اعلام جزئیات برنامه های شهرداری تهران برای برگزاری مراسم بزرگداشت امام خمینی (س)

رئیس ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در شهرداری تهران از آمادگی شهرداری تهران برای برگزاری مراسم بیست و ششمین بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (س) خبر داد.

کد : 53661 | تاریخ : 03/03/1394

به گزارش پرتال امام خمینی(س)، منصور باقرصاد در تشریح برنامه‌های شهرداری تهران برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(س) با بیان اینکه این مراسم همچون سال‌های گذشته برگزار خواهد شد، گفت: شهرداری تهران به عنوان رئیس کمیته اجرایی ستاد بزرگداشت حضرت امام(س)، مسوولیت‌های متعددی را بر عهده دارد و جهت برگزاری این مراسم و خدمت رسانی مطلوب به زوار حضرت امام(س) ستاد بزرگداشت شهرداری تهران از مدت‌ها قبل با بیش از ۱۰ کمیته در بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم بعد از برگزاری مراسم ارتحال بیست و پنجمین سالگرد حضرت امام(س)، ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) در شهرداری تهران تشکیل شود، تصریح کرد: در این مدت برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر بزرگداشت حضرت امام(س)، نقاط ضعف و قوت سال‌های گذشته را بررسی و کار‌شناسی کردیم.

باقرصاد اضافه کرد: خوشبختانه تمامی موارد بررسی و نقطه نظرات ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام(س) گرفته شد و بحمدلله ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) در شهرداری تهران زیر نظر شهردار محترم تهران کار خود را آغاز کرده است.

وی در تشریح برنامه‌های ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) در شهرداری تهران گفت: این ستاد متشکل از کمیته‌های مختلفی است که هر کمیته نیز از چندین بخش در شهرداری تهران و در حوزه‌های مختلف تشکیل شده است. ضمن اینکه بعضی از دستگاه‌ها همانند راهور، نیروی انتظامی و ... در این زمینه با ما همکاری می‌کنند.

باقرصاد کمیته‌های این ستاد را برشمرد و گفت: کمیته آماده سازی پهنه‌ها، کمیته حمل‌ونقل و ترافیک، کمیته پشتیبانی، کمیته ایمنی و آتش نشانی، کمیته فرهنگی و تبلیغات، کمیته درمان و سلامت، کمیته روابط عمومی و مستندسازی، کمیته ساماندهی و سد معبر، کمیته حراست، کمیته بازرسی و مخابرات از جمله کمیته‌هایی هستند که در این زمینه مسوولیت‌ها و وظایف مرتبط به حوزه خود را انجام می‌دهند.

باقرصاد با بیان اینکه محل دائمی ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) در بهشت زهرا (س) جنب ایستگاه مترو حرم مطهر حضرت امام(س) واقع شده است، گفت: علاوه بر آن در مکان بهشت زهرا(س) و اطراف حرم اقدامات بسیار خوبی جهت تثبیت المان‌ها و تثبیت خدمات مورد نیاز برای برگزاری مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) انجام شده است.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه عمده سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز در مجموعه بهشت زهرا(س) و اطراف حرم حضرت امام(س) آماده شده است گفت: جمعا ۲۸۰۰ آبریزگاه (سرویس بهداشتی) در مجموعه بهشت زهرا(س) ساخته شده است و تنها در یک پهنه به صورت پرتابل است که آن هم در دستور کار قرار گرفته است و به زودی به اتمام می‌رسد. ضمن اینکه فضای سبز دیوار رینگ ۴۰۰ و رینگ بیرون ستاد هم کامل شده است.

بهره‌برداری از آبنمای «سلام امام» پیش از مراسم سالگرد

وی با بیان اینکه آبنمای «سلام امام» برای نخستین بار حد فاصل بین قطعات شهدا و حرم مطهر حضرت امام خمینی(س) را به یکدیگر متصل می‌کند، تصریح کرد: طول آبنمای «سلام امام» ۱۸۶ متر است و این آبنما در دو طرف مسیر بین قطعات شهدا و حرم مطهر امام(س) با کاشت درختان نخل و گونه‌های گیاهی شهری و مناطق جنگی ساخته شده و چشم اندازی از سال‌های دفاع مقدس را در یاد و خاطره زائران حرم امام خمینی(س) زنده می‌کند.

به گفته باقرصاد، کار ساخت این آبنما از ابتدای سال جاری در دستور کار سازمان بهشت زهرا(س) قرار گرفته و تلاش شده است تا پیش از برگزاری بیست و ششمین سالگرد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س) به بهره‌‌برداری برسد.

پیش بینی ۹ پارکینگ در ۲۰ پهنه / اختصاص ۱۱ نقطه به ایستگاه‌های صلواتی

باقرصاد در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه اطراف حرم امام(س) به ۲۰ پهنه تقسیم شده است، گفت: این ۲۰ پهنه در اختیار مناطق ۲۰ گانه شهرداری تهران قرار گرفته است و منطقه ۱۹ به طور خاص به پهنه اتوبان‌های منتهی به بهشت زهرا(س) در اختیار دارد و ۱۹ منطقه دیگر پهنه حرم و اطراف حرم حضرت امام(س) را برعهده دارند. ضمن اینکه ۹ پارکینگ نیز در این ۲۰ پهنه پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه امسال شهرداران مناطق به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت امام(ش) و مسئول ستاد منطقه خود پهنه‌ها را تحویل گرفتند، گفت: در مجموع در ۱۱ نقطه ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی احداث می‌شود که این ایستگاه‌ها متعلق به مناطق ۲، ۲۱، ۱۳، ۱۶، ۶، ۸، ۵، ۹، ۱۰، ۱۸، ۲۲ است.

باقرصاد در ادامه افزود: ۶ ایستگاه فرهنگی نیز در ۶ پهنه در این ایام برپا و به ۳۰۰ غرفه تقسیم می‌شود که محصولات فرهنگی را به مردم ارائه می‌دهد و کمیته فرهنگی و اطلاع رسانی شهرداری تهران نیز بسته‌ها و محصولات فرهنگی را در غرفه‌ها به زوار ارائه می‌دهد. ضمن اینکه مراکز فرهنگی شهر تهران همانند برج میلاد نیز جهت امور فرهنگی توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در اختیار کمیته فرهنگی ستاد بزرگداشت حضرت امام(س) قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی در اطراف حرم حضرت امام، سطح بهشت زهرا(س)، بزرگراه‌ها و داخل شهر برای روز ۱۳ خردادماه که مصادف است با میلاد باسعاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) و روز ۱۴خرداد که مصادف است با بزرگداشت حضرت امام(س) در دو وجه پیش بینی شده است، اضافه کرد: شهر تهران برای این دو مهم آماده‌سازی و میزبان مهمانان حضرت امام(س) است. ضمن اینکه روز ۱۵ خردادماه نیز مراسم گرامیداشت شهدای ۱۵ خرداد توسط شهرداری منطقه ۱۵ برگزار خواهد شد.

منبع: آنا

انتهای پیام /*