اعلام کلیات برنامه های کمیته بانوان برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی (س)

جلسه نهایی هماهنگی کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی (س)، صبح امروز در مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) برگزار شد.

کد : 53655 | تاریخ : 02/03/1394

به گزارش پرتال امام خمینی (س)، پروانه مافی، مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت امام خمینی(س) با بیان جملاتی از صحیفه امام مبنی بر اینکه «ما بسیاری از موفقیت ها را مرهون شما بانوان می دانیم. شما هستید که علاوه بر اینکه خودتان فعالیت می کنید، فعالیت ها را در مردها هم مضاعف می کنید» (صحیفه امام، ج19، ص 183)، اظهار کرد: باید به اندیشه امام رجوع کنید و بدانید که اگر بنشینید کسی برای شما کاری نخواهد کرد. منتظر نباشید در نهادها و مؤسسه ها حمایت شوید، بلکه فعالیت تان را مضاعف کنید تا جامعه مردان نیز تشویق به فعالیت شوند.

وی افزود: هرچه قدر از فضای روزهای اول انقلاب و تلاش های مخلصانه و بدون انتظار حمایت دور شویم؛ جامعه از لحاظ فرهنگ افول خواهد کرد؛ بنابراین، باید فرصتی چون بزرگداشت امام خمینی (س) را برای تلاش بیشتر مغتنم بشماریم.
در این نشست کلیات برنامه های کمیته بانوان برای برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت امام خمینی (س) به شرح ذیل اعلام شد:

-  ملاقات فرهیختگان و نخبگان زن با بیت امام و سخنرانی حجت الاسلام والمسلین سیدحسن خمینی یا یکی از دختران حضرت امام در حسینیه جماران در روز 11 خرداد که روز امام، زنان و خانواده نام گذاری شده است.

-  مسابقه کتابخوانی براساس دو کتاب «تبیان دفتر هشتم جایگاه زن در اندیشه امام خمینی» و «نگاهی کوتاه به زندگی بانو خدیجه ثقفی بانوی انقلاب».

مسئول کمیته بانوان اعلام کرد: سؤالات این مسابقه، طراحی و برای نمایندگان سازمان ها ارسال شده است. از آنجائی که هدف خوانده شدن این آثار است؛ مسابقه محدودیت زمانی ندارد و زمان آن به انتخاب سازمان ها می تواند از 11 خرداد تا عید فطر متغیر باشد.

-  برگزاری حداقل یک برنامه فرهنگی هنری ویژه بانوان در کلیه برنامه های ستاد بزرگداشت امام خمینی (س) در ستاد دستگاه های اجرایی استان ها و شهرستان ها.

- مسابقه تنظیم دل نوشته های دختران جوان خطاب به امام یا همسر ایشان که آموزش و پرورش و آموزش عالی این برنامه را به صورت قوی پیگیری می کنند.

-  همایش زنان حماسه ساز با همکاری مشترک «دفتر همایش زنان آموزش و پرورش» و «کمیته بانوان ستاد سالگرد» در 7 خرداد.

-  برنامه پیامکی در خصوص ترویج اندیشه های حضرت امام و توزیع 3000 بسته فرهنگی از آثار مؤسسه در حیطه اندیشه امام در حوزه زنان و خانواده.

منبع: جماران

انتهای پیام /*