر را هم داریم.

کمساری افزود: در غرفه عمومی یک روحانی کارشناس حضور دارد کنه به سوالات مراجعه کنندگان در رابطه به منشورات و آثار امام خمینی پاسخ می دهد. غرفه بین الملل موسسه به عرضه منشوراتی که به شش زبان زنده دنیا ترجمه شده است، می پردازد. در غرفه کودک و نوجوان هم آثاری در رده سنی کودکان و نوجوانان عرضه می شود. البته در این غرفه هر روز حضور یک نویسنده و شاعر کودک و نوجوان را داریم. افراد برجسته ای که با حضورشان در غرفه باعث رونق و نشاط بیشتری می شوند. یک روحانی هم به عنوان مربی کودک و نوجوان به انجام برنامه های فرهنگی و هنری می پردازد. اینها همه وسیله هایی است که برای ترویج اندیشه امام و احیای نام و یاد و خاطره امام استفاده می شود.

وی افزود: اگر راه نجاتی در زندگی فردی اجتماعی و حتی سیاسی ما وجود داشته باشد، این راه نجات مراجعه و مددگیری از اندیشه های بلند و آسمانی حضرت امام است. اندیشه ای که ریشه در تعالیم الهی و وحی دارد. اندیشه هایی که آبشخور معنویت و عرفان برگرفته از منبع عصمت است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین خسروی معاون پژوهشی سابق مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س)، در پنجمین روز از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، بعد از بازدید از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمین(س)، اظهار کرد: نهالی که حضرت امام خمینی در جان بشریت امروز کاشت، نهال آگاهی و دفاع از حقوق مظلومین بود و این اندیشه و باور کهنه شدنی نیست و تا در جهان مظلوم و عدالتخواهی هست اندیشه امام خمینی زنده است.

وی افزود: امروز از غرفه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام بازدید کردم و خوشبختانه همه موضوعاتی که به صورت کتاب در معرض استفاده و نمایش برای عموم قرار گرفته است از موضوعات زنده روز می باشد، از جمله مردمسالاری، دفاع از حقوق محرومین، مبارزه با استکبار و استعمار، خودسازی، مبارزه با نفس و ده ها موضوعی که امروز مورد نیاز جامعه ماست، در این غرفه به چشم می خورد که بر اساس اندیشه حضرت امام(س)، فراهم شده است. امیدواریم خداوند به ما و همه مردم ایران این توفیق را عنایت کند که رهروان صدیقی برای راه امام باشیم. پیمودن راه امام با دشواری های زیادی همراه است. کج سلیقگی ها، مخالفت ها و منفعت طلبی ها موانع اصلی این راه است. آنچه تا به امروز ضربه خورده ایم از همین منفعت طلبی ها و هواهای نفسانی بوده است که در افراد مشاهده شده که برای دفاع از منافع خودشان سد راه خط امام شده اند. امیدواریم با تزکیه نفس و توجه و دقت در آیات قرآن و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت و اندیشه های امام بتوانیم راه امام را که راه انبیا و اولیاء است، ادامه دهیم.

انتهای پیام /*