در پیامی به کنگره ملی شعر حضرت علی اکبر

سیدحسن خمینی: شعر مذهبی در دوره معاصر گام های بلندی برداشته است

کد : 30515 | تاریخ : 12/04/1391

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در پیامی به کنگره ملی شعر حضرت علی اکبر شعر مذهبی و آئینی را رو به رشد و بالنده توصیف کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، کنگره ملی شعر حضرت علی اکبر روز شنبه دهم تیر در مرودشت استان فارس با پیام حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی کار خود را آغاز کرد. متن کامل این پیام بدین شرح است:



بسمه‌تعالی

 توفیق رفیق شد که من هم به نوعی در جلسه شعری که به نام مبارک حضرت علی‌اکبر(ع) مزین است، سهیم گردم و با یکایک شما در این عید شریک شوم که خداوند از این گونه مجالس بهره‌ای نصیب ما گرداند تا به یمن آن، آینده این سرزمین را بهتر از گذشته آن شاهد باشیم.

آنچه امروزه با نام شعر آئینی شناخته می‌شود، بی‌شک در گذشته این مرز و بوم هم به صورت مدیحه و مرثیه جایگاه داشته و مطرح بوده است. لذا می‌توان مدعی شد که شعر مذهبی در سال‌های گذشته و در دوره معاصر گام‌های بلندی برداشته است. ترکیب‌های جدید و تشبیه‌ها و مضامین بکر همراه با قافیه‌ها و اوزان نوین، شعر معاصر آئینی را بارور ساخته و به مرحله بلوغ و تکامل خود نزدیک ساخته است.

خداوند را بر این لطف سپاس می‌گذارم و امیدوارم که همه به خصوص جوانان هنرمند از ظاهر زیبا به باطن جمیل معارف اسلامی عبور کنند و با دریافت این مجموعه ارزشمند، خود را به اخلاق حمیده اسلامی آراسته سازند. ان شاءالله

 برادرتان

سیدحسن خمینی

91/4/10

انتهای پیام /*